Lenin Zgłoś #61 Napisano 16 Grudnia 2013 Glosnosc w tych silnokach zalezy od: -zpasowanie zaworow -sila pracy sprezyn zaworowych -stan walka rozrzadu -stan popychaczy -stan i ustawienie wtryskow -stan pompy tandemowej bo ona lubi stukac Czyli generalnie cala gora odpowiada za glosnosc. A co do kultory to smiem twierdzic ze zadbany PD bije na glowe klekoczacego VP. Chyba ze zdabanego Pdka nigdy nie slyszeliscie panowie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #62 Napisano 17 Grudnia 2013 Glosnosc w tych silnokach zalezy od:-zpasowanie zaworow -sila pracy sprezyn zaworowych -stan walka rozrzadu -stan popychaczy -stan i ustawienie wtryskow -stan pompy tandemowej bo ona lubi stukac Czyli generalnie cala gora odpowiada za glosnosc. A co do kultory to smiem twierdzic ze zadbany PD bije na glowe klekoczacego VP. Chyba ze zdabanego Pdka nigdy nie slyszeliscie panowie.... U mnie akurat wtryski są ok, wczoraj byłem sprawdzic:) piszczenie które z rana jest na zimnym silniku(tylko z rana), bo jak wrócę z pracy i stoi 2-3h i mimo ze zimny silnik to juz tego nie ma:) Okazało się ze to napinacz koło altka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #63 Napisano 17 Grudnia 2013 Glosnosc w tych silnokach zalezy od:-zpasowanie zaworow -sila pracy sprezyn zaworowych -stan walka rozrzadu -stan popychaczy -stan i ustawienie wtryskow -stan pompy tandemowej bo ona lubi stukac Czyli generalnie cala gora odpowiada za glosnosc. A co do kultory to smiem twierdzic ze zadbany PD bije na glowe klekoczacego VP. Chyba ze zdabanego Pdka nigdy nie slyszeliscie panowie.... Potwierdzam, nie każdy PDek chodzi głośno. Tak jak napisałes zadbany chodzi znacznie ciszej niż VP, jak ktos nie wierzy to zapraszam do siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #64 Napisano 17 Grudnia 2013 Jak trzasnę synchro na + to też jest cicho i mniej pali nawet Moim zdaniem PD to kibel i nie ma się co oszukiwać.... to nie ma kultury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #65 Napisano 17 Grudnia 2013 Ja mam synchro na 0 i chodzi cicho. Średnie spalanie na poziomie 6,6l. Wiele zależy od silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #66 Napisano 17 Grudnia 2013 masz synchro 0... a skacze na plus czy na minus ? mały off topic się robi.... więc moderatorzy... pseprasam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #67 Napisano 17 Grudnia 2013 0,0 czasami skacze na -0,6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #68 Napisano 18 Grudnia 2013 masz synchro 0... a skacze na plus czy na minus ? mały off topic się robi.... więc moderatorzy... pseprasam Kolego wyraznie nie masz zielonego pojecia o tym o czym mowisz a jedynie powtarzasz to co poczytales na forum. Po pierwsze to synchro nie powinno byc w tych silnikach na ''0'' a dlaczego to juz odsylam do informacji producenta oraz instruktarzu Bosch-sysyemy wtryskowe. Kolejna sprawa ze PD bije na glowe kultura oraz dynamika ze juz o osiagach nie wspomne tego waszego VP zachwalanego tylko dlatego ze smiga tanio na opale. Co 2gi klient na warsztacie z VP ma opal ktory mnie rozsmiesza jak go widze w filtrze paliwa. Spalanie w dobrze ustawionym PD tez jest mniejsze niz w VP a to z jednego bardzo logicznego powodu z tym ze tu sie musisz domyslic lub doczytac;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #69 Napisano 19 Grudnia 2013 Kolego wyraznie nie masz zielonego pojecia o tym o czym mowisz a jedynie powtarzasz to co poczytales na forum. Masz mnie Auto zawsze daję do mechanika a sam siedzę tylko i czytam forum Spalanie w dobrze ustawionym PD tez jest mniejsze niz w VP a to z jednego bardzo logicznego powodu z tym ze tu sie musisz domyslic lub doczytac Strzelam.... różne ciśnienia wtryskiwanego paliwa ? Z resztą... ja na spalanie nie narzekam więc.... loto mi to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #70 Napisano 25 Grudnia 2013 Chodzi o precyzje calego ukladu. PD a pozniej CR sa juz wyzsza szkola jazdy. Ale maja wade ktora na codzien kazdemu dokucza-sa delikatne czyli trzeba albo dbac do przesady o czystosc i jakosc paliwa albo beda problemy zaraz po zakupie takiego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #71 Napisano 25 Grudnia 2013 (edytowane) lenin co do reakcji na gaz ok PD jest lepiej niż VP co do mocy też na plus PD ale co do kultury pracy zapraszam do mnie i mogę się założyć o co tylko chcesz że stare Audi z silnikiem AHF bije na głowę kulturą pracy każdego PD-ka mam jedno i drugie i też nie jeden PD-ek przewinął się przez moje ręce i żaden nie był cichszy od tej starej babci na pompie !!! co do spalania też stary passat 110ps na pompie potrafi spalić spokojnie poniżej 5l średnio a tu dobrze wiesz że 6l to norma a u niektórych i 7l a do Żabola ten odgłos piszczenia u mnie taki odgłos wydaje pasek rozrządu Gates jak przechodzi zewnętrzną stroną po napinaczu napisami !!! przestałem się tym martwić już dawno bo niestety jakość części jest coraz gorsza i musiał byś kupować wszystko za granicą to wtedy byłbyś pewny że nic takiego nie będzie się działo ! Edytowane 26 Grudnia 2013 przez waldus77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #72 Napisano 25 Grudnia 2013 (edytowane) zgadzam sie z powyższą opinią,po przesiadce z 2.5 tdi v6 180km na 1.9 tdi PD 131km teraz ten silnik to chodzi jak "kosiarka,sieczkarnia" kultura pracy bez porównania do 2.5 ale za to spalanie to już tak i napewno mniejsza awaryjność na plus dla 1.9 tdi pd ,ogólnie jestem zadowolony z jazdy tym autem ale wolne obroty z zewnatrz i wewnatrz auta (minimalne drganie) na poczatku mnie wkurzało ale już sie przyzwyczailem , dodam ze pompki mam w dobrej kondycji ,wałek i szklanki tak samo,problemy z piszczącym paskiem na zimnym silniku też przerabiałem ,okazało sie że rozciagnął sie pasek firmy gates po 1 tys km od wymiany, teraz jest bosch i od paru tysięcy cisza pozdrawiam Edytowane 25 Grudnia 2013 przez coffin80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #73 Napisano 26 Grudnia 2013 Czy wy aby napewno znacie definicje ''kultura pracy silnika''? No jak poszlo porownanie ze 2.5 tdi ma lepsza niz PD to padlem na plecy przeciez to chodzi jak zepsuta wiertarka na udarze hahahaha VP tak klekocze glosno jak traktor. Dobrze wyregulowanego PD nie slychac zbyt glosno z pod maski a w kabinie wcale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #74 Napisano 27 Grudnia 2013 (edytowane) Lenin domyślam się że twoje auto jest super wyregulowane i chodzi super cicho dlatego zapraszam cię na porównanie z moim starym audi na pompie !!! wiem jak chodzi wybity diesel nie bój się i zapewniam cię że moj passat taki nie jest bo ma dopiero 205000km nie 500000. a i tak może się schować do a 3 .Coffin 80 porównał pracę do v6 widocznie jego v6 chodziło też lepiej niż PD może jego jest głośniejszy i trzeba by wyregulować luzy na pompkach i sprawdzić szklanki ale i nie słyszałem więc nie wiem. weź też pod uwagę ze silnik w passacie jest wzdłuż a a a3 ?co też nie jest bez znaczenia na głośność w środku ! nie zmienia to jednak faktu że dobre vp jest o wiele cichsze od pd przynajmniej na zewnątrz !!! Edytowane 27 Grudnia 2013 przez waldus77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #75 Napisano 27 Grudnia 2013 Lenin prosze Cię... nie pisz już w tym temacie. Taka mała prośba do Ciebie... myślę że nie tylko ode mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #76 Napisano 27 Grudnia 2013 Lenin prosze Cię... nie pisz już w tym temacie. Taka mała prośba do Ciebie... myślę że nie tylko ode mnie. Nie nie bede bo juz mi sie nie che. Ale musze umowic wizyte u laryngologa, bo robie vagi na codzien zawodowo i tu nagle sie okazalo ze tyle lat (od kad sie zaczelo masowe zciaganie passatow do PL) je dlubie i bylem w bledzie mimo iz wyraznie mialem porownanie prawie codziennie jak staly obok siebie 3 czy nawet 10 roznych aut z TDI pod maska. TDI PD TDI VP TDI VP V6 WG mnie wciaz od gory jadac PD najladniej i najciszej, VP nieco bardziej klekocze i glosniej (a wersja 90km to juz jak mercedes okularnik klekocze) a V6 to wogole grzechotnik najwscieklejszy. I takich przykladow sa na YT i na drogach setki. Roznice na filmach znikome miedzy VP i PD bo wyraznie silniki juz swoje widzialy i oba sa glosniejsze od normy zadnbanego TDI. Zadbany-rozumiem ze trzyma kompresje, wtryski rozpylaja jak nalezy wiec paliwo spala sie tam gdzie trzeba no i szklanki w stanie idealnym wraz z walkiem + pompa VP/Tandem igla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #77 Napisano 27 Grudnia 2013 przyznam ze ten PD ładnie chodzi ale ten stary AFN dzwoni jak cholera dlatego to porównanie jest na korzyść PD nikt nie wstawia ładnie pracującej jednostki przeważnie dopiero jak wydaje jakieś dziwne odgłosy ! pozdejmuj wygłuszenie z PD i daj ładnie pracującego AHF-a i ide o zakład że będzie cichszy ! ale spoko nie jesteśmy tu żeby się kłócić a pomagać w realu posłuchał byś pracy mojego AHF-a i zmienił byś zdanie ! a może on chodzi za cicho i tu jest problem ? dodam że kąt wtrysku ustawiony na 51 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #78 Napisano 27 Grudnia 2013 Sluchaj wg mnie to one oba dzwonia jak cholera.... Tak jak powiedzialem prowadze warsztat na codzien i jak polska dluga i szeroka tak tdi na tdi wszedzie i 80% tego co obsluguje to wlasnie te silniki. Widzialem juz ich pewnie wiecej nizeli tu na forum jest wiec wiem co mowie. A co do twojego auta to bardziej stawiam na to ze masz taki ''cichy przypadek'' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #79 Napisano 27 Grudnia 2013 Lenin.... podsyłasz filmy które Tobie pasują pod Twoją teorię. Później robisz wodę ludziom z mózgu. Filmy skomentuje tak : Silnik w Borze.... jest poprzecznie zamontowany. Wibracje i akustyka całkiem inaczej się rozchodzi w tych samochodach. Silnik też jaj nie urywa aczkolwiek chodzi całkiem "normalnie". Silnik VP 1.9.... fajne nagranie Tłucze niesamowicie. Mój AAZ tak pracuje... a to tylko TD A silnik VP V6 2.5 TDI ludzie znają tylko ze starych jednostek.... i Ty chyba też. Posłuchaj jak pracują BAU, BCZ, BDG, BDH - zmienisz zdanie. Pomijając modyfikacje.... tu masz zdrowe V6: Teraz posłuchaj swoich silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #80 Napisano 27 Grudnia 2013 kumpel ma passata b5 110 km na pompie VP i chodzi ciszej niż mój PD na filmiku to nie to samo jak sie słyszy w rzeczywistości ,2.5 v6 jak zimny to chodził głośniej ,po nagrzaniu już jego praca była o wiele przyjemniejsza i w środku nie było drgawek na wolnych obrotach,takich delikatnych ale zawsze przez to ze v6 ,szklanki ,wałek mam w dobrym stanie ,pompki też ale możliwe że przydałaby sie im regulacja,na wolnych obr mam spalanie 0,9-1.1 l to troche dużo,kąt wtrysku zapewne przestawiony,muszę do kogoś z tym podjechać na regulacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach