Skocz do zawartości
waldi2807

avf130KM brak mocy powyżej 2000obr/min-proszę o analizę

Rekomendowane odpowiedzi

pokazuje się błąd...na polskim vagu pisało nie osiągnięta granica regulacji czy jakoś tak...bardzo proszę o analizę(dodam że katalizator dość dawno dzwoni w układzie wydechowym może ma to związek)

 

0319111

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 GQ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000AG 1524

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 05314

Additional Info: WVWZZZ3BZ3E239358 VWZ7Z0B6554134

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

 

 

avf 130 koni tiptronic 2003rok 270.000km raczej autentycznego przebiegu

 

 

 

 

logi dynamiczne

Log (0 - 001,000)

Log (1 - 004)

Log (2 - 003)

Log (3 - 008)

Log (4 - 000,001)

Log (5 - 011)

Log (6 - 010)

 

 

 

logi statyczne

Log (0 - 000)

Log (1 - 000)

Log (2 - 001)

Log (3 - 003)

Log (4 - 011)

Log (5 - 011)

Log (6 - 003)

Log (7 - 007)

Log (8 - 004)

Log (9 - 000)

Log (10 - 003)

Log (11 - 001)

Log (12 - 000)

Log (13 - 004)

Log (14 - 003)

 

 

 

CO SIĘ STAŁO Z TYMI LOGAMI ŻE SIĘ NIEKTÓRE WYSYPAŁY?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wytnij ten dzwoniacy kat i sarawdz szczelnosc ukłądu podcisnieniowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam taki zamiar tylko na razie nie mam czasu a co do podciśnień to sprawdzałem raczej wszystkie ale nie wątpię że coś mogłem przeoczyć ...a co do logów nie widać tam konkretnie czy to raczej turbina np się kończy czy może coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób jeszcze logi z bloku 13 23 ,nie podoba mi sie dawka jest za mała moze to swiadczyc o padnietych pompkach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to są logi zrobione wcześniej nowych prędko nie zrobię bo nie umiem sam ale w tych grupach podobnie wygląda na dzień dzisiejszy prawie się nie różni.

 

 

aha ten log robiłem sam statycznie (nie wiem czy dobrze) sam dodając gazu na postoju,dodam że wtedy jeszcze wszystko grało chociaż mi się wydaje że mój pasek odkąd go posiadam miał jakby trochę mało mocy jak na 130km...

 

 

 

http://vaglog.rtnet.pl/waldi_80_125910.html

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robiłem sam statycznie (nie wiem czy dobrze) sam dodając gazu

 

statycznie się nie dodaje gazu... więc log do powtórki

 

---------- Dodano o 23:49 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:47 ----------

 

katalizator dość dawno dzwoni w układzie wydechowym może ma to związek)

 

może mieć związek .. jak masz zapchany katalizator MOCNO to może blokować ... zrób z nim też porządek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu zrobiłbym log dynamiczny w taki sposób :

podpiąłbym podciśnienie bezpośrednio z pompy tandemowej (czyli podwójnej - pompy paliwa i podciśnienia) do gruchy przy turbo i zlogowałbym grupę 011 i 003 jednocześnie od 1500 do 2500 obrotów na 3 biegu by mieć obraz tego jak mierzy przepływka - wartość w grupie 003 na poziomie poniżej 1100 mg/skok świadczy o zwalonej przepływce. Poza tym w Twoich logach grupy 011 w trybie Basic Settings turbo powinno uzyskać 1200 mbar a nie 1100 - moim zdaniem podciśnienie jest zbyt słabe niż powinno.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

quote_icon.png

Zamieszczone przez
waldi2807
viewpost-right.png

robiłem sam statycznie (nie wiem czy dobrze) sam dodając gazu

 

 

statycznie się nie dodaje gazu... więc log do powtórki

 

---------- Dodano o 23:49 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:47 ----------

 

quote_icon.png

Zamieszczone przez
waldi2807
viewpost-right.png

katalizator dość dawno dzwoni w układzie wydechowym może ma to związek)

 

 

może mieć związek .. jak masz zapchany katalizator MOCNO to może blokować ... zrób z nim też porządek

 

 

 

tak już wiem teraz ale dzięki za wypowiedź i czekam jeszcze na jakieś pomysły.

 

---------- Dodano o 00:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:56 ----------

 

Ja na Twoim miejscu zrobiłbym log dynamiczny w taki sposób :

podpiąłbym podciśnienie bezpośrednio z pompy tandemowej (czyli podwójnej - pompy paliwa i podciśnienia) do gruchy przy turbo i zlogowałbym grupę 011 i 003 jednocześnie od 1500 do 2500 obrotów na 3 biegu by mieć obraz tego jak mierzy przepływka - wartość w grupie 003 na poziomie poniżej 1100 mg/skok świadczy o zwalonej przepływce. Poza tym w Twoich logach grupy 011 w trybie Basic Settings turbo powinno uzyskać 1200 mbar a nie 1100 - moim zdaniem podciśnienie jest zbyt słabe niż powinno.

 

Ok jak uda mi się to zrobię chociaż nie prędko,przepływka podmieniona z golfa o tych samych nr ale nowsza ale już jakiś czas temu więc wydaje mi się że to nie to.Dodam jeszcze że parę dni temu raz miałem stratę mocy okazało się że (dziwnie)przy grodzi silnika za EGR-em połączenie podciśnieniowych wężyków na części plastikowa rurka z gumowym wężykiem,była rozłączona, po podłączeniu dopiero po zgaszeniu i ponownym rozruchu moc wróciła.Parę dni było niby dobrze i teraz takie objawy. Dziwi mnie jak podciśnienie mogło wyskoczyć,chyba że coś robiłem wcześniej i przez przypadek zahaczyłem czy coś...

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartość podiśnienia ma tu kluczowe znaczenie gdyż tylko ono reguluje aż : ciśnieniem doładowania, pracą zaworu EGR i klapą gaszącą oraz sprawnością układu hamulcowego więc aż czterema wartościami - w tym dwoma pierwszymi - (pierwszym najistotniejszym dla dynamiki silnika, drugim o tyle o ile - ekologia lub nie gdy EGR jest zamknięty, w trzecim tylko ma wpływ na sposób gaśnięcia silnika a w czwartym znaczenie istotne bo wpływa na efektywność hamowania auta). Każda nieszczelność w układzie podciśnienia musi zostać usunięta bez dwóch zdań.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz też zaopatrzyć się w vacuometr. Podłączasz pod wężyki i wszystko wiesz. Wydatek nie duży a jest pewność jak działa podciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz też zaopatrzyć się w vacuometr. Podłączasz pod wężyki i wszystko wiesz. Wydatek nie duży a jest pewność jak działa podciśnienie.

 

Posprawdzam w wolnej chwili te podciśnienia raz jeszcze może faktycznie czegoś nie dostrzegłem ale póki co czekam jeszcze na jakieś pomysły

 

A tak szczerze to jak te logi wyglądają w waszych oczach osób znających się na nich, nie widać tam czegoś co by mogło bardziej naprowadzić co się dzieję z nim?

 

Logi takie jakie udało nam się zrobić z kolegą,raz że tiptronic a dwa takiego muła ma (tylko dziwne że z dołu dobrze ciągnie) że nie idzie się rozpędzić...

 

A jak tego szukać kolego Piotrze, tak to się fachowo nazywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz coś takiego :

http://allegro.pl/vacuometr-od-0-do-1-bar-synchr-gaznikow-krociec-i3544739515.html

dopasowujesz końcówkę tak żeby weszła w wężyki. Podpinasz się pod wężyk, np. przy gruszce. Odpalasz furaka i podciśnienie powinno być w granicach około -0.5 bara ( o ile dobrze pamiętam). Na wyjściu zaraz z pompy vacum chyba około -0.8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszkę BIPy delikatnie duże. Podłącz kompa i sprawdź czy podczas gazowania nie skaczą ponad 100-120.

Dawki są ok.

 

P.S. spojrzałem do starego loga , gdzie gazowałeś :) 3 i 4 pompka padnięta. Bipy za duże.

Może pomoże dogięcie konektorków na wtyczkach ? spróbuj ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troszkę BIPy delikatnie duże. Podłącz kompa i sprawdź czy podczas gazowania nie skaczą ponad 100-120.

Dawki są ok.

 

P.S. spojrzałem do starego loga , gdzie gazowałeś :) 3 i 4 pompka padnięta. Bipy za duże.

Może pomoże dogięcie konektorków na wtyczkach ? spróbuj ....

 

Właśnie tego próbowałem już wtedy kiedy robiłem te logi bipów ale nic nie pomogło właśnie czwarta dochodzi do 127 i miałem problem z kontrolką esp i błędem w sterowniku coś o przekroczonej górnej granicy regulacji czwartego pompowtrysku wtedy też sprawdzałem m.in.podciśnienia wymieniłem oring na EGR, pod pompą vacum i wszystkie doloty przeglądnąłem i o dziwo do dzisiaj błąd nie wrócił i dodam że cały czas normalnie jeździł mimo tak wysokich bipów.

 

Aha dodam że teraz mam wrażenie że turbinę dziwnie słychać jakby nie gwizdała normalnie tylko z takim metalicznym pogłosem i nie wiem czy mi się wydaje czy faktycznie może się kończyć....

ja po sprowadzeniu auta zrobiłem 80000km a na pewno już wtedy raczej nowa nie była a miał 186000 na liczniku.

 

 

A może z tym wszystkim pompa vacum ma coś wspólnego bo jakby się dość mocno pociła z paliwa aha z EGR-a też dość dużo wyciska oleju,może cooler jest zapchany nim?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Problem dalej nie rozwiązany...może ktoś jeszcze dorzuci coś sensownego do tematu?

Czy może ktoś powiedzieć po czym można zdiagnozować turbinę czy coś jej nie dolega czasem?

Gdy ściągnąłem dolot do turbiny zimnej strony złapałem palcami za koniec wirnika to miałem wrażenie że aż ociera on obudowę taki ma luz,normalnie wyczuwalny i też wydaje mi się że dlatego może słychać taki metaliczny dźwięk na wyższych obrotach.

czy może to mieć związek z moim problemem czy to może normalne że turbiny taki luz mogą mieć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień przepływke i zrób loga dyn. 003, 008, 010, 011 oraz bs 003 i 011.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko to nie prędko bo nie posiadam odpowiedniego vaga, ale dodam że przepływkę mam nowszą z golfa od szwagra o tych samych nr założoną bo jakiś czas wcześniej testowaliśmy ją bo miałem wrażenie że późno mi się automacik zbiera z miejsca(dość długo się zastanawia zanim ruszy) ale ani ja na jego ani on ma mojej przepływce nie widzimy żadnych zmian...

A co sądzisz o tej turbawce może być przyczyną problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Log (0 - 010)

Log (1 - 011)

Log (2 - 011)

 

 

takie mi się udało zrobić dynamiczne po podmianie przepływki i podłączeniu podciśnienia do turbiny bezpośrednio z pompy vacum

proszę o jeszcze jakieś opinie czy można z tego wywnioskować że to na pewno turbina padła?

 

Ps n75 też zamieniony ale niema różnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg tą turbinę zregeneruj lub wyczyść o ile w zabrudzeniu problem, przecież ona ewidentnie nie doładowuje, jeśli podciśnienie jest, zaworek, podmieniony to nie mana co czekać, rwij turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności