kedzior Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2012 witam, dziś miałem wizytę na hamowni. auto ma blisko 200tys przebiegu i mam podstawy sądzić że przebieg jest oryginalny. Pompki i turbo seryjne. Wszystko w najlepszym porządku - wypluło 135,2ps i 325,2Nm. Pompki pracują idealnie. Do jednej rzeczy można się tylko doczepić Zaniepokoił mnie dym kiedy auto przekroczyło 3,5tys obr - był na tyle spory że nie dobrał go podłączony system wentylacyjny. Osoba która robiła badanie (celowo nie podam zakładów) powiedziała że turbina zaczyna puszczać olej i trzeba się jej przyglądać. Podjechałem do mechanika - mówi że jeśli od wymiany do wymiany 15k nie dolewam oleju to nie ma powodów do obaw. Z drugiej strony zakład od regeneracji turbin zaleca wymianę turbiny jak najszybciej W poniedziałek chciałbym się dostać do turbiny żeby ręcznie sprawdzić luzy na wirniku ... Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grinch Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2012 Podjechałem do mechanika - mówi że jeśli od wymiany do wymiany 15k nie dolewam oleju to nie ma powodów do obaw. Z drugiej strony zakład od regeneracji turbin zaleca wymianę turbiny jak najszybciej W poniedziałek chciałbym się dostać do turbiny żeby ręcznie sprawdzić luzy na wirniku ... Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Jak powszechnie wiadomo albo i nie w PD bardzo często do oleju idzie paliwo przez różne nieszczelności w układzie... Stąd też może się wydawać że olej nie znika... Jeżeli Chodzi o luzy na wirniku to tak dwuznacznie Bym do tego podchodził... W Ojca AVF mam już 3 turbo i żadne nie Miało żadnych luzów a się wyjepało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robsONE20 Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2012 tez czytalem o tym ze jak strasznie kopci to juz turbina siada albo jest calkiem walnieta popatrz na youtube filmiki wlasnie jak to wyglada jak turbinka jest uśmiercona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #4 Napisano 4 Listopada 2012 Jak powszechnie wiadomo albo i nie w PD bardzo często do oleju idzie paliwo przez różne nieszczelności w układzie...Stąd też może się wydawać że olej nie znika... Jeżeli Chodzi o luzy na wirniku to tak dwuznacznie Bym do tego podchodził... W Ojca AVF mam już 3 turbo i żadne nie Miało żadnych luzów a się wyjepało moze sie z nami podzielisz informacja co bylo powodem zakatowania 3 turbin? gdyby turbina byla w stanie agonalnym na pewno w 4 pomiarach nie pozwolilaby na uzyskanie 135ps interesuje mnie jaki luz wirnika jest dopuszczalny? passat bedzie pokonywal teraz trasy +1000km i wolalbym uniknac sytuacji ze stane na srodku trasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CBNET Zgłoś #5 Napisano 4 Listopada 2012 A jakiego koloru był ten dym biały czy czarny ???? Bo to jest ważne . Czy był ciepły silnik ??? Jeśli ciepły to mógł tylko zawór EGR się otworzyć i poszło do wydechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #6 Napisano 4 Listopada 2012 zakładu regeneracji turbin to unikaj. oni na każdą przypadłość w aucie proponują regenerację turbiny - czysta kasa. jeśli oleju nie ubywa i przy jeździe ulicznej nie pojawia się dym podczas pałowania to raczej się nie przejmuj. zawsze po spokojnej jeździe próba dynamicznego przyspieszania kończy się wypluciem sadzy z wydechu. nawet zdrowe pd nie jest bezdymne! do kolegi, który wymieniał 3 razy turbinę - fajne masz hobby, ale przypatrz się paru rzeczom w aucie, bo nie jest to normalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grinch Zgłoś #7 Napisano 4 Listopada 2012 moze sie z nami podzielisz informacja co bylo powodem zakatowania 3 turbin? Zmęczenie materiału, bądź używka bubel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedzior Zgłoś #8 Napisano 4 Listopada 2012 A jakiego koloru był ten dym biały czy czarny ???? Bo to jest ważne . Czy był ciepły silnik ??? Jeśli ciepły to mógł tylko zawór EGR się otworzyć i poszło do wydechu Oczywiscie silnik byl cieply. Probe powtorzylismy 4 razy i bialy dym zawsze pojawial sie po przekroczeniu 3500/4000obr/min. W ruchu ulicznym dym sie rozwiewa - jedynie o zmroku widac go w swiatlach aut jadacych za mna. Na hamowni stalem obok i moze dlatego wydawal sie znaczny. Jak okreslic 'recznie' czy luz wirnika jest w normie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ślepy Zgłoś #9 Napisano 4 Listopada 2012 stary, wyjedź gdzieś na trasę i przegoń go solidnie, dymienie od razu zniknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #10 Napisano 4 Listopada 2012 no biały dym to po przegonieniu mu nie zniknie ! czarny owszem ! a tu bym uważał bo biały to spalanie oleju jak na wysokich obrotach to prawdopodobnie turbinka przepuszcza olej ! oby nie zassała mocniej oleju bo nawet nie zgasisz kolego auta i silnik się rozpadnie jak w pewnej BMCE na Youtube ! poszukaj dobrej używki , ja w te regeneracje jakoś nie za bardzo wierzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #11 Napisano 4 Listopada 2012 a tu bym uważał bo biały to spalanie oleju ! Kolego Niebieski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #12 Napisano 5 Listopada 2012 Oczywiscie silnik byl cieply. Probe powtorzylismy 4 razy i bialy dym zawsze pojawial sie po przekroczeniu 3500/4000obr/min. W ruchu ulicznym dym sie rozwiewa - jedynie o zmroku widac go w swiatlach aut jadacych za mna. Na hamowni stalem obok i moze dlatego wydawal sie znaczny. Kolego Niebieski Ja tylko powtarzam biały bo biały napisał właściciel auta a faktycznie ten dym wpada w kolor niebieski ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach