cherokee Zgłoś #21 Napisano 10 Kwietnia 2014 Ja mam taki sam problem tylko że w B3 na fabrycznym nagłośnieniu Active z radiem Kenwood. Obstawiam że to winna allternatora który ,,modzi,, z napięciem przez co radio odstawia poszczególne głośniki. gorszej bzdury nie słyszałem jak żyję.... Na przyszłość problemem sa cewki w głośnikach. NIC innego. Jeżeli nadal uważasz że chodzi o ładowanie i alternator to włącz radio zanim odpalisz wtedy altek nie mota napięcia. Ludzie trochę logiki ludzie czytają i później powielają taką głupotę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #22 Napisano 19 Kwietnia 2014 Stawiam ci piwo za odpowiedź. Sam bym na takie bzdury nawet nie odpowiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #23 Napisano 19 Kwietnia 2014 gorszej bzdury nie słyszałem jak żyję.... Na przyszłość problemem sa cewki w głośnikach. NIC innego. Jeżeli nadal uważasz że chodzi o ładowanie i alternator to włącz radio zanim odpalisz wtedy altek nie mota napięcia. Ludzie trochę logiki ludzie czytają i później powielają taką głupotę No to wytłumacz mi jedno. Oryginalne wzbudzenie alternatora mi nie działa,nie pali się kontrolka altka po przekręceniu stacyjki, kiedyś pomagało uderzenie w kokpit nad licznikiem (dość częsty problem w tych autach, zimne luty w liczniku Passat B3). Mam zrobione wzbudzenie na własny przełącznik. A więc odpalam auto, alternator chodzi ale nie ładuje bo nie dostał wzbudzenia, włączam radio i nie gra 1 głośnik na kokpicie, zapalam światła odstawia wszystkie głośniki oprócz sadbowera który ma niezależne zasilanie. Wciskam mój magiczny guzik od wzbudzenia i..........BAM wszystko gra i buczy. Tak więc wytłumacz mi DLACZEGO jednak NIE jest to wina ALTERNATORA!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cherokee Zgłoś #24 Napisano 19 Kwietnia 2014 No to wytłumacz mi jedno.Oryginalne wzbudzenie alternatora mi nie działa,nie pali się kontrolka altka po przekręceniu stacyjki, kiedyś pomagało uderzenie w kokpit nad licznikiem (dość częsty problem w tych autach, zimne luty w liczniku Passat B3). Mam zrobione wzbudzenie na własny przełącznik. A więc odpalam auto, alternator chodzi ale nie ładuje bo nie dostał wzbudzenia, włączam radio i nie gra 1 głośnik na kokpicie, zapalam światła odstawia wszystkie głośniki oprócz sadbowera który ma niezależne zasilanie. Wciskam mój magiczny guzik od wzbudzenia i..........BAM wszystko gra i buczy. Tak więc wytłumacz mi DLACZEGO jednak NIE jest to wina ALTERNATORA!!! zgaś silnik włącz wzbudzenie. Gra? jak można takie pierdoły pisać? Radio może się wyłączać jak nie ma ładowania to się zgodzę wtedy zmień kable zasilające na grubsze i problem ustąpi. Jak czytam o tego typu patentach to mi się słabo robi. Grunt że sub gra nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #25 Napisano 19 Kwietnia 2014 Grunt że sub gra nie? Co do suba to się nie martw, nie słyszy mnie cała wieś. Tylko dlaczego wszelkie ,,gaśnięcia,, głośników wiążą się z altkiem. Mam to już tyle razy przerabiane że niegrający głośnik zawsze oznaczał jakieś niedomagania alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cherokee Zgłoś #26 Napisano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Co do suba to się nie martw, nie słyszy mnie cała wieś.Tylko dlaczego wszelkie ,,gaśnięcia,, głośników wiążą się z altkiem. Mam to już tyle razy przerabiane że niegrający głośnik zawsze oznaczał jakieś niedomagania alternatora. Posłuchaj mnie uważnie i się zastanów nad tym co Ty piszesz. Sub pobiera zdecydowanie więcej prądu z prostego powodu. Wzmacniacz ma zdecydowanie większą moc niż radio. Radio ma realnie w okolicach 20W RMS na kanale. Piec pod suba niech ma tylko 150RMS więc już tutaj masz na dzień dobry 2xwiększy pobór prądu. Jeżeli sub gra a głośniki nie. Sorry mistrzu ale to wbrew logiku prawom. Jak Ci się tak dzieje to sprawdź czy radio przypadkiem nie przygasa. Jak przygasa wytnij bas i weź głośniej przestanie przygasać. Później ustaw bass tak jak był. Gwarantuje że radio zamilknie. Włączy się i wyłączy jak wejdzie basior. Po włączeniu altka się to uspokoi. Jeżeli uważasz że do problemy związane z alternatorem to zmień kable na grubsze (zasilanie od radia) i zobaczysz co się stanie. Druga sprawa. Odepnij zasilanie radia z samochodu. Weź przewód nawet głośnikowy 2x2,5mm2 i podepnij zasilanie na krótko bezpośrednio z aku (tego w tym aucie) i zdaj relacje co się dzieje. Alternator nie ma zupełnie nic do rzeczy. Przerobiłem dziesiątki radyjek samochodowych od sonki i pionka (same wysokie modele za gnoja bo dużo basu) poprzez jedną alpinkę (ostrzą górę więc mi nie podchodzą) i teraz zakotwiczyłem na kenwood-ach. Na tą chwilę jest to stary kenio 8531. Piece różne różniste. Od magnata (chyba jak każdy) poprzez JBL-a a zakończyłem na rockfordach T400-2 i T1000.1bd. Na tą chwilę z racji finansów Mam tylko concorde sa100.2 i alpine 3549 (czarna seria). Z żadnym z tych radi i wzmaków nie było takich problemów bo i nie miało prawa być. Sam się zastanów alternator odłącza Ci w radiu poszczególne sekcje w radiu.... a co to jest do cholery procesor dźwięku ten Twój alternator czy może przedwzmacniacz? To tak jak byś napisał że elektrownia daje zbyt niskie napięcie i Ci w kinie domowym głośniki raz grają raz nie po czym jak wyłączysz światła w domu i kuchenkę mikrofalową to wszystkie kanały grają. Kończe temat bo mnie poniesie za chwilę. Za nerwowy jestem ostatnio P.S. W cherokee-m też miałem problem z raz grającym radiem raz nie u mnie winne były wobes tego światła... dopuki ich nie zapaliłem to radio grało jak zapaliłem to się wyłączało. Dostał nowe zasilanie dla radia i CB i nagle problemy się skończyły. Czy to oznacza wg Ciebie że to może być też wina świateł u kolegi bo ja przecież też tak miałem. Jak coś jest popierdzielone w instalacji to się dziwisz alternator może tylko przenosić zakłócenia. Są charakterystyczne. Im wyższe obroty silnika tym świst w głośnikach głośniejszy. Nie spotkałem się z tym na końcówkach z radia za to na wzmacniaczach kilkukrotnie. Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez cherokee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #27 Napisano 20 Kwietnia 2014 (edytowane) Co do zasilania radia to mam wymienione zasilanie na własne bo na oryginalnym okablowaniu nie można było podłączyć radia aby trzymało pamięć po wyłączeniu i nie grało bez włączonej stacyjki. Nie mówię też że altek to procesor dźwięku, tylko że wahania napięcia powodują zmianę pracy radia tzn. przy napięciu 12V wszystko dobrze, spada do 11.90v odstawia głośnik i nim niżej tym więcej nie gra i przy około 8V radio gaśnie całkiem. P.S A tak maż racje, skończmy ten temat bo każdy na pewno ma jeszcze dużo do powiedzenia, a tak to zaraz będzie:zabanowany: Niech juz każdy zostanie przy swoim i zajmie się czymś pożytecznym:plaza Edytowane 20 Kwietnia 2014 przez bmateuszd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cherokee Zgłoś #28 Napisano 20 Kwietnia 2014 pozostawię bez komentarza.... Jak coś zapraszam do GND Car-Audio Pruszków. Może znasz chłopaków z DB-Draga np na VW Manii byli. Może Ci wytłumaczą oni że to nie ma nic do rzeczy skoro moja wiedza jest dla Ciebie niewystarczająca a nawet nie chciałeś tego sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zetec Zgłoś #29 Napisano 26 Kwietnia 2014 No to wytłumacz mi jedno.Oryginalne wzbudzenie alternatora mi nie działa,nie pali się kontrolka altka ... Mam zrobione wzbudzenie na własny przełącznik. A więc odpalam auto, alternator chodzi ale nie ładuje bo nie dostał wzbudzenia, włączam radio i nie gra 1 głośnik na kokpicie, zapalam światła odstawia wszystkie głośniki oprócz sadbowera który ma niezależne zasilanie. Wciskam mój magiczny guzik od wzbudzenia i..........BAM wszystko gra i buczy. Tak więc wytłumacz mi DLACZEGO jednak NIE jest to wina ALTERNATORA!!! 1. Po uruchomieniu auta masz napięciecie tylko z akku więc zakładam 11,5V. 2. Odpalasz radio i chodzi na za niskim napięciu więc coś tam się odłączą w końcówce mocy 3. Zapalasz światła i napięcie spada poniżej normy dla końcówki mocy w radiu i przestają grać głośniki. A sub gra ponieważ ma zasilanie pobrane z akku i nie ma ograniczenia z napięciem więc gra dalej. 4. Włączasz swój guzik, alternator się wzbudza, pojawia się napięcie koło 13,5V i wszystko zaczyna działać. 5. Zagadką dla mnie jest dlaczego nie sprawdziłeś kabelka między żarówką od ładowania a alternatorem a zamontowałeś jakąś proteze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #30 Napisano 26 Kwietnia 2014 5. Zagadką dla mnie jest dlaczego nie sprawdziłeś kabelka między żarówką od ładowania a alternatorem a zamontowałeś jakąś proteze... Wiem o co chodzi, pisałem o tym wcześniej. Zrobiłem własny obwód wzbudzenia na próbę aby mieć pewność że to tylko wzbudzenie. Taka prowizorka w 3 min. a jak wiadomo prowizorki są najlepsze:luka Może kiedyś mnie ruszy i zrobię to po bożemu he he. P.S Wzbudzenie naprawiło się samo. Delikatny masaż kokpitu pomógł :paker Ciekawe na jak długo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirkooo Zgłoś #31 Napisano 18 Listopada 2014 ja mam podobny problem w b5 właczam radio chodzą 4 głosniki włącze cd zmieniarke chodzi prawa a lewa nie seryjne audio - - - - - aktualizacja - - - - - prosze o porade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach