Skocz do zawartości
migor

błąd 17965, logi przepływki i turbo

Rekomendowane odpowiedzi

ciśnieniem zadanym się nie przejmuje bo tak jak napisałem wcześniej nie korzystam z niego, jeżdżę lajtowo. To dla mnie nie jest problem - w tym wątku proszę o pomoc w temacie błędu przeładowania / ograniczenia doładowania do 0,3b / falującego prędkościomierza.

Autem jeżdżę od 6 lat, błąd przeładowania pojawił się dopiero w tym roku - także zakładam, że nie jest to kwestia programu.

 

Zrobię logi 002+033, 003+020, 115+118 i podrzucę na forum, dzieki za odpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam właśnie z S8 :) po pierwszym przejeździe (002+033) wyskoczył błąd przeładowania. Po drugim (003+020) nie wyskoczył. Logi na PB, po wcześniejszym skasowaniu błędów.

http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_142348.html

http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_142349.html

Edytowane przez migor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co sądzicie o tych logach? za bardzo się na tym nie znam ale z tego co poczytałem forum to przepływka i sonda lambda wydają się chyba ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko coś wywnioskować, najlepiej oceniac logi gdy jest seryjny program, wtedy mamy jakies odniesienia, a tutaj ciężko ocenic co kaszani sprawe. Zrób 002 i 115 razem wtedy będzie można porównać wartości z przepływki do cisnienia w dolocie, ale po wczesniejszych logach widać że przepływka pokazuje realne wartości. Dziwne jest to że wyskakuje błąd przełądowania a tak naprawde tego przeładowania nie ma ja przynajmniej nie widze, w ostateczności mogłbyś podmienić i sprawdzić czujnik doładowania ten w intercolerze może on zawyża wskazania bo troche dziwnie wysokie wartości wskazuje przy niskich obrotach, choć i tu nie ma pewności że to pomoże, jesli nie chcesz zmieniać programu na seryjny zawsze to może być jakis trop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka wydaje się OK. Bodzik, to jest tak, ze mam przeładowanie i chyba po tym jak sterownik zarejestruje ten błąd to tnie ciśnienie do 0,4B :( - ostatni wykres z pierwszego posta.

Jakieś 2-3 lata temu wymieniałem turbo, stara turbina nie osiągała 1b doładowania, nowa już osiąga. Może przy ciśnieniu 2b sterownik ogranicza doładowanie? Nie wiecie czy jest takie zabezpieczenie?

Chociaż z drugiej strony jeżdżę spokojnie, turbo ciśnienia 2b raczej nie widzi a błąd wyskakuje...

 

Czy możecie mi polecić jakiegoś mechanika w okolicy warszawy, który znałby się na chipach i na diagnozowaniu takich rzeczy?

 

PS w ostatni weekend zrobiłem 1000km i błąd nie wyskoczył...nie potrafię w ogóle zauważyć kiedy ten bład wyskakuje..

Edytowane przez migor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chociaż z drugiej strony jeżdżę spokojnie, turbo ciśnienia 2b raczej nie widzi a błąd wyskakuje...

Nie widziało i nie widzi. Pomimo zadanego 1,3 bar w żadnym z logów turbo tego nie osiągnęło, nawet 1bara nigdzie nie widać.

I zrozum to, że każde mocniejsze wciśnięcie gazu, przyspieszanie czy wyprzedzanie to sterownik nie zastanawia się czy Ty chcesz korzystać z tego czy nie po prostu wymaga ciśnienia.

Może przy ciśnieniu 2b sterownik ogranicza doładowanie?

Jakie 2bary masz na myśli ;)

Nie wiecie czy jest takie zabezpieczenie?

Tak w mapach ECU dotyczących doładowania. W Twoim przypadku limiter jest za wysoko jak na K03 zapewne osoba robiąca program nie miała dużego pojęcia o silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2b z atmosferycznym, czyli 1b doładowania, na logu z pierwszego postu wykres sięgnął 2200. Z tym limitem to nie chodzi mi o maksymalną wartośc zadaną tylko o maksymalną wartośc ciśnienia, przy którym sterownik rzuca błędem przeładowania. Czyli np limit to 2b, ciśnienie sięgnęło 2.2 -> wyskakuje błąd i ECU ogranicza ciśnienie do 1.4. Może coś takiego tu występuje....? tak tylko strzelam, nie znam się niestety na tym :(

 

postaram się poszukac jakiegoś obczajonego mechaniora diagnostę, jak macie kogoś sprawdoznego to prosze o info :)

dzieki za odzew wszystkim!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W żadnym z Twoich logów nie widać przeładowania, które mogło by powodować ten błąd. Może akurat nie uchwyciłeś momentu kiedy występuje chwilowe przeładowanie.

Wartość zadana jest właśnie limitem ustawionym w programie i sterownik do tego dąży, aby ją osiągnąć. Jeżeli wartość aktualna przewyższy wartość zadaną powstaje przeładowanie, które musi trwać określoną liczbę czasu, aby powstał błąd. Jeżeli masz faktycznie napisany program na 1,3 bar to ta mała turbina ma z tym problem. Osiągnąć takie ciśnienie osiągnie, ale tylko na chwile i leci na pysk, a nie o to chodzi w chipie.

Spróbuj podmienić dla pewności czujnik ciśnienia tak jak Łukasz piszę i zrób porządne logi, bo jak na razie takowe się tu nie pojawiły, a wróżyć z fusów żaden z nas nie potrafi. Ponadto między czasie szukaj jakiegoś tunera co by miał pojęcie o chip tuningu 1.8T i zerknął na Twoje mapy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności