Skocz do zawartości
tomas1991

Proszę o analize logów VW Golf Mk4 1.9 TDI 110 AHF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o zerknięcie na logi znajomego po wymianie silnika (poprzednie turbo zassało cały olej z silnika), gdyż z tego co ja widzę to tylko EGR zaślepiony, dawka ciut przy mała i ten kąt wtrysku - albo źle ustawiona pompa albo pasek przesunięty o jeden ząb. Prawdopodobnie posiada jakiegoś wirusika w sterowniku. Silnik posiada tendencje do poszarpywania i poddymiania na niebiesko olejem, choć nie zmieniany był wydech i może resztki się wypalają. Za wszelkie sugestie dziękuje :)

 

Logi statyczne:

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122155.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122156.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122157.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122158.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122159.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122160.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122161.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122162.html

 

Logi basic settings:

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122163.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122164.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122165.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122166.html

 

Logi dynamiczne:

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122167.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122168.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122169.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122170.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122171.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122172.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomas_alex91_122173.html

 

Pozdrawiam, Marcin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcinie, logi statyczne i dynamiczne grupy 003 są niepokojące bom pokazują ciągle maksymalną dawkę powietrza jak przy maks doładowaniu podczas logu dynamicznego, grupa 000 w BS swiadczy o tym, że kąt wtrysku jest maksymanie opóźniony, zmienna geometria turbo nie pracuje w pełnym zakresie bo pomiędzy wskazaniami OFF a ON w 011 BS zmienia się zaledwie o 10-20 mbar - powinna wskazywać co najmniej 1009 mbar w trybie ON. Ciśnienie doładowania jest podniesione o raptem 40 mbar i dawka paliwa również ale to są korekty minimalne i prawie nie zauważalne. Albo coś jest zdupane z przepływką albo masz rozerwany któryś z węży dolotu powietrza doładowanego do kolektora ssącego - raczej wątpliwe przy takich wskaniach na biegu jałowym - przepływka lub kable od niej uwalone bo przy wolnych obrotach masz stałe wskazanie 550 mg/skok w grupie 010 dynamicznej i statycznej w końcówce logu ( 0,0 % Throtle). Problemem jest wskazanie z przepływki i to nią się trzeba zainteresować (podmienić od kolegi by się przekonać czy to ona czy wiązka do niej). Wskazania z przepływki nie mogą wskazywać na biegu jałowym ani dynamicznie ani wartości pełnej czyli 1275 mg/skok ani 550 mg/skok - obydwa wskaznia pokazują, że jest coś nie tak z przepływką a jeśli nie z nią to z pewnością z jej okablowaniem - tu szukaj przyczyny.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i delikatnie (lub wogóle) podniesione dołądowanie, ale dawka jest sporo podciągnięta 1911obr i 4,3V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie okablowanie od przepływki właśnie, ponieważ we wtyczce (przepływka Bosch) są jedynie 4 "blaszki - piny", we wiązce również są tylko 4 kable, piątego skrajnego nie ma, czyżby ktoś mógł odciąć zasilanie i po drodze wstawił diodę co symuluje maksymalne wskazania już na biegu jałowym? Poza tym zapomniałem dodać kody błędów, znajomy wymieniał przewody podciśnienia.

 

17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal

P1503 - 35-10 - - - Intermittent

17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus

P1145 - 35-10 - - - Intermittent

19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus

P3104 - 35-10 - - - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka do przepływki faktycznie ma 5 pinów ale pierwszy pin jest fabrycznie pusty więc to akurat jest OK. Tu masz rozpiskę pinów :

sprawdzenie wtyczki przepływki.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przepływki na wolnych obrotach jest 480mg więc oprócz zaślepionego EGR nic podejrzanego nie ma. Auto przestało dymić. Kosmetykę typu kąt wtrysku czy dawkę zostawiamy na później.

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności