michal_tmi Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2013 (edytowane) Witam. Proszę o analizę logów mojego paska. Wydaję mi się że trochę za dużo pali, a do tego mam wibracje uzależnione od obrotów tzn. -na wolnych obrotach buda drży intensywnie, -na obrotach 1600-1800 buczenie i wibracje przy przyśpieszaniu jak i przy schodzeniu z obrotów (gaz na zero). Złącze elastyczne wymienione i wspawane dodatkowe, przy okazji wywalony katalizator. Poduszki silnika (strona kierowcy ASO) i przednia (lemforder) oraz skrzyni (lemforder) wymienione. Zostaje chyba tylko koło dwumasowe i druga poduszka silnika, ale przed wymianą chciałbym dowiedzieć się czy to może nie coś od silnika powoduje te wibracje. Robiłem logi po raz pierwszy i sam więc jakby któryś był źle zrobiony to proszę pisać poprawię. Logi: Statyczne 000 Statyczne 001 Statyczne 003 Statyczne 004 Statyczne 007 zimny silnik Statyczne 007 Statyczne 011 Statyczne 013 Statyczne 018 Statyczne 023 BS 000 BS 003 BS 011 Dynamiczne 000 Dynamiczne 001 Dynamiczne 004 Dynamiczne 011 Dynamiczne 003, 0010 Dynamiczne 003, 0011 Dynamiczne 008, 0011 Dynamiczne 003,008,011 Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Edytowane 9 Lutego 2013 przez michal_tmi pomyłka w linkach poprawiona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2013 Witam! Wydaję mi się że trochę za dużo pali Wybacz Kolego - to nic osobistego ale jak czytam niektóre wpisy Forumowiczów to ręce opadają. Co wg Ciebie mamy rozumieć pod pojęciem "Wydaję mi się"? Tzn pali więcej czy nie. W jakich warunkach? Trasa - jazda miejska - czy tryb mieszany - ile w przybliżeniu?? Odnośnie tego "enigmatycznego" spalania to na początek przestawiłbym kąt synchronizacji wałka rozrządu na 0 (zero) i obserwował poziom spalania. U Ciebie ten kąt jest wg mnie trochę za wczesny. a do tego mam wibracje uzależnione od obrotów tzn.-na wolnych obrotach buda drży intensywnie, -na obrotach 1600-1800 buczenie i wibracje przy przyśpieszaniu jak i przy schodzeniu z obrotów (gaz na zero). Tu sprawa będzie trudniejsza bo tego typu wibracje diagnozuje się trudno a jednoznaczne przyczyny są trudne w lokalizacji i może być ich wiele. Wg mnie nie widzę tu raczej przyczyn wynikających bezpośrednio z pracy silnika - parametry OK. Szukałbym w sferze mechanicznej. Jak już wziąłeś się za poduszki to szkoda, że nie wymieniałeś ich parami (kompletami). Niestety tutaj jednoznacznie nikt Ci nie zasugeruje przyczyny. Ewentualnie jak już nic nie znajdziesz w sferze napędu (poduszki, dwumasa, wydech itd), to mógłbyś zajrzeć pod pokrywę zaworów - jak wyglądają "szklanki" i krzywki wałka rozrządu. Jak nie masz doświadczenia to skonsultuj to z dobrym mechanikiem bo często te drgania połączone z buczeniem są efektem zużycia wałka lub szklanek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) Wybacz Kolego - to nic osobistego ale jak czytam niektóre wpisy Forumowiczów to ręce opadają. Co wg Ciebie mamy rozumieć pod pojęciem "Wydaję mi się"? Tzn pali więcej czy nie. W jakich warunkach? Trasa - jazda miejska - czy tryb mieszany - ile w przybliżeniu?? Odnośnie tego "enigmatycznego" spalania to na początek przestawiłbym kąt synchronizacji wałka rozrządu na 0 (zero) i obserwował poziom spalania. U Ciebie ten kąt jest wg mnie trochę za wczesny. Witam. Konstruktywna krytyka jest jak najbardziej na miejscu. Spalanie trasa 500km w jedną stronę 300 autostrada reszta normalne drogi. Autostrada prędkość 140-150 km/h, reszta od 50-100km/h. Opony teraz zimówki 195/65/15. Spalanie 7,5 l/100km. Samo miasto odcinki krótkie do 4km. Spalanie 10-11l, ale tutaj nie mam złudzeń że będzie palił mniej. Kąt synchronizacji do przestawienia i zrobię to jak trochę się ociepli. Dodatkowo mam zamiar przeczyścić EGR i dolot bo pewnie jest zawalony. Jak już wziąłeś się za poduszki to szkoda, że nie wymieniałeś ich parami (kompletami) wymieniłem tą która akurat przeciekała, a że tanie nie są (kupowałem w ASO) to zdecydowałem się na wymianę jednej. Ale przy wymianie dwumasy wymienię też drugą. Niestety tutaj jednoznacznie nikt Ci nie zasugeruje przyczyny. Ewentualnie jak już nic nie znajdziesz w sferze napędu (poduszki, dwumasa, wydech itd), to mógłbyś zajrzeć pod pokrywę zaworów - jak wyglądają "szklanki" i krzywki wałka rozrządu. Jak nie masz doświadczenia to skonsultuj to z dobrym mechanikiem bo często te drgania połączone z buczeniem są efektem zużycia wałka lub szklanek. I ja nie oczekuję żeby ktoś mi powiedział co jest zepsute ze 100% pewnością. Jeśli nie widać nic z logów to pozostaje sprawdzenie wałka i szklanek (lekko poci się uszczelka więc i tak musiałbym to ruszyć) i na koniec dwumas. Dzięki kolego za odpowiedz. Jeśli ktoś miałby jeszcze coś do dodania to chętnie poczytam. Aha zapomniałem dodać przebieg to 291 tyś. Edytowane 10 Lutego 2013 przez michal_tmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach