wojtekk Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2012 Witam dziś przyszła do mnie paczka, zakupiony przedmiot okazał się niekompletny/zepsuty oraz nie bdb jakości jak to zapewniał sprzedawca, ogółem śmietnik warty 1000 zł... Postanowiłem odesłać przedmiot, sprzedający się zgodził bez zbędnych tłumaczeń i oporów(dziwne?) i tu pytanie czy mam wysyłać jakieś oświadczenie wcześniej? bo mam takie wątpliwości, że chce mnie zrobić na wała... z góry dzięki za porady wybaczcie takie proste pytania, ale pierwszy raz taka sytuacja na allegro mnie spotkała;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2012 Powinieneś sprawdzić towar przy kurierze/listonoszu i sporządzić protokół uszkodzeń. Teraz napisz oświadczenie co jest nie tak i dlaczego wrzuć do paczki i ją odeślij sprzedającemu POLECONYM PRIORYTETEM (za potwierdzeniem nadania i odbioru najlepiej) względnie kurierem. Musisz mieć dowód ze felerny towar odesłałeś sprzedawcy w razie W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Epel1986 Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2012 Do mnie ostatnio przyszła pusta paczka i niestety bez spisania notki z kurierem nic nie zdziałalem. Paczke odebrali dziadkowie, także nie zaglądali do środka... Z tego co się orientuje kurier niema obowiązku dostarczać paczki do reki adresatowi, wystarczy ze dostarczy pod podany adres. Kilka lat wstecz kupiłem przedmiot za 1200zł, okazało się że była w nim wada ukryta, sprawę podalem na policje, później sąd w Bielsku i nic. Odwoływałem się i też nic, mimo że uszkodzenie było oczywiste i przedmiot nie był zgodny z opisem. Jak się później okazało sprzedający miał plecy w sądzie, także z tą sprawiedliwością to różnie bywa. Zależy na kogo trafisz, może Ci się uda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2012 Dużo zależy od tego czy sprzedający jest przedsiębiorcą, a kupujący konsumentem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2012 Jeżeli kupowałeś od firmy, to ma obowiązek przyjąć zwrot w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny. Takie jest prawo w przypadku sprzedaży na odległość (internet, telefon itd.). Warunkiem jest oczywiście brak śladów używania towaru i oryginalne opakowanie. Nie trzeba żadnych protokołów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2012 (edytowane) Przedewszystim zależy od formy zakupu tj. Kup Teraz (masz prawo do zwrotu do 10dni) lub aukcja - tu juz dobra wola sprzedawcy, ale tutaj jeżeli sprzedawca zgodził się na zwrot wg mnie wystarczy że wyśleś to przesyłką za potwierdzeniem odbioru. Ewentualnie możesz też odesłać za pobraniem, jednak uzgodnił bym to ze sprzedającym. Edytowane 26 Listopada 2012 przez bochum80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SuVW_2006 Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2012 (edytowane) Przedewszystim zależy od formy zakupu tj. Kup Teraz (masz prawo do zwrotu do 10dni) lub aukcja - tu juz dobra wola sprzedawcy, ale tutaj jeżeli sprzedawca zgodził się na zwrot wg mnie wystarczy że wyśleś to przesyłką za potwierdzeniem odbioru. Ewentualnie możesz też odesłać za pobraniem, jednak uzgodnił bym to ze sprzedającym. Dokładnie tak. Jeśli Sprzedający jest osobą fizyczną(a nie firmą) to fakt, że zgodził się na zwrot towaru możesz ocenić jako swój fuks i gest jego dobrej woli oraz w miarę rzetelności(szkoda, że nie był rzetelny wcześniej i nie wysłał Ci sprawnej rzeczy). Bo nie musi zwracać towaru. W takim wypadku byłbym już trochę spokojniejszy i odesłał fant np. poleconym, ale lepiej za pobraniem z możliwością obejrzenia go przez sprzedającego(spisać protokół z pocztą - dodatkowo 5 zł do sumy wysyłki). Edytowane 26 Listopada 2012 przez SuVW_2006 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2012 a najgorsze w tym wszystkim że Allegro ma to w du...żym poważaniu i leją na takie zachowania sprzedających - ciągnąć kasę tylko potrafią. Jest coraz gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2012 sprzedawca osoba fizyczna ja również, zgodził się na zwrot towaru. aha aukcja kup teraz. towar kupiłem po wpłacie na konto, więc i w ten sposób chce to wysłać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2012 Alle to ocean,wyłowić z niego profesjonalistów to sztuka.Zdarzyło się i mnie zakupić towar wadliwy swego czasu,i jakież moje było moje zdziwienie,gdy natknąłem się na pełen profesjonalizm,zwrot towaru na koszt sprzedawcy,błyskawiczny podkreślę,jednak się da... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #11 Napisano 29 Listopada 2012 sprawa rozwiązała się pozytywnie pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juik Zgłoś #12 Napisano 7 Grudnia 2012 mam problem w związku ze sprzedażą na allegro. Zazwyczaj sprzedaję swoje ubrania, które już mi się znudziły. Ale ostatnio wpadłam na pomysł, żeby kupować zwykłe, białe trampki i malować je farbami do tkanin. Jakiś czas temu wysłałam buty, które nie wyschły do końca, więc po drodze się rozmazały. Pani do mnie zadzwoniła, zgłosiła problem, żądała zwrotu pieniędzy- w porządku, miała do tego prawo, to ja zawiniłam. Napisałam na stronie 'o mnie' tę formułkę: "W związku z przepisami UE o zakupie towarów od osób prywatnych informuję, że sprzedawany przeze mnie towar nie podlega gwarancji, rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji. Jeżeli biorą Państwo udział w aukcji,to znaczy że się Państwo z tym zgadzają. Zgodnie z prawem UE informacja taka powinna znajdować się przy każdej aukcji online, w przeciwnym razie sprzedawca jest zobowiązany do udzielenia rocznej gwarancji na towar nowy oraz używany. Jeśli nie zgadzasz się na powyższy warunek- nie kupuj!" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #13 Napisano 7 Grudnia 2012 No i jakie jest pytanie...? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #14 Napisano 7 Grudnia 2012 sprzedawany przeze mnie towar nie podlega gwarancji,rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji Jakiś czas temu wysłałam buty, które nie wyschły do końca, więc po drodze się rozmazały świetny pomysł na biznes w Polsce - kupujesz towar z obrazka a dostajesz gó...no, i jak tu się nie irytować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach