Aszej Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2012 Witam, dawno mnie tu nie było i mam do Was prośbę o pomoc w diagnozie auta rodziców. Passat 97' 1.8 ADR, przebieg ok. 220 tkm plus instalacja gazowa chyba pierwszej generacji BINGO S4, po wymianie kompletnego rozrządu, oleju, filtrów, świec i kabli. Pewnego dnia ojciec jadąc ulicą przejechał "leżącego policjanta" i auto zgasło i nie chciało odpalić. Co prawda akumulator był trochę słaby i myślał, że to jest przyczyna. Poprosił kogoś aby go zapchał i auto odpaliło ale już nierówno pracowało. Pojechaliśmy na holu do mechanika, auto odpaliło i dalej pracowało nierówno, a dodatkowo pojawiało się co jakiś czas metaliczne uderzenie. Po sprawdzeniu rozrządu, okazuje się, że wszystko ok, nic nie przeskoczyło. Zdjęliśmy pokrywę zaworów i na pierwszy rzut oka mechanika nic nie widać. Wykręciliśmy świece i brak ciśnienia na dwóch cylindrach, a na pozostałych dwóch 4 i 12 atmosfer. Póki co więcej nie ustaliliśmy, bo mechanik chwilowo nie ma czasu. Pod komputer jeszcze nie podłączyłem, może jutro mi się uda. Czy macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2012 Wykręciliśmy świece i brak ciśnienia na dwóch cylindrach, a na pozostałych dwóch 4 i 12 atmosfer. korba wyszła bokiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #3 Napisano 8 Listopada 2012 korba wyszła bokiem? Tia, i jeszcze pewnie uszczelka pod głowicą..... :doh Ja obejrzałbym dolot, czy przypadkiem jakieś plastiki się nie posypały i nie poleciały aż do zaworów. Ale to tylko gdybanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #4 Napisano 8 Listopada 2012 No, jak nie ma kompresji na dwóch garach, a na trzecim jest 4, to na pewno dolot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #5 Napisano 8 Listopada 2012 vag pokazał: 16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction P0135 - 35-00 16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal P0501 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent lambda niby nie grzała już wcześniej, bo kupiony zamiennik, reszta mogła wyskoczyć podczas sprawdzania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 8 Listopada 2012 16885 - czujnik prędkości pojazdu G-28. Albo wtyka się wypięła albo czujnik uszkodzony. Czujnik jest w okolicy łączenia silnika i skrzyni biegów - przy lewej półosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #7 Napisano 13 Listopada 2012 Po zdjęciu głowicy okazało się, że połamały się klapki z kolektora ssącego, tam są ponoć takie plastikowe. Szlifierz powiedział, że pękające klapki to standard w tym silniku przy założonym gazie. Mam pytanie czy pchać się w remont głowicy czy tylko oczyścić z plastiku, szlif i sprawdzenie na szczelność, bo silnik chodził przed rozebraniem, a nie chcę pchać się w dodatkowe koszty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 13 Listopada 2012 Przebieg 310 tkm i jakoś nic mi się tam nie połamało, więc raczej standardem to nie jest :fajny Zrób szlif - mniej to będzie kosztować niż kupno drugiego silnika i przełożenie go. Poza tym będziesz wiedział co masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2012 ja też mam ADR na LPG i nic się nie dzieje, ani razu nie strzelił w dolot na sekwencji. chyba ze ktoś zakłada sobie instalacje LPG starszej generacji to i skutki wychodzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2012 Instalacja gazowa była już w aucie w momencie sprowadzenia z Niemiec, a pytam czy wymieniać uszczelniacze, prowadnice itp. czy tylko oczyścić, szlif i sprawdzić szczelność, auto przebiegów nie robi, żeby tylko ojciec miał czym na grzyby do lasu podjechać i na większe zakupy. A może orientujecie się jak to wygląda z tymi klapkami z dolotu czy da się je wymienić czy drugi kolektor szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2012 na dzień dzisiejszy głowica była u szlifierza i oszacował koszt regeneracji na 920zł, za cenę 800zł mamy drugi silnik i zobaczymy jak na tym wyjdziemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2012 Trafił mi się silnik APT czy da się go zamontować bezproblemowo czy trzeba będzie coś grzebać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #13 Napisano 20 Listopada 2012 bezproblemowo jedyny problem jest taki ze trzeba dorobic uchwyt linki gazu do plastykowego kolektora sterownik i instalacja jes ta sama nie wiem jak z łapą od strony klimy ale powina pasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aszej Zgłoś #14 Napisano 30 Listopada 2012 Silnik przełożony, problemów chyba nie było. Kolektor aluminiowy pasował od ADR jedyne co trafił się silnik z automatu i trzeba było przełożyć łożysko podtrzymujące trzpień od skrzyni biegów. Pokrywa silnika też inna od APT ma "garba" i trzeba będzie poszukać drugiej. Dziękuję wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach