Skocz do zawartości
black1985

Zablokowanie napinacza w ADR ??

Rekomendowane odpowiedzi

Czy full czy nie bez różnicy a co olej zrobił to widać wszystko, po prostu zamiast płukać i smarować silnik to cały syf wywala na ścianki a olej jak wymieniasz to jak nowy wygląda zamiast czarny przepalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy full czy nie bez różnicy

 

No i niestety się mylisz :fajny Więc jak już dostrzeżesz różnice i przemyślisz to, co napisałem wcześniej - to zakumasz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podam Ci przykłady mój ojciec raz na giełdzie kupił mobila 1 10w40 do paska b3 1.8 z gazem 340kkm nalatane i łykał olej 0.5l na 4kkm i jak go wymieniałem to jak nowy był zero syfu, przedtem lał castrol magnatec 10w40 i łyknął 100ml na 10kkm autentycznie. Drugi przykład mój teść też ma passata taki jak mój tylko automat i leje mobila 10w40 rocznie to robi chyba z 5kkm i dziwnym cudem olej jak nówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,jeśli chodzi o napinacz łańcuszka to man stary ze swojego ADR-a,mogę zrobić foty. Co do rozbiórki napinacza , to górne elementu (ślizgacz i sprężyna) wychodzą bez problemu. Gorzej jest z dolnymi elementami , jest tam ślizgacz, sprężyna podkładka z kołnierzem ,która zabezpieczona jest pierścieniem osadzonym w obudowie.I właśnie problem jest w wyjęciu tego pierścienia bo blokuje go kołnierz podkładki. Czy dało by się zregenerować taki napinacz to zależy na jakiej zasadzie on pracuje, jakie elementy się zużywają itd. Co do zastąpienia napinacz to myślę ,że można by się pokusić o podstawienie napinacza bez czujnika położenia wałka, są takie do tych silników. Pozostałe jeszcze kwestia ECU tutaj niestety nie mam wiedzy. Osobiście walczę ze swoim rozrządem choć trochę teraz utknąłem z powodu szklanek. http://forum.vw-passat.pl/threads/4354-popychacze-a-olej?p=1863366#post1863366

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś potrzebował u mnie też się wala ten napinacz z kostką.. poza tym się podłączę i raz jeszcze postaram opisać sytuację z napinaczem.. tak jak było to u mnie.. od razu piszę, że to tylko informacja i niczego nie sprzedaję (dla tych co mnie o to oskarżają) Poniżej opiszę co było w moim przypadku- proszę o wyrozumiałość :)

Spadek mocy przerobiłem przy okazji napinacza (możliwe uszkodzenie przy wymianie- więc nie dać się wrobić w koszta... że niby samo się zrobiło.) Ja trafiłem na mega uczciwy serwis i za nic nie płaciłem dodatkowo.

Temat się przewija ale teraz mogę coś powiedzieć. Mitów i opinii jest dużo: co do cen, co do wymian itd. Wiadomo nie każdy ma to samo ale warto żeby miał porównanie. Co do silników ADR warto zwracać uwagę na dźwięk. Przerobiłem właśnie temat napinacza i łańcucha rozrządu oraz czujnika.. syndromy: głośna praca po rozgrzaniu.. jak dostanie obrotów tłucze się jak stare tdi- czasem ucichnie by znów się tłuc. problem czujnika to spadek mocy do chyba nawet 90KM, dziwne uczucie hamowania (jakby ktoś wciskał hamulec za nas) dziury mocy w określonych przedziałach obrotów(po przebyciu określonego przedziału przyspiesza) możliwe też uszkodzenie rurki (nie wiem jak się nazywa) znajduje się za napinaczem rozrządu- w efekcie falowanie obrotów po odpaleniu.co do części można mnie pytać co i gdzie- podpowiem.. tak samo co do doświadczonego warsztatu.

 

Koszt części (komplet) 600zł

 

poniżej też film z kamery full hd (wtedy jeszcze nie wiedziałem co się tłucze)

Mam nadzieję że pomogłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakby ktoś potrzebował u mnie też się wala ten napinacz z kostką.. .

 

Ile za ten złom chcesz z przesyłką? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ADR-a od roku zaklepie tylko na 1-2sekund po odpaleniu auto niby fajne wygodne dość mocne ale te części np.ten napinacz cena jest z kosmosu chyba sprzedam grata czym prędzej bo szkoda kasy dokładać do starego rupiecia miałem już parę vw i twierdze że im nowsze auta tym gorsze robią a MY na tym wszyscy tylko tracimy :dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci 1-2sekund zaklepie to jeszcze jest w bdb stanie. Taki krótki czas to normalka. Mi z 5 sekund poklepie aż olej zaciągnie. Podejrzewam że mam ssak zaświniony z brudu i przez to się to dzieję. Mogli zrobić normalnie albo 8V albo 16V na jednym wałku i by był święty spokój :) Co zrobić technika motoryzacji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakby ktoś potrzebował u mnie też się wala ten napinacz z kostką.. poza tym się podłączę i raz jeszcze postaram opisać sytuację z napinaczem.. tak jak było to u mnie.. od razu piszę, że to tylko informacja i niczego nie sprzedaję (dla tych co mnie o to oskarżają) Poniżej opiszę co było w moim przypadku- proszę o wyrozumiałość :)

Spadek mocy przerobiłem przy okazji napinacza (możliwe uszkodzenie przy wymianie- więc nie dać się wrobić w koszta... że niby samo się zrobiło.) Ja trafiłem na mega uczciwy serwis i za nic nie płaciłem dodatkowo.

Temat się przewija ale teraz mogę coś powiedzieć. Mitów i opinii jest dużo: co do cen, co do wymian itd. Wiadomo nie każdy ma to samo ale warto żeby miał porównanie. Co do silników ADR warto zwracać uwagę na dźwięk. Przerobiłem właśnie temat napinacza i łańcucha rozrządu oraz czujnika.. syndromy: głośna praca po rozgrzaniu.. jak dostanie obrotów tłucze się jak stare tdi- czasem ucichnie by znów się tłuc. problem czujnika to spadek mocy do chyba nawet 90KM, dziwne uczucie hamowania (jakby ktoś wciskał hamulec za nas) dziury mocy w określonych przedziałach obrotów(po przebyciu określonego przedziału przyspiesza) możliwe też uszkodzenie rurki (nie wiem jak się nazywa) znajduje się za napinaczem rozrządu- w efekcie falowanie obrotów po odpaleniu.co do części można mnie pytać co i gdzie- podpowiem.. tak samo co do doświadczonego warsztatu.

 

Koszt części (komplet) 600zł

 

poniżej też film z kamery full hd (wtedy jeszcze nie wiedziałem co się tłucze)

Mam nadzieję że pomogłem.

Ja mam ARG, u mnie po odpaleniu na poczatku 1-sek nie zawsze,na goracym chodzi cichutko, ale spadek mocy jest, jak tu ogladalem przyspieszenie na gazie to zazdroszcze.Czyżby to była wina czujnika? Na VAG nic nie wywala.Przy przyspieszaniu i popuszczeniu gazu czuje jakby przyspieszał.Zapłon na VAGu jest ok.

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie 7 ślizgacz dolny.jpgWitam wszystkich miałem chwilę czasu, wiec postanowiłem przyjrzeć się bliżej temu napinaczowi i oblukać jak to działa. Pewnie ktoś już o tym napisał, ale oto moje wnioski:Wiemy ,że napięcie łańcuszka odbywa się poprzez ciśnienie oleju do wlotu widocznego na zdjęciu nr.3.Są tam dwa kanały jeden sterowany śrutem prowadzi do ślizgacza dolnego (który może być jednocześnie zaworem ciśnieniowym puszczającym olej do górnego ślizgacza do końca nie jestem pewien) zdjęcie nr7 ,drugi do zaworu widocznego na zdjęciu nr.4. W tym gniedzie zaworu są dwa otwory (kanały) wlotowy i nadmiarowy prowadzący na zewnątrz napinacza zdjęcie nr5. Zawór sterowany jest przez ECU za pomocą tłoczka i cewki elektrycznej zdjęcie nr.6.Na zdjęciu nr.2 rozłożony napinacz . Reasumując olej pod ciśnieniem tłoczony jest do napinacza,rozchodzi się kanałami do ślizgacza dolnego i zaworu sterowania.W momencie podania sygnału przez ECU na cewkę wysuwa się z niej popychacz, który popycha tłoczek a ten umożliwia przepływ oleju kanałem nadmiarowym. Zmniejsza się ciśnienie oleju i tym samym napięcie samego łańcuszka. Co do regeneracji to myślę, że można by wymienić elementy ruchome ,tłoczek i ślizgacze dysponując odpowiednim sprzętem jest to do zrobienia.

 

 

 

ZAZNACZAM , że mój opis nie został zaczerpnięty z żadnej fachowej literatury lub forum, wszystkie nazwy są wedle mojej oceny. Materiał należy traktować poglądowo gdyż są to wnioski wysnute na podstawie oględzin. Mile widziane sprostowania lub własne spostrzeżenia.

zdjęcie 2 rozłożony napinacz.jpg

zdjęcie 3 wlot oleju.jpg

zdjęcie 4 gniazdo zaworu.jpg

zdjęcie 5 otwór przelewowy.jpg

zdjęcie 6 tłoczek i cewka z popychaczem.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest też taka opcja że jak pompa już ma ostatnie minuty życia tzn że nie ciśnie oleju tak jak powinna to efektem może też być że napinacz słychać. Mogę się mylić.

Paweł i jak Twój silniczek wszystko teraz chodzi cacy ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jest też taka opcja że jak pompa już ma ostatnie minuty życia tzn że nie ciśnie oleju tak jak powinna to efektem może też być że napinacz słychać. Mogę się mylić.

Paweł i jak Twój silniczek wszystko teraz chodzi cacy ???

 

Oczywiście , że jeśli pompa niedomaga to napinacz będzie dzwonił. Dlatego przed wymianą trzeba sprawdzić ciśnienie .Nie wiem JAKIE POWINNO BYĆ DLA ADR-a ,ktoś wie to niech się pochwali fachową literatura. U mnie silnik narazie śmiga nic nie cieknie po płukance myślę ,że będzie ok. Co do napinacza za 600zł umie taki siedzi, jakieś 4-5miechuw max jak pracuje można posłuchać http://forum.vw-passat.pl/threads/43...66#post1863366. Ogólnie nie polecam tego zamiennika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde to ja tu napinacze zmieniam a się okazuje że sprawczynią całego zamieszania jest pompa oleju. Za parę tysiaków szykuję mi się wymiana rozrządu to przy okazji i szklanki i pompa do wymiany za jednym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie szlachta ,w zeszłym tygodniu wymieniałem komplet , łancuch napinacz , wszystkie uszczelki erling i nowy olej mobil 10w 40 półsyntetyk na ktory leje od poczatku zakupu auta a mam go 4 lata , wymiana napinacza nastapiła przy przebiegu 282 tys a jak go kupowałem to niby miał 160 ty , bla bla , jezdze w miare duzo bo codzien ponad sto kilometrow do pracy, coz zycie , objawy miałem takie jak panowie opisujecie , klekotanie , rzezienie na zimnym i na goracym silniku pozniej cichło , za napinacz zapłaciłem do silnika adr 600 zł za łancuch febiego 170 oraz uszczelki cos koło 100 zł wszystko wziołem na faktury , nie wiem czy mam orginał czy podrobe, choc tak mnie w sklepie zapewniano , narazie jest błoga cisza oby jak najdłuzej , za wymiane mechanik wzioł 250 zł , mam stary napinacz i łancuszek i chetnie go sprzedam bo mi nie potrzebny , nie wiem czy dobrze zrobiłem czy zle bo mowicie o wymianie oleju na castrol , pytałem mechanika i on odradzał zmiane oleju , coz najwyzej jeszcze raz pojdzie gosciu do swiecenia :marecek narazie jezdze i jest wszystko ok , zabaczymy co dalej , pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam panowie szlachta ,w zeszłym tygodniu wymieniałem komplet , łancuch napinacz , wszystkie uszczelki erling i nowy olej mobil 10w 40 półsyntetyk na ktory leje od poczatku zakupu auta a mam go 4 lata , wymiana napinacza nastapiła przy przebiegu 282 tys a jak go kupowałem to niby miał 160 ty , bla bla , jezdze w miare duzo bo codzien ponad sto kilometrow do pracy, coz zycie , objawy miałem takie jak panowie opisujecie , klekotanie , rzezienie na zimnym i na goracym silniku pozniej cichło , za napinacz zapłaciłem do silnika adr 600 zł za łancuch febiego 170 oraz uszczelki cos koło 100 zł wszystko wziołem na faktury , nie wiem czy mam orginał czy podrobe, choc tak mnie w sklepie zapewniano , narazie jest błoga cisza oby jak najdłuzej , za wymiane mechanik wzioł 250 zł , mam stary napinacz i łancuszek i chetnie go sprzedam bo mi nie potrzebny , nie wiem czy dobrze zrobiłem czy zle bo mowicie o wymianie oleju na castrol , pytałem mechanika i on odradzał zmiane oleju , coz najwyzej jeszcze raz pojdzie gosciu do swiecenia :marecek narazie jezdze i jest wszystko ok , zabaczymy co dalej , pozdrawiam...

 

no za wymiane wzieli normalnie.. u mnie poszedł ten czujnik więc też opisałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam panowie szlachta ,w zeszłym tygodniu wymieniałem komplet , łancuch napinacz , wszystkie uszczelki erling i nowy olej mobil 10w 40 półsyntetyk na ktory leje od poczatku zakupu auta a mam go 4 lata , wymiana napinacza nastapiła przy przebiegu 282 tys a jak go kupowałem to niby miał 160 ty , bla bla , jezdze w miare duzo bo codzien ponad sto kilometrow do pracy, coz zycie , objawy miałem takie jak panowie opisujecie , klekotanie , rzezienie na zimnym i na goracym silniku pozniej cichło , za napinacz zapłaciłem do silnika adr 600 zł za łancuch febiego 170 oraz uszczelki cos koło 100 zł wszystko wziołem na faktury , nie wiem czy mam orginał czy podrobe, choc tak mnie w sklepie zapewniano , narazie jest błoga cisza oby jak najdłuzej , za wymiane mechanik wzioł 250 zł , mam stary napinacz i łancuszek i chetnie go sprzedam bo mi nie potrzebny , nie wiem czy dobrze zrobiłem czy zle bo mowicie o wymianie oleju na castrol , pytałem mechanika i on odradzał zmiane oleju , coz najwyzej jeszcze raz pojdzie gosciu do swiecenia :marecek narazie jezdze i jest wszystko ok , zabaczymy co dalej , pozdrawiam...

 

Olej ani CASTROL ani MOBIL nie jest najbardziej optymalny dla tego silnika, było to wielokrotnie opisywane i nie będę się rozpisywał. U mnie poszedł (na razie CRSTROL 10W40 ) był LOTOS 15W40 minerał, po prostu poprzedni właściciel szedł po taniości. Teraz polatam na CASTROLU przepłucze silnik i wymienię na lepszy. Napinacz cóż niech śmiga jak najdłużej chociaż sądząc po swoim który potrafi już czasem zaterkotać wątpię. Przebieg można łatwo sprawdzić poczytaj trochę o tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jaki jest najlepszy olej do tych silników ADR ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej ani CASTROL ani MOBIL nie jest najbardziej optymalny dla tego silnika

 

7 lat już jeżdżę na Mobilu, mam ponad 300 tkm przelotu i oryginalny napinacz od nowości. Tak więc... :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry trochę nie doprecyzowałem, chodziło mi bardziej o parametry oleju a nie o samą firmę. Moim gościu latał 5lat na mineralnym lotosie .Poco lać gówniany olej i niszczyć sobie sprzęt jak można odżałować parę groszy i być pewnym ,że jest ok. 180tyś miał jak go kupiłem teraz 295tyś. A napinacz jak i szklanki wykończył gesty lotos dlaczego to chyba wiadomo . pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez to jak dla mnie MOBIL i LOTOS to największe ścierwa dla tego silnika. Mobil to idzie lać do opla albo forda a lotos to już zostawiam bez komentarza. Ja mój silnik wypłukałem MOTULEM po Mobilu a obecnie jeżdżę na CASTROLU i różnica jest. Przy nim już zostanę tak jak producent nakazuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności