frrodo Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2013 Witam Proszę o analizę logów logi są tylko dynamiczne ponieważ nie mam puki co mozliwości zrobienia statycznych ( program vag-com 311 bez aktywacji ) To jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jak by coś było nie tak. Dodam że turbina była czyszczona, zawór n75 wymieniony na nowy, wymienione przewody podciśnienia, sprawdzona przepływka przy pomocy diody, mam zaślepiony egr. Objawy jakie mam to błąd 17965 i tryb awaryjny przy zbliżaniu się do 100-120 km/h z kolei jak jadę trzymając powyżej 3500 rpm to jest dobrze dopuki nie wjadę w teren zabudowany i nie spadną mi obroty. LOG-01-003-008-010.pdf LOG-01-011-xxx-xxx.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #2 Napisano 6 Kwietnia 2013 może ktoś odpisać chociaż czy coś źle zrobiłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2013 uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #4 Napisano 6 Kwietnia 2013 Czujnik ciśnienia doładowania był podmieniany na nowy i dalej to samo. Chyba że Ci nie chodzi o czujnik znajdujący się w róży przy podszybiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #5 Napisano 6 Kwietnia 2013 Chodzi mi o ten http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/89/71/97/3089719707 ---------- Dodano o 16:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:32 ---------- Jeśli nie czujnik to wiązka elektryczna czujnika. Ja stawiam na czujnik, bo wskazuje od niskich obrotów 2983bar, a MAF mierzy prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #6 Napisano 6 Kwietnia 2013 tak to jest ten czujnik, brałem ze sklepu nowy na podmianę i było to samo, można to jakoś zmierzyć czy wiązka daje prawidłowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2013 (edytowane) Diagnostyka: Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Czujnik temperatury powietrza: Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 2 czujnika. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 2 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do uziemienia bezpośredniego. Jeśli jest podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze: Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU. Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 3 i 4 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić na schemacie czy uziemienie jest podłączone do ECU czy do bezpośredniego uziemienia. Jeśli jest ono podłączone do ECU: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do bezpośredniego uziemienia: Sprawdzić opór pomiędzy końcówką 1 i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze: Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Wyjąć czujnik z kolektora wlotowego i podłączyć pompę próżniową. Włączyć zapłon i przyłożyć kilka różnych ciśnień. Porównać z pokazaną charakterystyką. Numery PIN liczysz od boku płaskiego, kolejno 1,2,3,4 A dla powiązania tego z ECU wyglądać to powinno tak: nr1 łączy się ze stykiem ecu nr52 nr2 łączy się ze stykiem ecu nr73 nr3 łączy się ze stykiem ecu nr31 nr4 łączy się ze stykiem ecu nr71 A tutaj jeszcze 2 pomocne obrazki - interesuje cie obszar 63 Mam jeszcze do niego jakieś wykresy, ale nie dasz rady tego pomierzyć zwykłym multimetrem. Najważniejsze, abyś sprawdził to napięcie 5V i opór na każdym przewodzie. Ewentualnie podmień na inny sam czujnik. Edytowane 6 Kwietnia 2013 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #8 Napisano 7 Kwietnia 2013 dzięki kolego za obszerny opis. dzisiaj sprawdziłem wszystkie połączenia i jest tak jak w twojej instrukcji. zauważyłem dzisiaj że na zimnym silniku jedzie bardzo dobrze na każdym biegu i nie wskakuje błąd jak się tylko rozgrzeje do około 80 stopni to od razu wskakuje. robiłem logi grupy 011 alewartości ciśnienia są takie same jak w tych poprzednich. jak będziesz miał jeszcze jakiś pomysł co można sprawdzić to napisz, z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #9 Napisano 8 Kwietnia 2013 Kolego Banshee bardzo dziękuję ci za analizę i za odpowiedzi. podmieniłem jeszcze raz czujnik ciśnienia doładowania i teraz wszystkie objawy minęły autko śmiga jak nowe. Wrzucam jeszcze raz logi zrobione po zmianie czujnika jak byś mógł jeszcze raz zerknąć na to i odpisać czy teraz jest tak jak ma być. LOG-01-011.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #10 Napisano 9 Kwietnia 2013 Teraz czujnik mierzy prawidłowo, niestety ciśnienie rzeczywiste jest większe od tego co życzy sobie sterownik. Sprawdź ręcznie jak pracuje dźwignia od zmiennej geometrii. Obawiam się, że trzeba będzie wyjąć turbinę i wyczyścić zmienną geometrię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #11 Napisano 9 Kwietnia 2013 geometrię czyściłem i dźwignia pracuje lekko w całym zakresie ( około 2 cm ) nie czuś zeby cokolwiek się zacinało jeszcze jak będę miał chwilę to postaram się zdjąć gruszkę albo przynajmniej dźwignię z palca na turbinie żeby tam sprawdzić jak porusza kierowniczkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #12 Napisano 9 Kwietnia 2013 Geometria się przycina, widać to po logu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2013 ok to wyjmę jak najszybciej jeszcze raz i przeczyszczę, może po czyszczeniu się jak jeździłem z trybem awaryjnym to spowrotem się zasyfiło. dzięki wielkie za pomoc, masz u mnie wielka kratę piwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach