Skocz do zawartości
lelas20

Prośba a analize 1.8t AEB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem 1.8 T .Założyłem LPG.Ostatnio wymieniłem sonde bo cieżko palił z rana i wywalało błąd sondy i

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

17544 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1136 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

Obydwa błędy wskazują na ubogą mieszankę.Po wymianie sondy dalej co 50 km wywala 17536.

Zrobiłem Logi proszę o analizę dodam że jest to automat i jak depnę to zawsze mi zrzuca na drugi bieg ale może da sie coś z tego odczytać.Z góry dziękuje.

 

http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149442.html

http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149443.html

 

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie poniżej 7 stopni nie mam ssania ani pompa SAI sie nie włącza.Powyżej normalnie obroty 1200 suszarka dmucha poniżej odrazu 900 i czasem nie reaguje na gaz a nawet czasami go przydlawi.

 

Pozdrawiam i dziekuje.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez lelas20
Poprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio wymieniłem sonde bo cieżko palił z rana

Sonda nie ma nic do odpalania zimnego silnika.

Popraw się bo to na pewno nie jest silnik AEB. Jeśli to 98r to APU, albo ANB.

Logi robiłeś na PB czy na LPG? Czas wtrysku za długi, a turbo dmucha marnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziękuję za szybką odpowiedz.Przepraszam rok 99. No więc jest tak że w ksiażce mam ANB a na głowicy po zdjęciu osłony wygrawerowane AEB.Auto kupiłem do rejestracji i znalazłem Niemca byłego właściciela który powiedział że coś ze smarowaniem było nie tak i silnik KAPUT. Pomyślałem więc że ktoś zmienił silnik.A może tylko głowice. Już sam nie wiem.Chyba że jest inna opcja,bo wymieniłem też odme bo byla cała pęknięta więc może ktoś mu wcisną że silnik umarł.Dziwna Historia.

 

Nie załamuj mnie kolego że wydałem 3 stówki na marne,przecież kilka razy miałem błąd sondy i znajomy też miał takie objawy jak mu padła,palił też więcej.Odpalał normalnie tylko mocno kulał zanim się trochę nie nagrzał.

Dodam jeszcze że w temacie jestem absolutnie ZIELONY tylko tyle co sie na forach naczytałem.Auto nawet sie zbiera ale skoro mówisz że słabo Turbina dmucha to chciałbym zobaczyć jak powinno się zbierać:)

Jeśli chodzi o wtrysk i turbne to jak jest zle w skali od 1 do 10.10 to bardzo zle,pytam bo troszeczke sie spłukalem(oleje,rozrżąd,rejestracja,LPG itp.) i najbliższe inwestycje troszke sie przeciągną.

 

Logi na PB

 

Proszę o pomoc bo Autko super.Bardzo dziękuję za fachową odpowiedz kolego Grucha

Edytowane przez lelas20
poprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób jeszcze raz logi z bloku 2 20 115 118 od 1500-6500 z noga w podłodze .masz silnik ANB to ze masz inny kod na głowicy swiadczy o tym ze masz zmieniony silnik lub sama głwice .w silniku ANB jest to normalne ze masz tak niskie cisnienie doładowania i nie swiadczy to o kiepskiej turbinie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No więc jest tak że w ksiażce mam ANB a na głowicy po zdjęciu osłony wygrawerowane AEB.

Więc trzymajmy się ANB gdyż Twój sterownik silnika ma odpowiednie nr dla ANB, a tym samym inne bloki pomiarowe do diagnostyki niż AEB.

Nie załamuj mnie kolego że wydałem 3 stówki na marne,przecież kilka razy miałem błąd sondy i znajomy też miał takie objawy jak mu padła,palił też więcej.

Ja nie mówię, że wydałeś na marne kasę tylko, że sonda lambda nie ma udziału przy odpalaniu auta, ani w początkowej fazie rozgrzewania silnika ona zaczyna działać po osiągnięciu przez siebie odpowiedniej temperatury. Co do spalania to oczywiście sonda ma bardzo duży wpływ na nie. A tak w ogóle jaką sondę kupiłeś?

Auto nawet sie zbiera ale skoro mówisz że słabo Turbina dmucha to chciałbym zobaczyć jak powinno się zbierać

No może trochę niezrozumiale to napisałem. ;) Turbo trzyma ciśnienie zadane jak należy tylko, że najprawdopodobniej sterownik obcina doładowanie. Obecnie masz ok 0,4 bar, a powinno być ok 0,6 bar. Być może to przez ubogą mieszankę. Często problemem jest zła regulacja LPG. Tak przy okazji to na jakich podzespołach masz LPG i jak auto jeździ na LPG?

Jeśli chodzi o wtrysk i turbne to jak jest zle w skali od 1 do 10.10

Chodzi o to, że masz mocno ubogo, a tym samym sterownik wydłuża czasy wtrysków i prawdopodobnie obcina doładowanie.

Trzeba znaleźć przyczynę tego. ;) Skasuj błędy i zrób loga 002+033 na PB, a następnie ten sam na LPG tylko na jednym biegu i w całym przedziale obrotów. Następnie zrób te same logi z normalnej jazdy.

I jak możesz to zrób mi zrzut grup 030,031,032. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Panowie.

 

Czyi jednak ANB i tego bede sie trezymal:)Troche jestem pocieszony że nie mam jakies 1500pln do wydania:).

 

Tak sobie myśle,że wśród tych wszystkich spraw to nie wymieniłem filtra powietrza.Może jest zawalony,silnik nie ma powietrza i komputer sie ratuje wydłużając wtrysk paliwa?

 

sonde kupilem taka:

 

http://www.skapiec.pl/site/cat/4035/comp/6883158

 

O gratach gazowych napisze jutro bo juz mi Żonka zrzędzi:)a logi zrobie dopiero w poniedzialek bo pracuje jutro i w niedziele.

 

Dodam jeszcze raz że jest to automat czyli na drugim biegu czy trzecim bo opinii jest kilka?

 

Pozdrawiam i dziekuje koledzy i prosze zajrzyjci do mnnie w poniedzialek.

Edytowane przez lelas20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może jest zawalony,silnik nie ma powietrza i komputer sie ratuje wydłużając wtrysk paliwa?

Przepływka mówi, że ma powietrze. Ale filtr wymieniaj bo szkoda przepływki i reszty.

 

Dodam jeszcze raz że jest to automat czyli na drugim biegu czy trzecim bo opinii jest kilka?

Na 3 biegu. Pierwszy log z pierwszego postu robiłeś chyba na 2, a drugi na 3?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starałem sie robić na 3 ale mi zredukował.No wiec teraz zrobie na trzecim ale do 3 tys obrotow nie dam na maksa bo bedzie redukowal.

 

Dziekuje pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów.

 

Porobiłem logi o które prosiliście przyznam się że wyszły niespecjalnie bo musiałem sie spieszyć (bateria i moja prosta nie taka prosta:)

Wykasowałem błąd oczywiście odpalam brak ssania pompa SAI nie pracuje nawet zgasł po nagrzaniu OK

 

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

 

Dynamiczne pedał w podłodze dopiero od około 2500 rpm żeby nie redukował:

 

Grupy: 002,020,115 lpg - http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149902.html

Grupy: 002,020,115pb - http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149907.html

 

Grupy: 002,033,118 lpg- http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149903.html

Grupy: 002,033,118 pb- http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149906.html

 

Normalna jazda:

 

Grupy: 030,031,032 pb - http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149900.html

Grupy: 002,031,032 lpg- http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149901.html

 

Grupy:lpg 002,033 - http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149904.html

Grupy: pb 002,033 - http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_149905.html

 

Podczas jazdy na LPG przy 5000 rpm czułem przerywanie.

 

Czy możliwe jest że gazownik zle ustawił mape albo sie rozjechała?

 

Moje podzespoły gazowe:

sterowanie:KME NEVO-4

wielozawór:tomasetto

Reduktor:KME SILVER

Wtryski Valtek niebieskie

Przewody:6 mm

Zawór odcinający:Valtek

 

Wcześniej miałem podobnie w Accordzie i było OK.

 

Pozdrawiam/

Edytowane przez lelas20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz mocno za ubogo i jest d***. Aby dojść czy to wina PB czy LPG to wyłącz całkowicie LPG skasuj błędy i pojeździj tylko na PB, a następnie podejrzyj wskazania w grupie 032.

Wtryski Valtek niebieskie

Wtryski jakościowo najniższa półka, bez rewelacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi zle zrobione i zle opisane ,ale da rady co z nich odczytac . to tak na poczatek DV wymiany i cisnienie paliwa do sprawdzenia . na nastepny raz rób tylko logi dynamiczne na pb po kasowaniu błedów . co do układu SAI to on ponizej 5 st nie bedzie sie wałczał i dlatego obroty masz po odpaleniu na pozomie 900-1000 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie

 

Wyłączam narazie gaz,kupie DV dam znać.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez lelas20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pomownie.

 

Dv jeszcze nie wymieniłęm.

 

Pojezdzilem na bezynie i dalej błąd że mieszanka uboga.

 

Dzisiaj pojechałem do kolegi mechanika sprawdzić cisnienie paliwa.

przed wymianą dojeżdżając do niego zrobiłem log:

 

http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_150303.html

 

Przed sprawdzeniem wymieniłem filtr paliwa(zaczynając od żeczy najtańszych)

Ciśnienie mierzyliśmy nie wiem czy poprawnie przyrządem do mierzenia ciś. w cylindrach na wejściu do listwy po przekręceniu stacyjki pokazało 7 bar.

Sprawdzaliśmy tez ciśnienie na cylindrach wszędzie okolo 16 bar.

 

Odkręciłem też wąż na wejściu do kolektora ssącego i był olejowy nalot a nawet zrobiła sie kropelka to nie jest chyba normalne,turbina puszcza ale oleju od zmiany nie dolewałem a z zrobiłem juz ze 2000 km. i jest stan.

 

po wymianie filtra na powrocie zrobilem log:

 

http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_150301.html

 

tu normalna jazda:

 

http://vaglog.rtnet.pl/lelas20_150300.html

 

Pytanie czy moge tak jeżdzić bo auto ogólnie pracuje OK czy może powoli uśmiercam silnik?

Edytowane przez lelas20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciśnienie mierzyliśmy nie wiem czy poprawnie przyrządem do mierzenia ciś. w cylindrach na wejściu do listwy po przekręceniu stacyjki pokazało 7 bar.

Coś nierealny ten wynik. Najlepiej jak byście wpięli manometr przy listwie i sprawdzili pod obciążeniem tzn. tak jak się robi log dynamiczny.

Sprawdzaliśmy tez ciśnienie na cylindrach wszędzie okolo 16 bar.

Tu także jakoś sporo wyszło.

Pytanie czy moge tak jeżdzić bo auto ogólnie pracuje OK czy może powoli uśmiercam silnik?

Masz mocno za ubogo. Taka jazda na dłuższą metę i głowica może spłynąć.

Czy te logi robiłeś na PB czy na LPG? Jak wyglądały wskazania w grupie 032 po jeździe na PB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi sie jakoś dużo wydawało tak jakby ten manometr oszukiwał o 3 bary kupił to gdzies w biedronce czy innym dyskoncie.Najważniejsze że pokazało identycznie na Każdym cylindrze.Logi oczywiście na PB a wgrupie 32 w pierszym polu pokazywało od -0,8 do 1,5 a w drugim cały czas rosło do 25 i SRU blad mieszanki.Po ostatnich logach pokazalo tez

 

17584/P1176/004470 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached

 

Czyli wali mi paliwem za katalizatorem.

 

Z tego co zauważyłem to nawet na jałowym pokazuje wtrysk powyżej 4 ms.

 

Jutro jeszcze odepne przepływke i zobacze co pokaże.

 

Juz mi rece z tym autem opadaja!

Edytowane przez lelas20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływke zostaw w spokoju . zmien mechanika na takiego który porafi zmierzyc cisnie paliwa ,a tak na powarznie zmien pompe paliwa bo ta juz umarła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedz do kogoś kto ogarnia 1.8T bo nie dojdziesz końca.

na 100% brakuje paliwa i pompa paliwa będzie do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu, by nie robić nowego również 1.8T AEB tylko w A4

Mam taki problem, mianowicie zakupiłem Audi j/w już z brakiem mocy i byłem tego świadom już przy kupnie że jedzie max na 120KM na moje oko.

Auto ma LPG, i jeździ normalnie bez szarpań, przerywania itp.

Co było robione wg. poprzednika:

-kompresja mierzona 12.5 mniej więcej na wszystkich tłokach

-regenerowane turbo ok.1.5roku. temu

Oczywiście świece filtry olej itp zmienione

Co ja sprawdziłem:

- Drożność wydechu, katalizator był już wycięty

- Zawór DV zmieniony nowy oryginał, bo założony był BOV

-Czyszczenie przepływki

-Czyszczenie przepustnicy

- Czyszczenie n75 oraz sprawdzanie

- Odpinałem też wężyk od WG i turbo potrafi przeładować.

- Klapka od WG wygląda ok na swoim miejscu

A nawet zaopatrzyłem się w kabelek i Vaga.

Błąd jaki wywala ciągle nawet po skasowaniu to:

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal

P0121 - 35-10 - - - Intermittent

Czyli czujnik położenia przepustnicy, który jest nierozbieralny a co za tym idzie nie naprawialny choć byli tacy co rozbierali ale czytałem patrzyłem i nie dam rady gdyż trzeba potem go uasawiać za pomocą sprzętu którego nie posiadam.

Z tej opcji wynika że przepustnica była by do wymiany chyba żę sam czujnik się da wymienić i kupić.

Zrobiłem też logi i niby wszystko chyba ok...?

http://vaglog.rtnet.pl/mgrudzien3_151388.html

http://vaglog.rtnet.pl/mgrudzien3_151389.html

http://vaglog.rtnet.pl/mgrudzien3_151390.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpinam się do tematu, by nie robić nowego również 1.8T AEB tylko w A4

Mam taki problem, mianowicie zakupiłem Audi j/w już z brakiem mocy i byłem tego świadom już przy kupnie że jedzie max na 120KM na moje oko.

Auto ma LPG, i jeździ normalnie bez szarpań, przerywania itp.

Co było robione wg. poprzednika:

-kompresja mierzona 12.5 mniej więcej na wszystkich tłokach

-regenerowane turbo ok.1.5roku. temu

Oczywiście świece filtry olej itp zmienione

Co ja sprawdziłem:

- Drożność wydechu, katalizator był już wycięty

- Zawór DV zmieniony nowy oryginał, bo założony był BOV

-Czyszczenie przepływki

-Czyszczenie przepustnicy

- Czyszczenie n75 oraz sprawdzanie

- Odpinałem też wężyk od WG i turbo potrafi przeładować.

- Klapka od WG wygląda ok na swoim miejscu

A nawet zaopatrzyłem się w kabelek i Vaga.

Błąd jaki wywala ciągle nawet po skasowaniu to:

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal

P0121 - 35-10 - - - Intermittent

Czyli czujnik położenia przepustnicy, który jest nierozbieralny a co za tym idzie nie naprawialny choć byli tacy co rozbierali ale czytałem patrzyłem i nie dam rady gdyż trzeba potem go uasawiać za pomocą sprzętu którego nie posiadam.

Z tej opcji wynika że przepustnica była by do wymiany chyba żę sam czujnik się da wymienić i kupić.

Zrobiłem też logi i niby wszystko chyba ok...?

http://vaglog.rtnet.pl/mgrudzien3_151388.html

http://vaglog.rtnet.pl/mgrudzien3_151389.html

http://vaglog.rtnet.pl/mgrudzien3_151390.html

Nikt nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po parametrach wychodzie ze masz serie . wymien przepustnice .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności