Skocz do zawartości
dandi78

Aparat zapłonowy a szarpanie podczas przyśpieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam ciekawy problem z moim paskiem 1.8 ADZ instalka BRC, otóż podczas przyśpieszania szarpie prawie na każdym biegu i na każdym paliwie raczej w dolnych przedziałach obrotów wcześnie objawiało się to tylko na LPG a teraz i na benie szarpie, problem jest mocno denerwujący bo nie można normalnie przyśpieszać.

Na wolnych obrotach chodzi normalnie ale tu ciekawostka co pewien czas zarówno na benzynie i na LPG słychać w okolicy aparatu zapłonowego takie cyknięcie jakby przeskok iskry i w tym czasie sinik lekko drgnie tak jakby nim telepnęło, przy raptownym dodaniu gazu jest lekkie zamulenie i dopiero później wkręca się na obroty.

Podobny problem miałem jesienią ale tylko na LPG, po wizycie u gazownika i regulacji autko ożyło i szarpanie ustało, podobno rozjechał się mapa do gazu ale teraz jest to cyknięcie a na jesieni tego nie słyszałem.

W tej chwili nie mam kasy na mechaników a chciałbym to jakoś naprawić, na jesieni wymieniłem przewody WN na Beru kopułka i palec też Beru, świece NGK Nr 1 - poradźcie coś Panowie.

 

Pozdrawiam Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

skoro wgranie nowych map do sterownika lpg pomogło, to może wina teraz leży w sterowniku benzyny i wystarczy go zresetować? :)

Można od tego zacząć, na forum gdzieś kilka razy było o tym jak to zrobić.

 

Sprawdź też w nocy, czy przewody nie mają przebicia (czy nie skaczą po nich iskry. jeśli świecą się w środku, to wszystko ok, jeśli są iskry, to masz przyczynę, bo przewody mają przebicie - są złe). Zdejmij też kopułkę i wyczyść w niej styki, no i palec od razu :)

 

Jeśli po tym zabiegu nic to nie da, to można jeszcze ze świecami spróbować (nie jest to duży wydatek).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale teraz jest to cyknięcie

Sprawdź czy kopułka nie jest pęknięta.

 

świece NGK Nr 1

Czyli? BUR6ET tak? Spokojnie można je zastąpić świecami BPR6E, tańsze z jedną elektrodą.

 

Oczywiście reset sterownika wskazany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki Panowie za odpowiedź.

Klemy zdejmowałem ale nic nie pomogło,

Przewody, kopułka palec nówki wszystko BERU założone na jesieni mają przejechane max 7 tyś kilometrów, świece też nówki NGK BUR6ET, zaglądałem pod kopułkę i nie widać pęknięcia, auto zaczęło szarpać podczas normalnej jazdy w niedzielę no i tak mu już zostało.

Czy to szarpanie może mieć związek z usterką aparatu zapłonowego?

Dodam że w przeszłości a jeżdżę tym autem już 8 lat dwukrotnie padała cewka, teraz mam założoną używkę Telefunken i dwa lata jest OK, a i silnik ma przypadłość ADZ-ta do dodawania sobie gazu na LPG.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to szarpanie może mieć związek z usterką aparatu zapłonowego?

Co do samego aparatu to gdyby był uwalony impulsator na gazie tez by szarpał, nie przeszkadza to zdjąc palec i plastikowy dekielek i obadać czy impulsator się nie poluzował, więcej nic na oko nie jesteś w stanie stwierdzić.

Czasem nie kręciłeś aparatem lub go nie wyjmowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do samego aparatu to gdyby był uwalony impulsator na gazie tez by szarpał

 

właśnie szarpie i na gazie i na benzynie z tą różnicą że na gazie jakby mocniej.

 

Dziś rano po nocnym postoju na zimnym silniku szarpania nie było, po przejechaniu kilku kilometrów jak temperatura na wskaźniku minęła cyfrę 70 to znowu zaczął szarpać...

 

 

zdjąc palec i plastikowy dekielek i obadać czy impulsator się nie poluzował

 

nic się nie poluzowało pod tym dekielkiem wszystko wygląda OK, aparatu nie ruszałem ani nim nie kręciłem, obadałem też palec i kopułkę wszystko wygląda w normie i nie widać pęknięć, ani nadmiernego zużycia.

 

A może to cewka po raz trzeci pada i jak się nagrzeje silnik to zaczyna szarpać...?

 

Podsumowując:

1. po zagrzaniu sinika zaczyna szarpać

2. w okolicy aparatu zapłonowego podczas pracy silnika słychać co pewien czas "cyk"

3. w chwili jak słychać "cyk" to jest nierówna praca silnika.

4. szarpie tylko podczas przyśpieszania,

5. podczas stałej prędkości obrotowej silnika brak szarpania,

6. przymula jak się doda raptownie gazu na wolnych obrotach zarówno na benzynie jak i na gazie

 

Panowie doradźcie coś bo jest coraz gorzej...

Czy to mogą być objawy padającej cewki? ostatnim razem jak mi padła cewka to zgasł i wogóle nie można go było uruchomić.

teraz widzę że to szarpanie jest uzależnone od temperatury, im cieplej tym mocniej szarpie.

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki Koledzy ale podnoszę temat bo pasior już prawie wogóle nie chce przyśpieszać

nawet na wolnych obrotach przerywa i trzęsie, chodzi jak sieczkarnia, po nocy na zimnym silniku jest ok, jak tylko łapnie trochę temperatury to przerywa dusi się zarówno na gazie jak i benzynie,

Czy to mogą być objawy padającej cewki? ostatnim razem jak mi padła cewka to zgasł i wogóle nie można go było uruchomić.

teraz widzę że to szarpanie jest uzależnone od temperatury, im cieplej tym mocniej szarpie, do tego słychać takie cykanie w aparacie zapłonowym...

a jak pada czujnik halla w aparacie to jakie są objawy?

 

 

Ps. po ciemku problem wstępnie rozwiązany, na kopułce przy trzecim cylindrze jest przebicie, błyska aż miło... jutro jak dojadę do domu około 30km tam starą oryginalną kopułkę BOSCH, założę ją i napiszę czy pomogło.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma siły, kopułka albo sam przewód...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwus

te trzaski to przeskakująca iskra.W nocy podnieś maskę to zobaczysz w którym miejscu to się dzieje.Element do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Problem rozwiązany, padła kopułka na aparacie zapłonowym, prawie wypaliło dziurę przy trzecim cylindrze...

Nawiasem mówiąc musiała być jakaś wadliwa bo na jesieni kupiłem nową BERU i po max 6 tyś kilometrów padła.

Dzięki koledzy za pomoc, DUŻY BROWAREK dla Was :)

także potwierdzam to co pisaliście, jak auto nie domaga z iskrą to w nocy oblukać czy nie błyska na elektryce :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności