Skocz do zawartości
Mareve

Po wyczyszczeniu EGR auto nie ma mocy. 1.9 tdi AVF 130

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne kierowniku , masz rację !

Oto konkrety!

Grupy: 010 - http://vaglog.rt​net.pl/Mareve92_​116275.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rt​net.pl/Mareve92_​116276.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rt​net.pl/Mareve92_​116277.html

 

Po co pisać na chacie ? Przecież mamy forum !

 

 

Hm, dlaczego to nie działają logi po wklejeniu na forum? a z innego źródła mogę odczytać ?

Edytowane przez Mareve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz wszystko jasne - nie działa sterowanie turbo, nie działa sterowanie EGR. Sprawdź wężyk który nachodzi na trójnik z grubego węża dołączonego vacuum pompy. Pewnie hamulce też kiepskie.

W linkach masz spację przed ciągiem znaków, dlatego nie działają.

Edytowane przez Trucio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak hamulce kiepskie, zapowietrzają się, czyli to po prostu może być źle nałożony wężyk ?

Mógłbyś mi to zobrazować za schemacie ? To jeszcze dziś bym zerknął :)

Edytowane przez Mareve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulce się nie zapowietrzają, tylko nie ma wspomagania, bo podciśnienie ucieka. Jak nie wiesz, gdzie jest pompa vacuum, albo nie potrafisz sprawdzić wężyków podciśnienia, to jedź do mechanika, ale na pewno nie do tego kowala co robił EGR.

 

Na forum są setki postów z pompą vacuum i podciśnieniem. Nie chce się Tobie szukać, żeby zobaczyć co i jak. Mi tym bardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem gdzie jest vacum pompa, pogrzebię tam może coś zauważę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi z niej gruby wąż, kawałek dalej z grubego węża odchodzi taki w oplocie o mniejszej średnicy - on podaje podciśnienie do N18 od EGR i przez zaworek zwrotny do N75 turbo. Dokładnie to pooglądaj.

 

Gruby wąż od vacuum idzie jeszcze do uszczelki w grodzi - zobacz czy nie wyleciał. Z drugiej strony grodzi w uszczelkę wchodzi drugi wąż do serwa od hamulców - też go sprawdź czy dobrze siedzi w gumowej przelotce (trzeba zdjąć plastik na podszybiu). Możesz odpalić też auto - powinno być słychać syczenie na nieszczelności

 

Jest jeszcze opcja, że rozwalili Ci EGR - przedziurowiony miech i ucieka podciśnienie, Łatwo to sprawdzić - ściągnąć wąż z EGR i zaślepić np. śrubą. Jak wróci turbo i hamulce to masz odpowiedź.

Edytowane przez Trucio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lenek

Witam. Mam problem ze swoim Passatem bo od kiedy go kupiłem miał mula, wymieniłem przeplywke i przy tym okazało się ze wtyczka jest wyłamana. nie mogę znaleźć schematu z kolejnością podłączenia pinów od 2-5 bo jedynka na pewno jest wolna. jeżeli ktoś może mi pomóc to proszę o podanie kolejności poszczególnych pinów od 2-5 kolorami. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem , że zaślepić ten wąż co idzie do gruszki w EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zdejmij go i zaślep np jakąś śrubką. Jak będzie poprawa to znaczy, że w egrze podciśnienie wywala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem , że zaślepić ten wąż co idzie do gruszki w EGR?
Do srebrnej gruszki na górze, nie do plastikowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem zatykając wąż wchodzący do EGR, bez zmian , szukałem gdzieś luzu bądź niewczepionego węża też nic nie znalazłem. Po dodaniu gazu też nic nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij osłonę silnika i osłonę obudowy filtra powietrza. Sprawdź dokładnie wężyki podciśnienia. Jak nie widzisz uszkodzeń, to je wymacaj. Jak nie ogarniesz tematu jedź do mechanika (nie kowala) i powiedz, że nie masz podciśnienia, auto słabo hamuje, nie działa sterowanie geometrią turbo i EGR - wiesz bo sprawdzałeś na VAGu. Średnio kumaty gość ogarnie temat w 10 minut. Ja nie potrafię prościej napisać jak to sprawdzić.

Prosty temat z nieszczelnością podciśnienia, wałkowany tysiące razy na forach VAG rozrósł się w tym temacie do 32 wątków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro to na pewno nieszczelność , a nie inne uszkodzenie to jutro będę szukał do skutku.

Dzięki za pomoc, jutro dam znać o efektach.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś sprawdzić czy gdzieś jest nieszczelność i niestety nigdzie nie znalazłem... Szukam wzrokowo, słuchowi i dotykiem niestety nigdzie nie ma żadnych pęknięć , nigdzie nic nie syczy po dodaniu gazu.

Co jeszcze mogę sprawdzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gruby wąż z pompy podciśnienia wchodzi do przelotki w grodzi - wyciągnij go i zobacz czy jest tam podciśnienie. Zobacz też czy króciec od pompy nie lata, może tamtędy ucieka.

Nie masz w układzie podciśnienia i to sprawdź, cały układ nie jest skomplikowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kruciec nie lata , tam tam nie ucieka bo sprawdzałem, sprawdzę jeszcze ten wąż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak Zdejmij każde możliwe połączenie w układzie podciśnienia i obejrzyj. Ja szukając u siebie też tak przeglądałem i nic, aż do dzisiaj. Będąc w sklepie uznałem a tak z głupa wezme takiego wężyka bo po 5 za metr. W domu zacząłem wymieniać każdy odcinek choć wyglądał dobrze i nie uwierzył bym gdybym nie widział jak wyglądają te wężyki po oplotem... miałem tak normalnie dziury a z zewnątrz nic. Po wymianie całości plus zdjęciu grubego węża z krućca pompy i wyczyszczenia z takiego białego nalotu (a było go tam aż sporo) i założeniu na koniec nowego zacisku podciśnienie u mnie jak ta lala, nawet hamulce wróciły do normy:D ...pomijając fakt. że teraz mam problem z przeładowaniem....:doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...pomijając fakt. że teraz mam problem z przeładowaniem....:doh

VAG-COM, kanał 11 w Basic Setting - pokaż logi z przynajmniej 40 sekund i patrz czy sztanga chodzi góra-dół

 

A kolega Mareve nim zlokalizuje problem, to jeszcze z 5-6 razy będzie pisał, że wszystko jest OK i gdzie szukać usterki ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAG-COM, kanał 11 w Basic Setting - pokaż logi z przynajmniej 40 sekund i patrz czy sztanga chodzi góra-dół

 

A kolega Mareve nim zlokalizuje problem, to jeszcze z 5-6 razy będzie pisał, że wszystko jest OK i gdzie szukać usterki .

Kolego chętnie chętnie tylko problem w tym ze jak jestem tutaj (w rodzinnych stronach:)) to nie mam lapka z trzymająca baterią...:doh

Sztanga na turbinie ładnie chodzi góra dół wiem bo wcześniej nie chciała właśnie przez brak podciśnienia... Nie wiem czy problem nie będzie po stronie tego pieruńskiego N75 Co prawda wymontowywałem go szukając problemu z niedoładowywaniem i sprawdzałem na krótko czy działa i niby tak z tym że, po podłączeniu go i robieniu testów wyjść z silnika wcale się nie odzywa...wszystkie inne ładnie sobie cykają a ten nic :ocochodzi stawiam że gdyby była np jakaś przerwa w obwodzie to by był błąd a takowego brak.... Sie rozpisałem a to temat wręcz odwrotny do tego co ma być i zaraz opiernicz będzie....;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności