_Drifter_ Zgłoś #1 Napisano 25 Lipca 2013 Witam! Proszę o pomoc od jakiegoś czasu samochód przy rozruchu zaczął chodzić na 3 cyl, ale jak się przygazowało, to już było ok, po czym zauważyłem, że ubywał mi płyn chłodniczy (głównie na krótkich trasach, na trasie już nie). Myślałem że to uszczelka pod głowicą, ale do rozebraniu silnika okazało się, że jest pęknięta (rysa) tuleja 4 cyl. Co mam teraz robić? Podobno tych tulei się nie wymienia ze względu na aluminiowy blok silnika... Czy to prawda i jestem zmuszony na loterie związaną z zakupem nowego (używanego) silnika? Pozdr. Poniżej fotki tego pęknięcia: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2013 Kilka lat temu wymienialem tuleje na 1 cylindrze, a w zeszłym roku wymieniłem silnik bo szlak trafił blok i ta tuleje wstawiona... Moim zdaniem niestety ale musisz szukać ahl z jakiegoś anglika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Drifter_ Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2013 Kilka lat temu wymienialem tuleje na 1 cylindrze, a w zeszłym roku wymieniłem silnik bo szlak trafił blok i ta tuleje wstawiona... Moim zdaniem niestety ale musisz szukać ahl z jakiegoś anglika To mnie kolego nie pocieszyłeś. Na allegro widziałem silniki od 1500zł (+ robota za przełożenie)... Nie dobrze... Gdzie się podziały te legendarne VW. Teraz wszystko jest tak robione, by nie naprawiać, a wymieniec... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loic Zgłoś #4 Napisano 25 Lipca 2013 Teraz wszystko jest tak robione, by nie naprawiać, a wymieniec... 1998 r. to nie teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Drifter_ Zgłoś #5 Napisano 25 Lipca 2013 1998 r. to nie teraz ok, mój błąd, to niech będzie, że od 1998 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loic Zgłoś #6 Napisano 25 Lipca 2013 Wtedy to jeszcze sie starali moj AHL ma 254 tys i nie zapowiada sie by sie rozsypal w najblizszym czasie a ile razy juz slyszalem jak nowe samochody po 1xx tys juz maja polowe najwazniejszych i najbardziej kosztownych rzeczy powymienianych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #7 Napisano 25 Lipca 2013 popoludniu dam ci namiary na gościa u którego ja kupił swój slupek- 900zl, mooze jakiegoś ahl będzie miał na stanie. W zasadzie jeżeli masz jakotakie pojęcie to powinieneś dac sobie radę z tym sam ja w swoim silnik wymieniłem przed garażem bo akurat był zajęty, bez kanalu. Całkowity czas pracy wynosił jakieś 8 godzin na spokojnie. Przy takiej operacji warto sprawdzić stan sprzęgła. Pomijam tu oczywiście wymianę rozrządu, oleju czy płynu chlodniczego bo to obowiązek przy takim zabiegu... Myślę też że te 250tys, raczej nie jest realnym przebiegiem chyba że ktoś wybitnie źle eksploatowal passka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loic Zgłoś #8 Napisano 25 Lipca 2013 Myślę też że te 250tys, raczej nie jest realnym przebiegiem chyba że ktoś wybitnie źle eksploatowal passka... A jesli dobrze to w takim razie ile jest realne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Drifter_ Zgłoś #9 Napisano 25 Lipca 2013 popoludniu dam ci namiary na gościa u którego ja kupił swój slupek- 900zl będę wdzięczny Mój pasio na dzień dzisiejszy ma 239tyś km przebiegu (tak pokazuje licznik). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #10 Napisano 25 Lipca 2013 mój passat gdy go kupowałem na liczniku miał 231tys, w rzeczywistości bylo 410tys. wymiana tuleji była przy 260tys ( 440tys), wymiana silnika przy 310tys licznikowych (490tys realne). Dla porównania dodam że kilka tygodni temu zakupilem clio 3 z 2006 roku z przebiegiem 190tys, naturalnie korekta licznika i w tej chwili ma 115 tys. Jest to troszkę chore, ale taka jest Polska rzeczywistość, że ludzie nie zwracają uwagi na stan samochodu a kierują sie cyferkami które można w kilka minut zmienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_Drifter_ Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2013 korekta licznika fajne pojęcie... mój passat gdy go kupowałem na liczniku miał 231tys, w rzeczywistości bylo 410tys jak do tego doszedłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach