Skocz do zawartości
rafciu1990

Prośba o analizę logów pompowtryski, turbo, przepływka

Rekomendowane odpowiedzi

Auto to Passat 3bg 1,9 TDI 130 AVF

To było tak 3 miesiące temu tydzień po zmianie mapy wybuchło mi turbo, auto wpadło w samozapłon.

Turbo wymieniłem dolot wyczyściłem i od jakiegoś czasu auto zaczęło kopcić na czarno przy obciążeniu a na biało jak jest zimny przy odpaleniu, dodatkowo stracił moc.

Zaobserwowałem że nie bierze wody ani oleju, czasami jadąc dłużej z jedną prędkością lekko jak by się przyduszał a gdy dam gazu wypluje chmurę czarnego jak smoła dymu.

Za dwa tygodnie czeka mnie trasa 1000 km i nie jestem pewien czy mogę się w nią wybrać.

 

A tu link do loga.

http://vaglog.rtnet.pl/rafik260983_144972.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tych logów wydaje się, że wszystko jest ok, chociaż logi są statyczne. Jak możesz to zrób dynamiczne i jakieś w trakcie jazdy. Coś więcej da się wywnioskować. Tydzień po zmianie mapy wybuchniete turbo to "na dwoje babka wróżyła". Albo turbo się kończyło albo mapa do niczego. Kłopot byłby z mapą to prawdopodobnie nowa turbina też by się rozleciała. Możliwe, że powinieneś pojechać na nową mapę ponieważ stara została zrobiona do turbiny, która ledwo żyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak możesz to zrób dynamiczne i jakieś w trakcie jazdy.

To są logi zrobione podczas jazdy http://vaglog.rtnet.pl/rafik260983_144972.html

A logi dynamiczne zrobione według instrukcji postaram sie ogarnąć w sobotę ale najpierw chcę podmienić mapę na ori. VW

Dodatkowo jeśli chodzi o zachowanie auta to zapomniałem wczoraj napisać że po całej awarii i wymianie turbo auto zaczęło się trząść tak od 3000 obr/min czyli u mnie jakieś 145 km/h .

Zacząłem szukać przyczyny i kilku niezależnych mechaników stwierdziło że to 1 pompowtrysk, więc pojechałem do Tucholi tam stwierdzili że 1 jest ok a 3 jest uszkodzony a dodatkowo miałem pęknięte zabezpieczenie na nim.

Zregenerowali 3 wymienili zabezpieczenie ustawili pompki ustawili kąt sunchronizacji i niby było lepiej ale auto dalej wibrowało ale nie kopciło i miało kopa teraz patrze na te logi i na korekcje to 1 jest non stop na dużym minusie i to na granicy dopuszczalnej granicy a pozostałe dają na mały plus. Auto kopci, wibruje, i czasami odczuwalnie ma pulsacyjne spadki mocy.

Edytowane przez rafciu1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te logi to tak naprawdę wiele rzeczy mi nie pasuje po pierwsze ten 1 wtrysk daje max na (-) a wszystkie inne na (+) a dwa wartości w MAF żądane rużnią się czasami kilkukrotnie od żeczywiście otrzymanych a dodatkowo przekraczają dolna i górną granice.

 

Jadąc kilka dni temu nagle straciłem moc, przerabiałem już to więc wyłącz, włącz zapłon i wszystko wróciło do normy czyli PRZEŁADOWANIE sprawdziłem błędy i wyszło tak.

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 NIEDOŁADOWANIE

01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent Czyli brak komunikacji z ECU

 

A ten co to może być?

 

Component: ABS/ESP allrad 1728

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Domyślam się że dotyczy hamulców ale czego dokładnie bo ostatnio też zaobserwowałem że czasami jest tak że jak depnę pedał hamulca do zera i zaraz puszcze chcąc jeszcze raz depnąc robi się twardy a hamulce jak by miały połowę sprawność a po 5 min jest znów OK.

 

 

No i patrząc na to wszystko to według mnie pierwszy pompowtrysk do regeneracji a nie wiem czy i nie trzeci, i podejrzani poboczni to przepływka i Vacum pompa.

 

Jutro podmieniam mapę i robię logi.

 

Czuje się jak detektyw.

Edytowane przez rafciu1990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i problem z głowy wymieniłem przewód między turbo a interkulerem bo miał 5 cm pęknięcie i teraz wszystko wróciło do normy no pozostaje jeszcze kwestia korekcji na 1 pompowtrysku ale zregeneruje go i będzie git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności