Skocz do zawartości
kszysiozeszcze

B3 rP-k (prawdopodobnie) problemy z podstawą wtrysku

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dziwne rzeczy dzieją się z moim rp-kiem , standardowo auto zachowuje się normalnie , aczkolwiek dostaje momenty gdzie niemiłosiernie szarpie nie ma siły ciągnąc i muli , zachowuje się troszkę tak jakby go "zalewało" , świece wymienione , kopułka , palec , czujnik niebieski nawet dwukrotnie(poniewaz taka była moja wstępna diagnoza najpierw tańszy 16zł potem droższy 54zł) nadal bez zmian , dodam iz okolo tydzień temu wymieniony był aparat zapłonowy z racji urwanej/pękniętej wtyczki 3-pinowej co skutkowało tym że albo zapalil albo nie a jak już zapalil to chodził jak tabant , po "poruszaniu" kostki na chwile wracało wszystko do normy , po wymianie aparatu było ok ale szarpanie i mulenie wracało zapłon ustawiony jak należy . . .

 

 

Moje diagnozy :

 

Krokowiec do wymiany - dlaczego ?? Ponieważ na włączonym samym zapłonie , słychac jak w nim coś nierównomiernie "cyka' z tego co sie orientuję powinien na samym zapłonie "cyknąć "raz lub dwa (moge być w błędzie) , cykanie jest w różnych odstępach czasu czasami co sekundę czasami kilka razy na sekunde

 

 

No i druga diagnoza :

 

podstawa wtrysku - dlaczego ?? Poniżej zamieszczam zdjęcie na którym zaznaczyłym wtyczke , wczoraj w trakcie jazdy pod dłuższą góre auto kompletnie opadło z sił ledwo sie wdrapałem a jak już sie wdrapałem chwile po tym zjechałem na poboczę bo silnik pracował jak stary traktor na dwa gary , nie gasiłem dziada i na odpalonym tak źle pracującym silniku odłączyłem właśnie zaznaczoną wtyczkę, auto zgaslo , zaraz automatycznie wpiąłem ją z powrotem i jakież bylo moje zdziwienie jak passat zapalił bez zadnych ekscesów i następne szarpnięcie miało miejsce dopiero po przejechaniu około 100km , dodatkowo nie pojawia się tak często jak zwykle , pomóżcie !!!

 

 

DSC_4705_zps4c48469f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta wtyczka jest od wtryskiwacza. Może z wtyczką jest coś nie halo, sprawdż połączenia spryskaj jakimś kontaktem, przeczyść. Może pomoże a zaszkodzić nie powinno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś w b3 miałem uszkodzoną membrane w regulatorze ciśnienia i paliwo sie lało

http://www.audi80.pl/b3-18-pm-nie-pali-na-benzynie-vt52468.htm

 

 

powiem ci kolego ze ciekawa koncepcja o tym nie myślałem , w sumie by się zgadzało bo wszystko jest w porządku pókii pasek nie złapie wyższej temperatury bo cały ten badziew z szarpaniem i dławieniem zaczyna sie przy około 60 - 70 stopni . generalnie przy tej temperaturze silnika ciepło mogłoby na tyle dochodzić do membrany że ta stawała by się miękka a co za tym idzie jeżeli jest pęknieta puszczała by paliwo - zalewała i patrząc dale dławiła auto . . . .. . .

 

tylko co dawało by odpięcie tej wtyczki skoro po jej wypięciu auto przez pewien czas zachowywalo sie znakomicie

 

no i pozostaje jeszcze nierównomiernie cykający krokowiec , o ile się nie myle odpowiada on tylko za bieg jałowy ??? poprawcie mnie ewentualnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszesz że to się dzieje przy nagrzanym silniku, musisz jeszcze wyeliminować czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli piszesz że to się dzieje przy nagrzanym silniku, musisz jeszcze wyeliminować czujnik temperatury.

 

ktory ??

 

czarny który jest od spodu w króćcu wychodzącym z bloku ?? on pokazuje na zegary . . . no chyba ze ma jeszcze inne zadania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między podstawą wtrysku a kolektorem ssącym jest bardzo gruba uszczelka z gumy która po latach jest już do niczego , widać dopiero bo demontażu , sprawdź też stan rurek i wężyków od podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że najlepsze rozwiązanie to bedzie wymiana całego wtrysku.

 

Kiedyś też miałem objawy podobne do twoich, nie mogłem dojść co to będzie więc zacząłem podmieniać po kolei.

Kopułka, palec, kable, świece, czujniki, regulator biegu jałowego, przekaźniki, cewka, filtry, wężyki podciśnienia....

 

Nic nie pomagało, w końcu sie wq...łem i przywiozłem cały wtrysk ze szrotu za 50zł i auto dalej żyło jak dawniej.

 

Ten regulator biegu jałowego, nazywany potocznie krokowcem którym nie jest, to nie będzie przyczyna, on tylko trzyma dobre obroty na biegu jałowym. Na samą jazdę, wg moich obserwacji wpływu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktory ??

 

czarny który jest od spodu w króćcu wychodzącym z bloku ?? on pokazuje na zegary . . . no chyba ze ma jeszcze inne zadania

 

Nie, drugi na wierzchu (niebieski) daje sygnał na kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik niebieski nawet dwukrotnie(poniewaz taka była moja wstępna diagnoza najpierw tańszy 16zł potem droższy 54zł) nadal bez zmian

 

 

:D :d

 

---------- Dodano o 20:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:35 ----------

 

Podejrzewam że najlepsze rozwiązanie to bedzie wymiana całego wtrysku.

 

Kiedyś też miałem objawy podobne do twoich, nie mogłem dojść co to będzie więc zacząłem podmieniać po kolei.

Kopułka, palec, kable, świece, czujniki, regulator biegu jałowego, przekaźniki, cewka, filtry, wężyki podciśnienia....

 

Nic nie pomagało, w końcu sie wq...łem i przywiozłem cały wtrysk ze szrotu za 50zł i auto dalej żyło jak dawniej.

 

Ten regulator biegu jałowego, nazywany potocznie krokowcem którym nie jest, to nie będzie przyczyna, on tylko trzyma dobre obroty na biegu jałowym. Na samą jazdę, wg moich obserwacji wpływu nie ma.

 

dlatego zrobilem podobnie byłem dzisiaj na szrocie całą podstawę kupiłem ale krokowca też zamówię to od razu dwierz rzeczy na raz założe a poza tym nie ukrywam że po odpaleniu dziś rano auta falował na obrotach . . .

 

to chyba powinien być ten http://moto.allegro.pl/silnik-krokowy-golf-passat-b4-polo-1-0-1-6-1-8-i2919721680.html numery oem bynjmnniej się zgadzają , ktoś sie orientuje jak z jakościa tego sprzętu ??

Edytowane przez kszysiozeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:D :d

 

Nie wiem co śmiesznego, czujnik za 16 a drugi za 54, co daje razem 70 zł, lepiej było dołożyć do tej sumy 40 zł, kupić ori i mieć pewność, bo za sumy które wymieniłeś kupiłeś badziew.

Oczywiście nie wykluczam że winna jest podstawa wtrysku, ja tylko sugeruję czujnik temperatury bo w identycznym przypadku to on był winien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co śmiesznego, czujnik za 16 a drugi za 54, co daje razem 70 zł, lepiej było dołożyć do tej sumy 40 zł, kupić ori i mieć pewność, bo za sumy które wymieniłeś kupiłeś badziew.

Oczywiście nie wykluczam że winna jest podstawa wtrysku, ja tylko sugeruję czujnik temperatury bo w identycznym przypadku to on był winien.

 

co sie gotujesz kolego ?? zrobiłem dwa usmiechy bo powiedziałeś o czujniku który wymieniłem dwukrotnie , lepiej , nawet wymieniłem go ze sprawnego auta znajomego i auto dalej zachowywało sie tak samo , i nie martw sie nie tylko ty masz dostęp do części ori . . . i o ile dobrze pamiętam to gajos w sopocie ma taniej ten czujnik jak za 110zł ale peace

 

---------- Dodano o 21:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:58 ----------

 

Nie wiem co śmiesznego, czujnik za 16 a drugi za 54, co daje razem 70 zł, lepiej było dołożyć do tej sumy 40 zł, kupić ori i mieć pewność, bo za sumy które wymieniłeś kupiłeś badziew.

Oczywiście nie wykluczam że winna jest podstawa wtrysku, ja tylko sugeruję czujnik temperatury bo w identycznym przypadku to on był winien.

 

co sie gotujesz kolego ?? zrobiłem dwa usmiechy bo powiedziałeś o czujniku który wymieniłem dwukrotnie , lepiej , nawet wymieniłem go ze sprawnego auta znajomego i auto dalej zachowywało sie tak samo , i nie martw sie nie tylko ty masz dostęp do części ori . . . i o ile dobrze pamiętam to gajos w sopocie ma taniej ten czujnik jak za 110zł ale peace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to chyba powinien być ten http://moto.allegro.pl/silnik-krokow...919721680.html numery oem bynjmnniej się zgadzają , ktoś sie orientuje jak z jakościa tego sprzętu ??

 

ten sam krokowiec jest w Polonezie Caro Plus na jedno punktowym wtrysku :) i nie szukaj badziewia a kup sobie Bosch-a, nowy coś koło 90 złotych -ori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i nie szukaj badziewia a kup sobie Bosch-a, nowy coś koło 90 złotych -ori

jak zdiagnozujesz że to on jest winien a nie po jego cykaniu... ;) cykanie to nie diagnoza bo krokowiec nie cyka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten sam krokowiec jest w Polonezie Caro Plus na jedno punktowym wtrysku :) i nie szukaj badziewia a kup sobie Bosch-a, nowy coś koło 90 złotych -ori

 

 

jak masz link do takowego to chętnie pobiorę :)

 

i takie małe ot sprawdz sobie gdzie aktualnie wykonaywane są produkty marki Bosch ;)

 

---------- Dodano o 19:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:28 ----------

 

jak zdiagnozujesz że to on jest winien a nie po jego cykaniu... ;) cykanie to nie diagnoza bo krokowiec nie cyka..

 

 

no właśnie dlatego napisałem że mój to robi i to mnie zdziwiło kolego , wiem że nie powinien (tak mi sie przynajmniej wydaje) ale on właśnie "cyka" nie wiem czy to jakieś wewnętrzne zwarcie czy coś innego ale tak robi :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto zrobione - Zaśniedziała kostka przy TPS-ie po wymianie przeczyszczeniu wszystkiego objawy zniknęły jak ręką odjął !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności