groszek28 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2013 Cześć. Jakiś czas temu walczyłem z palącymi się kontrolkami ABS i (!). Wyszło na to, że to sterownik od ABS padł. Skleiłem druciki na klej przewodzący i kontrolki zgasły. Tu są opisane moje zmagania.http://forum.vw-passat.pl/threads/123744-Kontrolki-ABS-i-%28!%29 Teraz jednak abs działa ale tylko do pierwszego jego użycia. Po tym zaświecają się kontrolki i odzywa się sygnał dźwiękowy i tak sobie migaja jak przedtem, do kolejnego uruchomienia auta. Po podłączeniu vaga wyrzuca takie błędy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E0 614 111 AH Component and/or Version: ABS/ASR 5.3 FRONT D10 Software Coding: 00012 Work Shop Code: WSC 05314 2 Faults Found: 01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster 03-10 - No Signal - Intermittent 18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller P1848 - 35-10 - - - Intermittent Mogę je skasować i nie pojawiają się ponownie. Po lekturze forum zastanawiałem się czy to nie problem z czujnikiem przy kole bo jeden podmieniałem bo wydawał mi się podejrzany. Wszedłem w moduł ABS w vagu i w kanale 001 zrobiłem log podczas jazdy. Log (8 - 001,001) W momencie rozpędzenia się do prędkości około 24 km/h odzywa się sygnał dźwiękowy i zrywa połączenie i trzeba od nowa wchodzić w kanał 08 (albo nawet w moduł ABS, juz nie pamiętam). Jak nie rozpędzę się do tej prędkości wszystko jest ok. Acha żadnych błędów nie wyrzuca po tym ostrzeżeniu. Po analizie tych logów nie bardzo wiem czy mozna się przyczepić do czujnika? A może obstawić koronkę na przegubie bo jego tez wymieniałem w czasie jak miałem wymontowany sterownik ABS z auta? Proszę o jakieś rady i spostrzeżenia. Pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2013 Odczyty ze wszystkich kół widać że są OK, najprawdopodobniej Twoja naprawa sterownika jest nie do końca udana. Lub jest on nie do uratowania. Wklej jeszcze jakie masz usterki zapisane w liczniku i w sterowniku silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
groszek28 Zgłoś #3 Napisano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) Odczyty ze wszystkich kół widać że są OK, najprawdopodobniej Twoja naprawa sterownika jest nie do końca udana. Lub jest on nie do uratowania. Wklej jeszcze jakie masz usterki zapisane w liczniku i w sterowniku silnika. Powracam do tematu. Wyjąłem ponownie sterownik i sprawdziłem przewodzenie pomiędzy płytkami łączonymi przez dwa druciki. Przerwy nie ma. Ostrożnie sprawdziłem też boczne płytki lączone przez te mega cienkie druciki i wygląda też, ze jest ok. Miernik piszczy co wskazuje na zamknięty obwód. Zauważyłem jednak, że te dwie zaznaczone na zdjęciu płytki też są w jakimś miejscu połaczone. Pod lupą nie widać nic od góry żeby coś je łączyło? Czy tak ma być, czy jednak jest gdzieś zwarcie? Edit: Oczywiście brak teraz jest komunikacji z modułem ABS i błędy typowe dla uszkodzonego sterownika. Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez groszek28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
groszek28 Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2014 Witajcie po czasie. Nie zaglądam tu często, ale wypada napisać jeśli rozwiąże się problem. Wysłałem sterownik do naprawy. Okazało się, że faktycznie należało poprawić lutu, czyli moja naprawa była nieskuteczna. Elektronik polutował i juz od jakiegoś czasu układ ABS działa. Dziękuję wszystkim za pomoc i rady. Tak nawiasem. Swój sterownik wysłałem do Włocławka do firmy Autoelektronika Aleksander Stachowiak. To nie jest reklama, ale podejście i tempo wykonania usługi oraz kontakt zasługuje na polecenie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach