Matyk Zgłoś #1 Napisano 15 Listopada 2012 Witam, mam gorącą prośbę.... Dziś spotkał mnie niemiły przypadek (mowa o b3) a mianowicie, wieczór gdy silnik był zimny, b3 odpalił na benzynie niespodziewanie obroty mu wzrosły na ponad 1 tyś po kilku chwilach zgasł > odpaliłem > zgasł > znów odpaliłem i delikatnie dodałem gazu coś nim tam szarpało (jak dałem więcej gazu to brakowało mu tak jakby paliwa albo powietrza, filtr i poziom paliwa OK) i ponownie zgasł... po kilku próbach udało się odpalić i przełączyć na LPG, na gazie miał ładne obroty przyjechałem do domu (trasa ok 20km) zagasiłem go, postanowiłem ponownie zapalić. Sytuacja się powtórzyła (pomimo że silnik zdążył się zagrzać). Co mu może dolegać, jak obroty to może silniczek krokowy ?? czujnik temperatury (niebieski na 4 piny) wymieniałem w tamtym roku (kosztował ok 40zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2012 Skoro na gazie chodzi to wiesz, że to nie układ zapłonowy. Krokowca też bym odpuścił, sprawdź czy benzynkę dostaje - czy po włączeniu zapłonu pompka w baku jest słyszalna? Ma przez kilka sekund pobzyczeć. Ewentualnie przekaźnik odcinający wtryskiwacz w chwili włączenia lpg zdechł? Odłączałeś aku żeby skasować komputer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matyk Zgłoś #3 Napisano 16 Listopada 2012 Pompka paliwa daje znaki życia po przekręceniu na zapłon więc zakładam że działa... Napisz proszę kolego który to przekaźnik, da się go jakoś zmierzyć miernikiem czy jest ok czy nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekeso Zgłoś #4 Napisano 16 Listopada 2012 U mnie jest taki sam problem, z tym że w b4 ADZ. We wtrysku nie dostaje paliwa, a przed paliwo jest. Prawdopodobnie spierdielił sie przełącznik od gazu lub sam kabel po drodze gdzieś się przetarł i nie otwiera się wtryskiwacz, zreszta jak zauważyłem jeden styk na kostce jest przypalony. Jak będę miał chwilke podjadę do gazownik i spróbujemy podmienić przełacznik. Dam znac czy to to. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matyk Zgłoś #5 Napisano 16 Listopada 2012 (edytowane) Podłączyłem go dziś pod vag-a i pokazał błąd na silniku: 561 Dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - BŁĄD SPORADYCZNY Ktoś kojarzy o co może chodzić ? skasowało się ale nadal to samo, zapali z zgaśnie... Edytowane 16 Listopada 2012 przez Matyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 17 Listopada 2012 zapali z zgaśnie... Wtryskiwacz nie dostaje napięcia, sprawdź czy masz przekaźnik pod maską który odcina wtrysk-jest on montowany razem z instalacją gazową...wpięty jest on w kabel zasilający wtrysk a sygnał do rozłączenia wtrysku dostaje najczęściej z zasilania elektrozaworu gazu. Jeśli przekaźnika nie ma to rolę jego przejmuje przełącznik gazu..... ....przekaźnik jest lepszy bo odciąża włącznik i łatwiej i taniej jest go wymienić niż przełącznik LPG. Przekażnik o którym pszę łatwo rozpoznać bo jeden z kabelków od niego prowadzi do instalacji elektrycznej LPG i nie pasuje on wizualnie do oryginalnego widoku pod maska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matyk Zgłoś #7 Napisano 17 Listopada 2012 Jak ten przekaźnik może mniej więcej wyglądać ? kwadratowy z czterema nóżkami ?? Do kostki monowtrysku (czarna kostka) jest dopięty jeden kabelek, ale on wchodzi w instalacje i idzie nie wiadomo gdzie (musiałbym rozebrać 1/3 instalacji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 17 Listopada 2012 Do kostki monowtrysku (czarna kostka) jest dopięty jeden kabelek Czyli jeśli jest jeden to prawdopodobnie masz zasilanie wtrysku wzięte z włącznika LPG. Oryginalny kabelek jest odcięty (ominięty). Na gazie nie ma problemów (z reguły) a na benzynie ....sam już wiesz. Na szybko to wystarczy zwykły przekażnik, jeśli chcesz się podjąć jego montażu to jakoś Ci mogę to opisać. Jak ten przekaźnik może mniej więcej wyglądać ? kwadratowy z czterema nóżkami ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matyk Zgłoś #9 Napisano 17 Listopada 2012 (edytowane) Taki przekaźnik (bardzo podobny) dynda sobie w okolicy bezpieczników, jak go wyciągnę to w ogóle nie zapali (kręci ale nie zapali) Teraz zapalił (nie zgasł) ale obroty mu wzrosły i tak przez kilka chwil, późnij spadły i tak jakby pracował normalnie... (jednym słowem jak mu pasuje tak "gada" ) Później jak się zagrzeje to znów zapali i zgaśnie (jak mu delikatnie nie dodam gazu) Reasumując... przekaźnik do wymiany ?? (jak fachowo nazwać taki przekaźnik ?) Wtrysk, czy silniczek krokowy odpada ? P.S przy przełączeniu na gaz, pompa paliwa się wyłącza (czyli wyłącza ją jakiś sterownik, tak ?) Oryginalny kabelek jest odcięty (ominięty). Do oryginalnego kabla jest "dopięty" przytulowany dodatkowy kabelek Edytowane 17 Listopada 2012 przez Matyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 17 Listopada 2012 Taki przekaźnik (bardzo podobny) dynda sobie w okolicy bezpieczników Żaden wykwalifikowany monter LPG nie zrobiłby w tym miejscu odcięcia wtrysku. Ewidentnie jakaś samoróbka....może i związana z gazem bo.... przy przełączeniu na gaz, pompa paliwa się wyłącza (czyli wyłącza ją jakiś sterownik, tak ?) ....wstawianie odcięcia pompy paliwa to dla mnie mało facowe rozwiązanie....czytaj niepotrzebne i w razie problemów takich jak masz teraz trudno zdiagnozować co faktycznie nawaliło. Do oryginalnego kabla jest "dopięty" przytulowany dodatkowy kabelek To już nic nie rozumiem...po co komuś plus po zapłonie wzięty z wtrysku.... Jeśli to nie Ty wstawiałeś w tym aucie LPG to okey....możesz nie wiedzieć co tak faktycznie jest namieszane....podjeź do jakiegoś rozgarniętego montera LPG lub elektryka i niech obada sprawę, skoro nie czujesz się na siłach aby dojść samemu co jest grane. Jeśli np. ktoś odciął tylko pompę paliwa a nie wtrysk to w moich oczach zasługuje tylko na amputację "zada". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matyk Zgłoś #11 Napisano 17 Listopada 2012 Będę musiał jednak gdzieś podjechać A tak przy okazji... Mam okazję kupić cały kompletny monowtrysk za 70 zł, wymienić go? opłaca się ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2012 Mam okazję kupić cały kompletny monowtrysk za 70 zł Jeśli jest w komplecie silniczek krokowy to jak najbardziej warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach