Skocz do zawartości
mike665

Bardzo prosze o analize logow - passat b5 AHU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

z autem jest problem, bo nie ma takiej mocy jak mialo wczesniej, wymienione filtr paliwa, powietrza, N75, przeplywomierz, wezyki od N75, sprawdzona szczelnosc przewodow turbo, intercooler tez bez dziur, pomysly mi sie koncza...

auto nie rozpedza sie powyzej 130km/h, przyspieszenie ma slabe na 4 i 5 biegu

 

w vag engine brak bledow, w instrumentals blad 779 czujnika G17 (150 ohm, temp -99oC), blad skasowalem, czujnik zamowiony

 

czy przeplywomierz pracuje prawidlowo? prawie caly czas pokazuje wskazanie 847.9, czy nie powinno sie to wskazanie dynamiczniej zmieniac?

 

logi dynamiczne grupy 3 i 11: (bieg 3 od sek 9 do 25)

http://vaglog.rtnet.pl/alias_107104.html

 

bardzo dziekuje

 

edit: auto zaczelo duzo spalac, wczesniej zamykalo sie w okolicach 6 l a teraz 9 l to minimum :(

Edytowane przez mike665

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieszczelność w dolocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

dzieki za analize :)

sprawdzilem jeszcze raz caly dolot, luzne byly opaski na laczniku przy kolektorze, rozebralem, jeszcze raz zlozylem, sprawdzilem tez waz przy intercoolerze bo mial oznaki oleju na wierzchu, wiec moglo go cos przedmuchac, dziur nie ma.

przejechalem sie i wydaje sie byc lepiej

 

zalaczam nowy log:

http://vaglog.rtnet.pl/alias_107198.html

 

widac jakas poprawe w logu?

 

jutro sprawdze w trasie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj najpierw jak się robi logi. Pedał gazu ma być wciśnięty do podłogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie wszystkie węże i łączniki gumowe (zwłaszcza ten przed kolektorem ssącym) bo w którymś musi być pęknięcie. Dalej jest nieszczelność widoczna w nowym logu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sztomel & anderllh

tak, sprawdzilem logi, juz wiem jak na nie patrzec ;-)

w logu 3 widac zalozony przeplyw powietrza przed turbina przy danych obrotach, obok jest rzeczywisty odczyt z MAF

w 11 mam zalozone cisnienie doladowania przy okreslonych obrotach, obok wskazanie rzeczywiste z czujnika (pewnie z tego na rurze przed kolektorem;-)

po MAF widac ze turbo zasysa o wiele wiecej powietrza niz teoretycznie jest wymagane do osiagniecia zakladanego doladowania

powietrze to nie trafia jednak do kolektora, co widac po rzeczywistym cisnieniu doladowania, wiec dziura w dolocie? :)

 

w sobote rozbieram wszystkie weze i IC na czynniki pierwsze ;-)

nastepny log mysle ze bedzie juz prawidlowy :)

/MAF zakladany a rzeczywisty zbiezne, cisnienie doladowania zakladane i osiagniete zbiezne - widze ze teraz mam roznice nawet 0,5bara/

 

to moj 3 dzien z VAG-iem a juz chyba zaczynam sie orientowac w temacie, a od 2 miesiecy jezdze po mechanikach i dalej nie zrobione auto, wiec wzialem sprawy w swoje rece ;-)

 

a jeszcze pytanie czy doladowanie moze uciekac przez egr do wydechu? bo nie mam zaslepionego, a nie wiem jak tam zawor czy nie zawisl jako otwarty

 

@krzychmax

czytalem ;-) ale ciezkie warunki drogowe byly ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybko połapałeś się w temacie analizowania logów :)

Doładowanie nie będzie uciekać EGR'em ale skutek będzie taki, że spadnie dynamika spalin lecących na wirnik części wydechowej turbo bo spora ich ilość pójdzie poprzez uchylony zawór EGR od razu do kolektora ssącego z tym, że u Ciebie takiego problemu nie ma bo gdyby był to przepływka nie wskazywałaby takiej dużej masy powietrza przy małym wtedy podciśnieniu wytwarzanym przez turbinę przed przepływką.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam :)

auto juz naprawione - idzie jak przeciag :)

 

@krzychmax

pedal gazu byl wcisniety caly czas do podlogi podczas robienia testow, zastanawialem sie dlaczego sadziles ze nie byl, i sprawdzilem wskazania potencjometru ... okazalo sie ze przy max wcisnietym pokazywal .... 76% ! to dlatego auto nie mialo przyspieszenia i nie bujalo sie powyzej 120-130km/h

 

@Sztomel

niedocisniety opaska byl przewod dolacowania wychodzacy z turbiny, cala instalacja doladowania bez dziur

przeplywomierz zalozylem moj stary, F 00C 2G2 027, ten nowy ma koncowke 047 i chyba nie jest do mojego silnika (co zupelnie nie przeszkadzalo mechanikom mi go zamontowac), moj stary jest sprawny bo nie w przeplywomierzu byl problem.

 

Naprawa: regulacja pedalu przyspieszenia zeby pokazywal przy podlodze 100%, sprawdzenie szczelnosci dolotu, wymiana jednego lacznika i kilku opasek na nowe.

Mi naprawa zajela 3 dni, mysle ze mechanikom /przynajmniej tym moim okolicznym/ pewnie jeszcze z 3 miesiace, w ciagu ktorych wymienilbym pol silnika, turbine, wtryski i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy.....

 

aha - zalaczam log po naprawie, zaczyna sie od biegu III 0-12 sek:

http://vaglog.rtnet.pl/alias_107353.html

 

Dziekuje za pomoc i wskazowki :)

Pozdrawiam-

Michal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Sztomel

niedocisniety opaska byl przewod dolacowania wychodzacy z turbiny, cala instalacja doladowania bez dziur

przeplywomierz zalozylem moj stary, F 00C 2G2 027, ten nowy ma koncowke 047 i chyba nie jest do mojego silnika (co zupelnie nie przeszkadzalo mechanikom mi go zamontowac), moj stary jest sprawny bo nie w przeplywomierzu byl problem.

Nigdzie nie pisałem, że problem jest w przepływomierzu ;) ale teraz go po mału widać.

Nie mieliśmy też możliwości zerknąć na procent wysterowania pedału gazu bo nigdzie wcześniej nie wkleiłeś loga grupy 010 więc wizjonerami nie jesteśmy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi187

Witam kolegów !!!. Podłączę się pod temat kolegi by nie zakładać nowego. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość i analizę logów. Co prawda nie mam VW tylko Forda Galaxy za to z silnikiem VW 1,9Tdi AHU. Wcześniej miałem 1Z ale po rozszczelnieniu się podczas jazdy filtra oleju tłoki porysowały tuleje na dwóch cylindrach i konieczna była wymiana. Po naprawie nie mogę aż tak bardzo narzekać chociaż przy rannym uruchamianiu pierwsze obroty silnika są nie równe po czym szybko się wyrównują i pracuje równo. Każde następne uruchomienie jest prawidłowe bez problemów. Silnik nie kopci i ma w miarę swoich kW przyspieszenie. Tylko pali więcej niż poprzedni. Głowica została z poprzedniego więc nie powinno się nic przestawić. Nie pokoi mnie także brak odczytu z czwartego cylindra. Co może być przyczyną bo silnik pracuje równo.

 

Grupy: 001,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107469.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107470.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107471.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107472.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107473.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107474.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107475.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107476.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107477.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/zibi187_107478.html

 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez zibi187

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

dzis zrobilem w drodze do pracy probe, potwierdzam ze wszystko jest OK :)

auto przyspiesza jak nalezy, bez problemu osiaga 150km/h, ze sporym jeszcze zapasem gazu pod noga

a co do wizjonerstwa - dzieki Wam szybko doszedlem w czym naprawde lezal problem :)

 

Dzieki raz jeszcze i pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności