Skocz do zawartości
frrodo

prośba o analizę logów 1.9 tdi avf 130 ps

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o analizę logów

logi są tylko dynamiczne ponieważ nie mam puki co mozliwości zrobienia statycznych ( program vag-com 311 bez aktywacji )

To jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jak by coś było nie tak.

 

Dodam że turbina była czyszczona, zawór n75 wymieniony na nowy, wymienione przewody podciśnienia, sprawdzona przepływka przy pomocy diody, mam zaślepiony egr. Objawy jakie mam to błąd 17965 i tryb awaryjny przy zbliżaniu się do 100-120 km/h z kolei jak jadę trzymając powyżej 3500 rpm to jest dobrze dopuki nie wjadę w teren zabudowany i nie spadną mi obroty.

LOG-01-003-008-010.pdf

LOG-01-011-xxx-xxx.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś odpisać chociaż czy coś źle zrobiłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia doładowania był podmieniany na nowy i dalej to samo. Chyba że Ci nie chodzi o czujnik znajdujący się w róży przy podszybiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o ten

http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/89/71/97/30897197073089719707

 

---------- Dodano o 16:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:32 ----------

 

Jeśli nie czujnik to wiązka elektryczna czujnika.

Ja stawiam na czujnik, bo wskazuje od niskich obrotów 2983bar, a MAF mierzy prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to jest ten czujnik, brałem ze sklepu nowy na podmianę i było to samo, można to jakoś zmierzyć czy wiązka daje prawidłowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka:

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Czujnik temperatury powietrza:

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do uziemienia bezpośredniego. Jeśli jest podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 3 i 4 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do bezpośredniego uziemienia. Jeśli jest ono podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze:

Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Wyjąć czujnik z kolektora wlotowego i podłączyć pompę próżniową. Włączyć zapłon i przyłożyć kilka różnych ciśnień. Porównać z pokazaną charakterystyką.

 

Numery PIN liczysz od boku płaskiego, kolejno 1,2,3,4

A dla powiązania tego z ECU wyglądać to powinno tak:

nr1 łączy się ze stykiem ecu nr52

nr2 łączy się ze stykiem ecu nr73

nr3 łączy się ze stykiem ecu nr31

nr4 łączy się ze stykiem ecu nr71

 

A tutaj jeszcze 2 pomocne obrazki - interesuje cie obszar 63

ecu1.jpg

ecu2l.jpg

Mam jeszcze do niego jakieś wykresy, ale nie dasz rady tego pomierzyć zwykłym multimetrem.

Najważniejsze, abyś sprawdził to napięcie 5V i opór na każdym przewodzie.

Ewentualnie podmień na inny sam czujnik.

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego za obszerny opis. dzisiaj sprawdziłem wszystkie połączenia i jest tak jak w twojej instrukcji. zauważyłem dzisiaj że na zimnym silniku jedzie bardzo dobrze na każdym biegu i nie wskakuje błąd jak się tylko rozgrzeje do około 80 stopni to od razu wskakuje. robiłem logi grupy 011 alewartości ciśnienia są takie same jak w tych poprzednich. jak będziesz miał jeszcze jakiś pomysł co można sprawdzić to napisz, z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Banshee bardzo dziękuję ci za analizę i za odpowiedzi. podmieniłem jeszcze raz czujnik ciśnienia doładowania i teraz wszystkie objawy minęły autko śmiga jak nowe.

Wrzucam jeszcze raz logi zrobione po zmianie czujnika jak byś mógł jeszcze raz zerknąć na to i odpisać czy teraz jest tak jak ma być.

 

 

LOG-01-011.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz czujnik mierzy prawidłowo, niestety ciśnienie rzeczywiste jest większe od tego co życzy sobie sterownik.

Sprawdź ręcznie jak pracuje dźwignia od zmiennej geometrii.

Obawiam się, że trzeba będzie wyjąć turbinę i wyczyścić zmienną geometrię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

geometrię czyściłem i dźwignia pracuje lekko w całym zakresie ( około 2 cm ) nie czuś zeby cokolwiek się zacinało jeszcze jak będę miał chwilę to postaram się zdjąć gruszkę albo przynajmniej dźwignię z palca na turbinie żeby tam sprawdzić jak porusza kierowniczkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Geometria się przycina, widać to po logu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to wyjmę jak najszybciej jeszcze raz i przeczyszczę, może po czyszczeniu się jak jeździłem z trybem awaryjnym to spowrotem się zasyfiło. dzięki wielkie za pomoc, masz u mnie wielka kratę piwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności