aron20000 Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2013 Witam muszę wymienić pompę ABS 8e0614111C rocznik autka 99. Znalazłem używkę tylko z końcówką AB. Czy mając pompę z inną literą na końcu wystarczy zestrojenie, kodowanie sterownika pod samochód, czy trzeba koniecznie pompę o identycznych nr. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #2 Napisano 15 Listopada 2013 moim zdaniem powinno dzialac ja przekladalem anglika po czym przerobilem ahu na afn co wiazalo sie ze zmiana ecu zegarow i transpondera a pompa abs zostala z anglika i wszystko smiga bez zadnego pasowania czy kodowania nie wiem tylko jak w twoim przypadku bo ty masz b4 ale to chyba nie ma roznicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aron20000 Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2013 Pompę można wymienić, ale tylko całą, kompletną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomkapi Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2015 Witam, Padł mi sterownik ABS. Dwukrotna próba reanimacji nieposkutkowała. Kupiłem i założyłem używkę, komunikacja OK, ale po przejechaniu kilku metrów zapala sie kontrolka ABS. Pojechałem na VAG-brak komunikacji z czujnikami ABS przód. Czujniki te wymieniłem na nowe z jakieś 3 miesiące temu. Zmierzyłem rezystancje na kostkach czujników-jest OK. A skoro w kupionej używce już ktoś grzebał, to wniosek był jasny. Wymieniłem sterownik na używkę "niegrzebaną", przez jakiś 1 km działał abs (bicie w pedał) i tyle było mojej radości. Po przejechaniu tego kilometra objawy jak w przypadku poprzedniego sterownika w którym grzebano. I tu pojawiła się myśl że może coś z moją elektryką nie halo. Podobno wiązka przewodów kończąca się wtyką do sterownika ABS może w jakimś miejscu "przegnić", mieć zwarcie itd. Może ktoś wie gdzie mogę znależć to miejsce, lub które przewody sprawdzić. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomkapi Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2015 No i sprawa się wyjaśniła. Zauważyłem że brak kontaktu z czujnikiem występuje podczas skręcania kół przednich. Mierząc rezystancje na pinach złacza ABS: piny od 1 do 9, gdzie: 2 pierwsze-prawy tył 2 następne-prawy przód 2 następne-lewy przód 2 następne-lewy tył Brak połączenia z czujnikiem występował na drógiej parze pinów, więc czujnik prawy przód ma problemy z połączeniem przy skręcie. Kurde a przecież czujniki z przodu były wymieniane na nowe, niby kosztowały po 50 zł każdy ale i tak badziewie. Bedę musiał zakupić nowy czujnik, ale do sklepu wybiore się już z mikrometrem i solidnie powyginam kabelki czujnika przed zakupem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach