Skocz do zawartości
groszek28

Będy 01203, 18256

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jakiś czas temu walczyłem z palącymi się kontrolkami ABS i (!). Wyszło na to, że to sterownik od ABS padł. Skleiłem druciki na klej przewodzący i kontrolki zgasły. Tu są opisane moje zmagania.http://forum.vw-passat.pl/threads/123744-Kontrolki-ABS-i-%28!%29

 

Teraz jednak abs działa ale tylko do pierwszego jego użycia. Po tym zaświecają się kontrolki i odzywa się sygnał dźwiękowy i tak sobie migaja jak przedtem, do kolejnego uruchomienia auta.

Po podłączeniu vaga wyrzuca takie błędy:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 8E0 614 111 AH

Component and/or Version: ABS/ASR 5.3 FRONT D10

Software Coding: 00012

Work Shop Code: WSC 05314

2 Faults Found:

01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster

03-10 - No Signal - Intermittent

18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller

P1848 - 35-10 - - - Intermittent

 

Mogę je skasować i nie pojawiają się ponownie.

 

Po lekturze forum zastanawiałem się czy to nie problem z czujnikiem przy kole bo jeden podmieniałem bo wydawał mi się podejrzany. Wszedłem w moduł ABS w vagu i w kanale 001 zrobiłem log podczas jazdy.

Log (8 - 001,001)

W momencie rozpędzenia się do prędkości około 24 km/h odzywa się sygnał dźwiękowy i zrywa połączenie i trzeba od nowa wchodzić w kanał 08 (albo nawet w moduł ABS, juz nie pamiętam). Jak nie rozpędzę się do tej prędkości wszystko jest ok. Acha żadnych błędów nie wyrzuca po tym ostrzeżeniu.

Po analizie tych logów nie bardzo wiem czy mozna się przyczepić do czujnika?

A może obstawić koronkę na przegubie bo jego tez wymieniałem w czasie jak miałem wymontowany sterownik ABS z auta?

Proszę o jakieś rady i spostrzeżenia.

Pozdrawiam

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczyty ze wszystkich kół widać że są OK, najprawdopodobniej Twoja naprawa sterownika jest nie do końca udana. Lub jest on nie do uratowania. Wklej jeszcze jakie masz usterki zapisane w liczniku i w sterowniku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odczyty ze wszystkich kół widać że są OK, najprawdopodobniej Twoja naprawa sterownika jest nie do końca udana. Lub jest on nie do uratowania. Wklej jeszcze jakie masz usterki zapisane w liczniku i w sterowniku silnika.

 

Powracam do tematu. Wyjąłem ponownie sterownik i sprawdziłem przewodzenie pomiędzy płytkami łączonymi przez dwa druciki. Przerwy nie ma. Ostrożnie sprawdziłem też boczne płytki lączone przez te mega cienkie druciki i wygląda też, ze jest ok. Miernik piszczy co wskazuje na zamknięty obwód. Zauważyłem jednak, że te dwie zaznaczone na zdjęciu płytki też są w jakimś miejscu połaczone. Pod lupą nie widać nic od góry żeby coś je łączyło? Czy tak ma być, czy jednak jest gdzieś zwarcie?

Kopia IMG_0233 (Large).jpg

 

Edit: Oczywiście brak teraz jest komunikacji z modułem ABS i błędy typowe dla uszkodzonego sterownika.

Edytowane przez groszek28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po czasie.

Nie zaglądam tu często, ale wypada napisać jeśli rozwiąże się problem. Wysłałem sterownik do naprawy. Okazało się, że faktycznie należało poprawić lutu, czyli moja naprawa była nieskuteczna. Elektronik polutował i juz od jakiegoś czasu układ ABS działa.

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady.

Tak nawiasem. Swój sterownik wysłałem do Włocławka do firmy Autoelektronika Aleksander Stachowiak. To nie jest reklama, ale podejście i tempo wykonania usługi oraz kontakt zasługuje na polecenie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności