Skocz do zawartości
Lenin

Remap i co dalej z EGR i podobnymi czesciami?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktos mogl by mi powiedziec czy podczas remapu gdy wylacza sie programowo EGR to przestaje pracowac zawor N18 oraz Ten zaworek od klapy gaszacej?Czy moge odlaczyc zawor N18, ten zawor od klapy gaszacej oraz chlodnice paliwa w silniku 1.9TDI?Mowie o wywaleniu tego mechanicznie ze beda wisialy tylko wtyczki a odpiete weze od chlodicy paliwa zmostkowac robiac w ten sposob przejscie miedzy wejsciem I wyjsciem w zbiorniczku przelewowym?

Kolejne pytanko to N75. Chce go przeniecs w miejsce N18 gdzie jest swietne miejsce na niego.

Kable nie sa problemem ale zastanawiam sie czy wyjscie ATM koniecznie musi byc podpiete do filtra powietrza czy moge je np podlaczyc do malutkiego filterka tuz obok samego N75 tak jak to np jest w vw T4?

Wg moich przemyslen bez problem mozna tak zrobic bo przeciez zawory nie beda dzialac I tak chyba?

A co z ta pompka wody elektryczna od ukladu chlodzenia paliwa? Jesli ja odlacze to bedzie wywalac blad? Kiedy ona dziala?

 

No I tak na zas, jak wylaczyc programowo:

-egr/N18

-Klape gaszaca/elektrozawor klapy

-pompke wody w ukladzie chlodniczki paliwa

 

 

Bardzo dziekuje za przeczytanie I mam nadzieje ze znajda sie znajacy dobrze ten temat I opisza co I jak krok po kroku.

 

Wyjasniajac caly pomysl, celem jest ''clean pod maska''. Kolega chce zeby mu to ogarnac bo sam najwyzej hamulce potrafi zmienic. Tak wiec w wolnej chwili chcial bym mu z tym pomuc zeby nie napsocil, a ze tego jeszcze nie modyfikowalem chcial bym sie upewnic czy czasem nie jestem w bledzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam, nie ma zadnego specjalisty? :wstyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod pytanie ;) bo mnie zainteresowalo sterowanie n18 z zaworkiem od chlodniczki paliwa, ktora wlasnie dziala z odcisnieniem z n18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A I jeszcze cos. Pod zbiorniczkiem wyrownawczym jest taki zawor na wezu z ukladu chlodniczego. Zawor jest sterowany podcisnieniem, ale to podcisnienie idzie prosto do pompy vac. czyli po zalaczeniu silnika jest otwarty. Jaki jest zamysl tego zaworu I czy mozna go wywalic?

 

Czy powinienem porobic zdjecia I opisy z zapytaniami o konkretne fragment ukladu zeby bylo latwiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi ci o to ? to o czym ja pisalem post wczesniej

4A0819809.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ten zawor jest otwarty caly czas podczas pracy pompy podcisnienia wiec nie widze sensu jego istnienia. Najchetniej bym go usunol tak ze jak N239 (ten o klapy gaszacej o ile dobrze jego numer napisalem) N18 oraz chlodniczka paliwa.

Teraz pytanie czy moge I jak to zrobic by bylo dobrze? Tu schemat ori https://www.google.co.uk/search?q=schemat+podcisnienia+1.9+tdi&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Vk9IUta-I8TR7AaG84CgDA&ved=0CDAQsAQ&biw=1366&bih=651&dpr=1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=SsmYaHzYmoM1-M%3A%3Ba1c1qC_QpkDWbM%3Bhttp%3A%2F%2Ffiles.tinypic.pl%2Fi%2F00430%2Fzucsa6utxpjq_t.jpg%3Bhttp%3A%2F%2Fforum.vwgolf.pl%2Fviewtopic.php%3Ff%3D141%26t%3D520237%3B250%3B127

Edytowane przez Lenin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale w tym schemacie nie ma tego zaworka.

 

u mnie jest cos spierdzielone albo z zaworkiem albo n18, bo gdy ja podlacze ten zaworek z n18 i odpale samochod, owszem podnosi sie zawor, ale wtedy moje auto ma muła i nie jeździ jak powinno, natomiast gdy odłącze ten zawór od n18 i mam luźno wężyk auto normalnie jeździ ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jego nie ma na schemacie bo on nie jest w ukladzie z N18. On jest bezposrednio zmostkowany z wejsciem vac do N18 I N75 I N239. vejscie VAC jest jak gdyby zasilaniem, zadaniem podcisnienia. Pozniej zawor sie otwiera przekazujac do podcisnienie na wyjscie OUT.

A jak konczy prace I ponownie sie zamyka to podcisnienie jest zbijane przez otwarcie wejscia ATM polaczonego z czystym powietrzem z puchy filtra I EGR czy VNT sie zamykaja.

 

Ten zawor wody ciebie nie interesuje wogole w podlaczaniu N18. N18 steruje jedynie egr I jesli nie zamknie ci EGR to nie bedziesz mial mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to teraz tak, ja EGR i klapy wogole nie mam ! caly czas bylo dobrze, aż do pewnego momentu jak auto stracilo na mocy i dynamice. Męczyłem sie z tym dobry miesiąc i z głupa odpiąłem ten węzyk od mostka...teraz mam otwarte wejscie w mostku (czyli zasysa mi poprostu lewe powietrze, ale wszystko jeździ jak powinno) a jak podpinam ten zawor do mostka odrazu auto ma muła, kopci na czarno.

 

Chyba ze sam zaworek w sobie jest zepsuty w środku....ale na pierwszy rzut oka działa bo jak go podepne i odpale auto to się podnosi.

 

---------- Dodano o 19:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:35 ----------

 

co do wywalenia n18 z ukladu mozna go wywalic, zaraz postaram sie znalesc schemat, ktory kolega zrobil jak go wyrzucil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie zmiany wydają mi się niedorzeczne, ale jak ktoś chce w swoim aucie niech fabrykę poprawia, zapytam tylko jak mocno rypie silnikiem kiedy nie ma klapy gaszącej? zapewne bardziej niż stare.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narazie mam tylko takie cos...ale szukam dalej :P

 

http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?25470-Pozbycie-si%EA-N18-(zaworu-sterowania-EGR)

 

---------- Dodano o 19:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:47 ----------

 

Takie zmiany wydają mi się niedorzeczne, ale jak ktoś chce w swoim aucie niech fabrykę poprawia, zapytam tylko jak mocno rypie silnikiem kiedy nie ma klapy gaszącej? zapewne bardziej niż stare.

 

jak dla mnie jest spoko :) bym powiedzial ze wogole nie rypie, a i tak gasze auto ze sprzeglem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie zmiany wydają mi się niedorzeczne, ale jak ktoś chce w swoim aucie niech fabrykę poprawia, zapytam tylko jak mocno rypie silnikiem kiedy nie ma klapy gaszącej? zapewne bardziej niż stare.

 

Kolego, rypie to silnik u ciebie jak masz rozwalone poduchy;) Jak poduchy robia swoje to nic nie rzuca silnikiem.

 

---------- Dodano o 18:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:55 ----------

 

to teraz tak, ja EGR i klapy wogole nie mam ! caly czas bylo dobrze, aż do pewnego momentu jak auto stracilo na mocy i dynamice. Męczyłem sie z tym dobry miesiąc i z głupa odpiąłem ten węzyk od mostka...teraz mam otwarte wejscie w mostku (czyli zasysa mi poprostu lewe powietrze, ale wszystko jeździ jak powinno) a jak podpinam ten zawor do mostka odrazu auto ma muła, kopci na czarno.

 

Chyba ze sam zaworek w sobie jest zepsuty w środku....ale na pierwszy rzut oka działa bo jak go podepne i odpale auto to się podnosi.

 

---------- Dodano o 19:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:35 ----------

 

co do wywalenia n18 z ukladu mozna go wywalic, zaraz postaram sie znalesc schemat, ktory kolega zrobil jak go wyrzucil.

 

OK, a masz fizycznie zawor od klapy gaszacej odpiety czy wciaz jest podpiety elektrycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK, a masz fizycznie zawor od klapy gaszacej odpiety czy wciaz jest podpiety elektrycznie?

 

zawor od klapy jest podpiety elektrycznie, wezyk do klapy lata sobie luźno i latał odkąd wywaliłem EGR i klape (czyli jakies 2,5roku) i wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a wlasnie moim zamyslem jest pozbycie sie zbednych elementow z pod maski I nie chce zeby pokazywalo bledy N18 I N239 I tu pytanie jak je programowo wylaczyc?

 

Rowniez czy moge uzunac chlodnice paliwa I ten zawor na wezu wody pod zbiorniczkiem?

 

Podcisnienia juz zrobilem, dziala, wszystko OK ale wali bledy a tego chce sie pozbyc bo to nie moje auto:( Mi by nie rpzeszkadzalo, a kolega bedzie wiecznie nazekal ze kowalskim patentem wyrwalem co sie dalo ale programowo juz nie usunelem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnego pięknego dnia, pożyczyłem auto ojcu, i podczas jazdy zgasło mu, i nie chciało odpalić....okazało się, że jak postało ok 5min odpalało....jak odebrałem auto od niego posprawdzalem vgiem i zero błędów, ale podczas upalania, żeby sprawdzić co się dzieje, też mi zgasł gdy zwalniałęm i wrzuciłęm na luz...jak chciałem odpalic to tylko kręcił i nic, postał 5min i odpalil z kopa....ale własnie zaczęły sie problemy z pzyspieszaniem, i kopceniem....męczyłem sie z tym, turebo było czyszczone, wezyki zmieniane, n75 wymienione i dalej bylo to samo, raz wypiąłem ten zaworek co dałęm foto i jak reka odjął :o ale za kazdym razem jak podepne ten zawor to auto ma muła i kopci (ale zaworek się podnosi) jak gasze auto - opada...

 

Obecnie jeżdze z odpiętym zaworkiem i luźno zasysam powietrze do vac

 

Generalnie autgo po programie, wywalony egr i klapa.

 

---------- Dodano o 20:16 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:15 ----------

 

Wiem, ze koleś chyba wkładał jakis opornik w kostke od n18 i wsio było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z tego co mowisz to masz balagan wokol N75 I zamiast vac masz ATM podpiety I odwrotnie.

 

Kolejno powinienes miec wezyk od pompy VAC na nim trujnik. Do jednego krucca podpiety ten zawor od wody.

Do drugiego krucca zaworek zwrotny I do niego zasilanie VAC z N75 I Akumulator VAC.

Pozniej na N75 ATM do filtra powietrza zas OUT do turbo.

 

Zaworki klapy gaszacej I N18 mozesz wywalic calkowicie wraz z ich okablowaniem. Tyle ze beda bledy. Dziwie sie ze wywala N18 skoro przeciez przy remapie EGR/N18 wywala sie programowo...

Czyli N18 w takim razie nie zostal wywalony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podcisnienie na 100% mam dobrze podpiete !! sprawdzone milion razy, łącznie ze schematami sztomela.

 

u mnie w 2001 nie usze programowo wywalac egr, bo po zaslepieniu nie sypie mi bledow. u mnie stało sie to wszystko nagle bez ruszania niczego !! w tym jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie to ze jest ok jak rozszczelnisz VAC. Jak moze Ci jechac jak nalezy jak nie masz zasilania podcisnieniem? Rowniez hamulce powinny oslabnac jesli jest nieszczelnosc w podcisnieniach?

 

 

Czy wiesz moze do czego jest ten zawor co wkleiles?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAC mam podlaczone do n75 i drugim wyjsciem do n18 i do tego zaworka co wkleilem foto. i jak tak mam podpiete to nie jedzie, ale jak odepne ten zaworek to jedzie :D

 

Ten zaworek jest na wezyku od plynu chlodniczego ktory łączy sie z chlodniczka na filtrze paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, rypie to silnik u ciebie jak masz rozwalone poduchy Jak poduchy robia swoje to nic nie rzuca silnikiem.

 

Więc koledzy wywalcie cały osprzęt silnika, niech nie obciąża auta, będzie szybsze:rumieniec, dyskutujcie dalej :papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności