Skocz do zawartości
michal_tmi

Proszę o analizę logów Passat 2003 AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o analizę logów mojego paska.

Wydaję mi się że trochę za dużo pali, a do tego mam wibracje uzależnione od obrotów tzn.

-na wolnych obrotach buda drży intensywnie,

-na obrotach 1600-1800 buczenie i wibracje przy przyśpieszaniu jak i przy schodzeniu z obrotów (gaz na zero).

Złącze elastyczne wymienione i wspawane dodatkowe, przy okazji wywalony katalizator. Poduszki silnika (strona kierowcy ASO) i przednia (lemforder) oraz skrzyni (lemforder) wymienione.

Zostaje chyba tylko koło dwumasowe i druga poduszka silnika, ale przed wymianą chciałbym dowiedzieć się czy to może nie coś od silnika powoduje te wibracje.

Robiłem logi po raz pierwszy i sam więc jakby któryś był źle zrobiony to proszę pisać poprawię.

 

Logi:

Statyczne 000

Statyczne 001

Statyczne 003

Statyczne 004

Statyczne 007 zimny silnik

Statyczne 007

Statyczne 011

Statyczne 013

Statyczne 018

Statyczne 023

 

BS 000

BS 003

BS 011

 

Dynamiczne 000

Dynamiczne 001

Dynamiczne 004

Dynamiczne 011

Dynamiczne 003, 0010

Dynamiczne 003, 0011

Dynamiczne 008, 0011

Dynamiczne 003,008,011

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Edytowane przez michal_tmi
pomyłka w linkach poprawiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wydaję mi się że trochę za dużo pali

Wybacz Kolego - to nic osobistego ale jak czytam niektóre wpisy Forumowiczów to ręce opadają. Co wg Ciebie mamy rozumieć pod pojęciem "Wydaję mi się"? Tzn pali więcej czy nie. W jakich warunkach? Trasa - jazda miejska - czy tryb mieszany - ile w przybliżeniu??

Odnośnie tego "enigmatycznego" spalania to na początek przestawiłbym kąt synchronizacji wałka rozrządu na 0 (zero) i obserwował poziom spalania. U Ciebie ten kąt jest wg mnie trochę za wczesny.

a do tego mam wibracje uzależnione od obrotów tzn.

-na wolnych obrotach buda drży intensywnie,

-na obrotach 1600-1800 buczenie i wibracje przy przyśpieszaniu jak i przy schodzeniu z obrotów (gaz na zero).

Tu sprawa będzie trudniejsza bo tego typu wibracje diagnozuje się trudno a jednoznaczne przyczyny są trudne w lokalizacji i może być ich wiele. Wg mnie nie widzę tu raczej przyczyn wynikających bezpośrednio z pracy silnika - parametry OK. Szukałbym w sferze mechanicznej. Jak już wziąłeś się za poduszki to szkoda, że nie wymieniałeś ich parami (kompletami). Niestety tutaj jednoznacznie nikt Ci nie zasugeruje przyczyny. Ewentualnie jak już nic nie znajdziesz w sferze napędu (poduszki, dwumasa, wydech itd), to mógłbyś zajrzeć pod pokrywę zaworów - jak wyglądają "szklanki" i krzywki wałka rozrządu. Jak nie masz doświadczenia to skonsultuj to z dobrym mechanikiem bo często te drgania połączone z buczeniem są efektem zużycia wałka lub szklanek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wybacz Kolego - to nic osobistego ale jak czytam niektóre wpisy Forumowiczów to ręce opadają. Co wg Ciebie mamy rozumieć pod pojęciem "Wydaję mi się"? Tzn pali więcej czy nie. W jakich warunkach? Trasa - jazda miejska - czy tryb mieszany - ile w przybliżeniu??

Odnośnie tego "enigmatycznego" spalania to na początek przestawiłbym kąt synchronizacji wałka rozrządu na 0 (zero) i obserwował poziom spalania. U Ciebie ten kąt jest wg mnie trochę za wczesny.

 

Witam.

Konstruktywna krytyka jest jak najbardziej na miejscu.

Spalanie trasa 500km w jedną stronę 300 autostrada reszta normalne drogi. Autostrada prędkość 140-150 km/h, reszta od 50-100km/h. Opony teraz zimówki 195/65/15. Spalanie 7,5 l/100km.

Samo miasto odcinki krótkie do 4km. Spalanie 10-11l, ale tutaj nie mam złudzeń że będzie palił mniej.

Kąt synchronizacji do przestawienia i zrobię to jak trochę się ociepli. Dodatkowo mam zamiar przeczyścić EGR i dolot bo pewnie jest zawalony.

 

Jak już wziąłeś się za poduszki to szkoda, że nie wymieniałeś ich parami (kompletami)

wymieniłem tą która akurat przeciekała, a że tanie nie są (kupowałem w ASO) to zdecydowałem się na wymianę jednej. Ale przy wymianie dwumasy wymienię też drugą.

Niestety tutaj jednoznacznie nikt Ci nie zasugeruje przyczyny. Ewentualnie jak już nic nie znajdziesz w sferze napędu (poduszki, dwumasa, wydech itd), to mógłbyś zajrzeć pod pokrywę zaworów - jak wyglądają "szklanki" i krzywki wałka rozrządu. Jak nie masz doświadczenia to skonsultuj to z dobrym mechanikiem bo często te drgania połączone z buczeniem są efektem zużycia wałka lub szklanek.

I ja nie oczekuję żeby ktoś mi powiedział co jest zepsute ze 100% pewnością.

Jeśli nie widać nic z logów to pozostaje sprawdzenie wałka i szklanek (lekko poci się uszczelka więc i tak musiałbym to ruszyć) i na koniec dwumas.

Dzięki kolego za odpowiedz.

Jeśli ktoś miałby jeszcze coś do dodania to chętnie poczytam.

Aha zapomniałem dodać przebieg to 291 tyś.

Edytowane przez michal_tmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności