lordhenry Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2012 Witam. proszę o analizę logów. Ja patrze ale nic nie widzę. Spalanie prze ekonomicznej jezdzie po trasie powyżęj 7 lh Jeśli nie ma nic w logach proszę o jakieś przydatne wskazówki. logi dynamiczne Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104092.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104093.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104094.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104095.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104096.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104097.html logi statyczne Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104103.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104104.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104105.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104106.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104107.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104108.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104109.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_104110.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2012 W logach wszystko jest OK. Domyślam się, że drugi log 007 był zrobiony na niedogrzanym silniku, bo w innym przypadku trzeba by sprawdzić czujnik temperatury bądź termostat. Co do spalania - może jakieś koło hamuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2012 Koła sprawdziłem. ok. A czego jeszcze można sie przyczepić w silniku czego nie widac na logach ? Dodam Ze turbina troche cieknie i podczas ruszania słuchać lekki gwizd, nie wiem z kąd. Może jakaś nieszczelność?? Czy było by to widać ma logach? co jeszce sprawdzić Wiem że spalanie to temat dno, ale przy obecnych cenach... Jak można samemu spróbować zmniejszyć spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #4 Napisano 10 Listopada 2012 Nic nie dmucha na zewnątrz, tyle widać po logach, więc te spocenia od oleju zostaw w spokoju. Z logów wynika, że silnik jest zdrowy i nic mu nie dolega. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #5 Napisano 10 Listopada 2012 Zrób dłuższego loga statycznego 001 przy temp 90'C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #6 Napisano 10 Listopada 2012 o kurde był dłuższy nie wiem czemu taki jest . jutro wstawie dłuższy dziękuje za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iksik365 Zgłoś #7 Napisano 10 Listopada 2012 spalanie duze tzn jakie ? a czemu dawka paliwa jest na 7.1 tak ma byc ?u mnie co prawda w afn bylo 7,6 mg spalał 10 litrów zmieniłem za namową banshee na 3,8 i momentalnie spala 5 litrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #8 Napisano 12 Listopada 2012 (edytowane) http://vaglog.rtnet.pl/lordhenry_102594.html -dłuższy log statyczny 001 przy temp 82.5 stopnia. I co z tą dawką paliwa jaki jest "optymalny" zakres w tym silniku?, widać że po rozgrzaniu trochę spada dawka (jeśli dobrze patrze), czy czasem zmiana dawki na mniejszę nie dobije sie utratą mocy??. Proszę o odp Edytowane 12 Listopada 2012 przez lordhenry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solvesten Zgłoś #9 Napisano 12 Listopada 2012 Moim zdaniem z logu 10 wynika, ze przeplywka pada - daje juz wskazania w dolnej granicy a nawet spada ponizej 800. Ja wymienilem i teraz mam w gornej granicy normy (1100) a nawet czasami wiecej. Tez mam AVB i tez bylo to samo okolo 800 i - zaczal zuzywac nieco wiecej paliwa. Po wymianie przeplywki wrocil do normy jak za starych czasow, kiedy byl mlody i piekny (teraz tylko piekny). Interesujace, ze w logu 11 sa te same objawy co byly i u mnie: Poz 3 (ActIntP) wartosci spadaja przy 2600-2777rpm, pozniej wzrastaja, przy 3200rpm spadaja ponizej 1800 (dol normy 1900!!!) i powoli rosna . Czy koledzy orientuja sie co oznacza skakanie w dziesietnych D.cycle? Jakis problem z N75? Proponuje ci wymiane rurek sterowania podcisnieniem. Niekoniecznie musza byc dziurawe ale po okresie ilus lat uzytkowania po prostu spadaja "same" z trojniczkow, kroccow itp. U mnie po kontroli, wymianie rurek turbo (tj uszczelnieniu systemu) budzi sie zdecydowanie szybciej. Sprawdz przynajmniej Ohmy i V na na N75 - chociaz doswiadczeni koledzy pisza, ze pomimo dobrych wskazan pradowych N75 potrafi byc juz lekko wadliwy (zaciera sie). No i nie jezdz za "ekonomicznie". TDI musi conajmniej raz dziennie dostac w palnik (3/4 bieg, gaz do konca) i byc dogrzany. Generalnie AVB ma mala moc ( i te prawie 1,5 tony masy) co przeklada sie na zwiekszone zuzycie paliwa przy np. przeciwnym wietrze, pod gorke z predkosciami powyzej 130-140 kmh kiedy to moment obrotowy juz nie odgrywa takiej roli. Mam go od nowosci (10 lat) i max predkosc jaka uzyskalem to jakies 177km/h. Do 160-165km/h idzie niezle, potem juz nabiera predkosci "godnie" czyli pomalu. Dalej go nie gnebie bo to nie ma sensu (koszty!) bezpieczenstwo i zamierzam jeszcze nim pojezdzic. TDI sa na trase, ja okolo 8+0% uzytkuje go na autostradzie. Jedzie te 130-140km/h rowno, spokojnie, najciszej i ....nudno. Pozdrowienia S. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #10 Napisano 12 Listopada 2012 (edytowane) N 75 wymieniony niedawno tj styczen na firmowy pierburga. Zdadza sie jeżdze ekeonomicznie mój variant ma ponad 1,5 tony, a co z dawkami paliwa?? przepływkę wezmnę pod uwagę i zamówie przez int w miarę firmową. Mi kiedyś bujał si dobrze do 160 jak Tobie potem był samozwańczy mechanik oraz regeneracja turbo w firmie krzak i z czasem coraz gorzej może jeszcze ktoś napisze coś mądrego ?? gdzie można kupić węzyki podciśnienia nowe? Z tą przepłytwką to w miare pewne bo nie mam od kogo podmienić Czego można sie jeszce przyczepić? dziękuje za odpowiedzi, Jak bedziecie na mazurach stawiam browara Edytowane 12 Listopada 2012 przez lordhenry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #11 Napisano 12 Listopada 2012 Ktoś jeszce cos dopisze o tej przepływce bo nie wiem czy mam zamawiać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #12 Napisano 12 Listopada 2012 (edytowane) Dla mnie przepływka jest zdrowa - wszystko zależy od chwilowego ciśnienia doładowania. Patrząc na log 008 ostatnia kolumna zbliża się do kolumny przedostatniej w pewnym tylko zakresie obrotów. Dlaczego? Ponieważ w tym zakresie turbina (precyzyjnie ujmując zmienna geometria) nie steruje idealnie i występuje niedoładowanie. Stąd dawka może niektórych zmylić, lecz jest to wina płynnej regulacji geometrii i póki co turbina również nie jest powodem dużego spalania. Patrząc na dawkę to również nie jest zła - jest to PD a nie VP jak napisał iksik365, jeśli chcesz się podawić to nie zabraniam, lecz ja nie widzę sensu. Powiedz nam ile ci spala, bo dla niektórych dużo to 7 litrów, a jest to dolna granica do jekiej może zejść PD w mieście. To nie jest VP, który nie weżmie więcej jak 7. Edytowane 12 Listopada 2012 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #13 Napisano 12 Listopada 2012 poprostu zauważyłem że więcej pali niż jeszcze całkem nie dawno, i to nie z winy zimy. Jesli chodzi o osiągi to też było lepiej, może tego trzeba sie uczepić? Wiem że gdybam ale jestem początkujący a chciałbym nauczyć sie wiedzieć jak najwięcej może też komuś pomoge . Szukajka i czytanie powoduje że mam jeszce większy mętlik w głowie wiec wole zadawać pytania wprost. Jest teoria że im większa sprawnośc silnika tym mniejsze spalanie. a może zapodać mu wirusa jakiegoś nie zbyt mocnego. Cieknąca turbina to wytrzyma?? Dziękuje za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #14 Napisano 12 Listopada 2012 Czyli nie dowiemy się ile ci pali... cóż Powiem ci tylko, że u mnie latem spalanie przy dojazdach do pracy (8km dystans) wychodzi około 4,5-5litrów. Teraz po odpaleniu chwlę go rozgrzewam, a jak złapie temperaturę to ciągnę nim po parę kilometrów na 3,5-3,7tys.obrotów i biegi zmieniam powyżej 3tys.obr, aby nie zamulić turbiny. Jak wiadomo w zimę łatwo można do tego doprowadzić przy spokojnej jeździe. Spalanie wzrasta w tych warunkach do 6-6,5. Różnica 2 litry! Zastanów się czy twój problem to faktycznie problem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iksik365 Zgłoś #15 Napisano 12 Listopada 2012 sorki za błache pytanie jak chcialbym sie troche wyedukowac czym sie rózni silnik VT od PD to ze tutaj sa wtryski a tutaj pompowtryski bo tak sobie mysle skoro jego dawka jest dobra(7,1) to u mnie mechanik musiał pomylić silniki i poprostu ustawił mi dawkę dla silnika PD zamiast dla VT Sławek Ty chyba wiesz o co mi chodzi bo mi ustawił mechanik dawka 7,1 to moim zdaniem pomyliły mu sie silniki mogło tak byc? i czy doświadczony mechanik mógł się tak machnąć bo jak tak to go pójdę uświadomić z niewątpliwą satysfakcją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #16 Napisano 12 Listopada 2012 mi ustawił mechanik dawka 7,1 to moim zdaniem pomyliły mu sie silniki mogło tak byc? O silniku VT nie słyszałem, ale VP już trochę więcej... Może mechanik nie wiedział, a że auto chodziło, a nie zapierda...ło to już dla niego nie miało znaczenia... nie wiem co on miał w głowie w tamtym momencie. W zasadzie na dawce 7mg też da się jeździć, bo wg serwisówki dawka ma być pomiędzy 2,2 a 9 mg z tym że jak już zauważyłeś może być odczuwalna różnica w mocy i spalaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #17 Napisano 12 Listopada 2012 Spalanie 7 litrów na sto przy spokojnej jeżdzie trasa olsztynek warszawa, olsztynek gdańsk ta druga nawet więcej bo na dobrej trasie depnołem tak do 130km/h. nie tak dawno trasa z domu do pracy tzn 12 km po trasie na tempomacie, i luzie z górki miałem 5.7 a teraz 6.7 co pod górke przybyło. Trasa Karsrona -Molde (szewcja norwegia 1300 km autostrada) na jednym baku teraz 1000 km nie moge zrobic. tyle o spalaniu. a co o tym virusie jak wtedy ze spalaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #18 Napisano 12 Listopada 2012 trasa z domu do pracy tzn 12 km po trasie na tempomacie, i luzie z górki Nie jeździ się na luzie, bo wtedy silnik podaje paliwo, a to już są straty. Tempomat to nie jest ekonomizer - bez tempomatu zawsze będziesz miał lepszy wynik/mniejsze spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordhenry Zgłoś #19 Napisano 12 Listopada 2012 tu nie chodzi o ekonomizer czy jazde na luzie tu chodzi o takie same warunki na tej samej trasie przez cały czas dla porównania spalania choćby. dziękuje za zainteresowanie tematem, Dalsze podpowiedzi mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #20 Napisano 12 Listopada 2012 Nie te same warunki, bo temp. otoczenia wyraźnie niższa, co skutkuje zwiększonym czasem nagrzewania - dłużej większe dawki paliwa. Przepływka wg mnie ma się źle - wyczyść ją, może coś się poprawi. Podmień na próbe, względnie wymień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach