Skocz do zawartości
aron20000

Passat B5 99r. Wymiana sterownika ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam muszę wymienić pompę ABS 8e0614111C rocznik autka 99.

Znalazłem używkę tylko z końcówką AB. Czy mając pompę z inną literą na końcu wystarczy zestrojenie, kodowanie sterownika pod samochód, czy trzeba koniecznie pompę o identycznych nr.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinno dzialac ja przekladalem anglika po czym przerobilem ahu na afn co wiazalo sie ze zmiana ecu zegarow i transpondera a pompa abs zostala z anglika i wszystko smiga bez zadnego pasowania czy kodowania nie wiem tylko jak w twoim przypadku bo ty masz b4 ale to chyba nie ma roznicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompę można wymienić, ale tylko całą, kompletną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Padł mi sterownik ABS. Dwukrotna próba reanimacji nieposkutkowała.

Kupiłem i założyłem używkę, komunikacja OK, ale po przejechaniu kilku metrów zapala sie kontrolka ABS. Pojechałem na VAG-brak komunikacji z czujnikami ABS przód. Czujniki te wymieniłem na nowe z jakieś 3 miesiące temu. Zmierzyłem rezystancje na kostkach czujników-jest OK.

A skoro w kupionej używce już ktoś grzebał, to wniosek był jasny. Wymieniłem sterownik na używkę "niegrzebaną", przez jakiś 1 km działał abs (bicie w pedał) i tyle było mojej radości. Po przejechaniu tego kilometra objawy jak w przypadku poprzedniego sterownika w którym grzebano.

 

I tu pojawiła się myśl że może coś z moją elektryką nie halo. Podobno wiązka przewodów kończąca się wtyką do sterownika ABS może w jakimś miejscu "przegnić", mieć zwarcie itd.

 

Może ktoś wie gdzie mogę znależć to miejsce, lub które przewody sprawdzić.

 

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się wyjaśniła.

Zauważyłem że brak kontaktu z czujnikiem występuje podczas skręcania kół przednich.

Mierząc rezystancje na pinach złacza ABS:

piny od 1 do 9, gdzie:

2 pierwsze-prawy tył

2 następne-prawy przód

2 następne-lewy przód

2 następne-lewy tył

 

Brak połączenia z czujnikiem występował na drógiej parze pinów, więc czujnik prawy przód ma problemy z połączeniem przy skręcie.

Kurde a przecież czujniki z przodu były wymieniane na nowe, niby kosztowały po 50 zł każdy ale i tak badziewie. Bedę musiał zakupić nowy czujnik, ale do sklepu wybiore się już z mikrometrem i solidnie powyginam kabelki czujnika przed zakupem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności