migor Zgłoś #21 Napisano 12 Września 2013 ciśnieniem zadanym się nie przejmuje bo tak jak napisałem wcześniej nie korzystam z niego, jeżdżę lajtowo. To dla mnie nie jest problem - w tym wątku proszę o pomoc w temacie błędu przeładowania / ograniczenia doładowania do 0,3b / falującego prędkościomierza. Autem jeżdżę od 6 lat, błąd przeładowania pojawił się dopiero w tym roku - także zakładam, że nie jest to kwestia programu. Zrobię logi 002+033, 003+020, 115+118 i podrzucę na forum, dzieki za odpowiedzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #22 Napisano 16 Września 2013 (edytowane) Wracam właśnie z S8 po pierwszym przejeździe (002+033) wyskoczył błąd przeładowania. Po drugim (003+020) nie wyskoczył. Logi na PB, po wcześniejszym skasowaniu błędów. http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_142348.html http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_142349.html Edytowane 16 Września 2013 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #23 Napisano 18 Września 2013 i co sądzicie o tych logach? za bardzo się na tym nie znam ale z tego co poczytałem forum to przepływka i sonda lambda wydają się chyba ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #24 Napisano 21 Września 2013 Ciężko coś wywnioskować, najlepiej oceniac logi gdy jest seryjny program, wtedy mamy jakies odniesienia, a tutaj ciężko ocenic co kaszani sprawe. Zrób 002 i 115 razem wtedy będzie można porównać wartości z przepływki do cisnienia w dolocie, ale po wczesniejszych logach widać że przepływka pokazuje realne wartości. Dziwne jest to że wyskakuje błąd przełądowania a tak naprawde tego przeładowania nie ma ja przynajmniej nie widze, w ostateczności mogłbyś podmienić i sprawdzić czujnik doładowania ten w intercolerze może on zawyża wskazania bo troche dziwnie wysokie wartości wskazuje przy niskich obrotach, choć i tu nie ma pewności że to pomoże, jesli nie chcesz zmieniać programu na seryjny zawsze to może być jakis trop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #25 Napisano 26 Września 2013 (edytowane) Przepływka wydaje się OK. Bodzik, to jest tak, ze mam przeładowanie i chyba po tym jak sterownik zarejestruje ten błąd to tnie ciśnienie do 0,4B - ostatni wykres z pierwszego posta. Jakieś 2-3 lata temu wymieniałem turbo, stara turbina nie osiągała 1b doładowania, nowa już osiąga. Może przy ciśnieniu 2b sterownik ogranicza doładowanie? Nie wiecie czy jest takie zabezpieczenie? Chociaż z drugiej strony jeżdżę spokojnie, turbo ciśnienia 2b raczej nie widzi a błąd wyskakuje... Czy możecie mi polecić jakiegoś mechanika w okolicy warszawy, który znałby się na chipach i na diagnozowaniu takich rzeczy? PS w ostatni weekend zrobiłem 1000km i błąd nie wyskoczył...nie potrafię w ogóle zauważyć kiedy ten bład wyskakuje.. Edytowane 26 Września 2013 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #26 Napisano 26 Września 2013 Chociaż z drugiej strony jeżdżę spokojnie, turbo ciśnienia 2b raczej nie widzi a błąd wyskakuje... Nie widziało i nie widzi. Pomimo zadanego 1,3 bar w żadnym z logów turbo tego nie osiągnęło, nawet 1bara nigdzie nie widać. I zrozum to, że każde mocniejsze wciśnięcie gazu, przyspieszanie czy wyprzedzanie to sterownik nie zastanawia się czy Ty chcesz korzystać z tego czy nie po prostu wymaga ciśnienia. Może przy ciśnieniu 2b sterownik ogranicza doładowanie? Jakie 2bary masz na myśli Nie wiecie czy jest takie zabezpieczenie? Tak w mapach ECU dotyczących doładowania. W Twoim przypadku limiter jest za wysoko jak na K03 zapewne osoba robiąca program nie miała dużego pojęcia o silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #27 Napisano 26 Września 2013 2b z atmosferycznym, czyli 1b doładowania, na logu z pierwszego postu wykres sięgnął 2200. Z tym limitem to nie chodzi mi o maksymalną wartośc zadaną tylko o maksymalną wartośc ciśnienia, przy którym sterownik rzuca błędem przeładowania. Czyli np limit to 2b, ciśnienie sięgnęło 2.2 wyskakuje błąd i ECU ogranicza ciśnienie do 1.4. Może coś takiego tu występuje....? tak tylko strzelam, nie znam się niestety na tym postaram się poszukac jakiegoś obczajonego mechaniora diagnostę, jak macie kogoś sprawdoznego to prosze o info dzieki za odzew wszystkim! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #28 Napisano 27 Września 2013 W żadnym z Twoich logów nie widać przeładowania, które mogło by powodować ten błąd. Może akurat nie uchwyciłeś momentu kiedy występuje chwilowe przeładowanie. Wartość zadana jest właśnie limitem ustawionym w programie i sterownik do tego dąży, aby ją osiągnąć. Jeżeli wartość aktualna przewyższy wartość zadaną powstaje przeładowanie, które musi trwać określoną liczbę czasu, aby powstał błąd. Jeżeli masz faktycznie napisany program na 1,3 bar to ta mała turbina ma z tym problem. Osiągnąć takie ciśnienie osiągnie, ale tylko na chwile i leci na pysk, a nie o to chodzi w chipie. Spróbuj podmienić dla pewności czujnik ciśnienia tak jak Łukasz piszę i zrób porządne logi, bo jak na razie takowe się tu nie pojawiły, a wróżyć z fusów żaden z nas nie potrafi. Ponadto między czasie szukaj jakiegoś tunera co by miał pojęcie o chip tuningu 1.8T i zerknął na Twoje mapy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach