Skocz do zawartości
kedzior

Dymienie w wysokim zakresie obrotów AVF

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

dziś miałem wizytę na hamowni. auto ma blisko 200tys przebiegu i mam podstawy sądzić że przebieg jest oryginalny. Pompki i turbo seryjne. Wszystko w najlepszym porządku - wypluło 135,2ps i 325,2Nm. Pompki pracują idealnie. Do jednej rzeczy można się tylko doczepić

 

Zaniepokoił mnie dym kiedy auto przekroczyło 3,5tys obr - był na tyle spory że nie dobrał go podłączony system wentylacyjny. Osoba która robiła badanie (celowo nie podam zakładów) powiedziała że turbina zaczyna puszczać olej i trzeba się jej przyglądać.

 

Podjechałem do mechanika - mówi że jeśli od wymiany do wymiany 15k nie dolewam oleju to nie ma powodów do obaw. Z drugiej strony zakład od regeneracji turbin zaleca wymianę turbiny jak najszybciej :)

 

W poniedziałek chciałbym się dostać do turbiny żeby ręcznie sprawdzić luzy na wirniku ...

 

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podjechałem do mechanika - mówi że jeśli od wymiany do wymiany 15k nie dolewam oleju to nie ma powodów do obaw. Z drugiej strony zakład od regeneracji turbin zaleca wymianę turbiny jak najszybciej

 

W poniedziałek chciałbym się dostać do turbiny żeby ręcznie sprawdzić luzy na wirniku ...

 

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

 

Jak powszechnie wiadomo albo i nie w PD bardzo często do oleju idzie paliwo przez różne nieszczelności w układzie...

Stąd też może się wydawać że olej nie znika...

Jeżeli Chodzi o luzy na wirniku to tak dwuznacznie Bym do tego podchodził...

W Ojca AVF mam już 3 turbo i żadne nie Miało żadnych luzów a się wyjepało :swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez czytalem o tym ze jak strasznie kopci to juz turbina siada albo jest calkiem walnieta popatrz na youtube filmiki wlasnie jak to wyglada jak turbinka jest uśmiercona :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak powszechnie wiadomo albo i nie w PD bardzo często do oleju idzie paliwo przez różne nieszczelności w układzie...

Stąd też może się wydawać że olej nie znika...

Jeżeli Chodzi o luzy na wirniku to tak dwuznacznie Bym do tego podchodził...

W Ojca AVF mam już 3 turbo i żadne nie Miało żadnych luzów a się wyjepało :swirus

 

moze sie z nami podzielisz informacja co bylo powodem zakatowania 3 turbin?

 

gdyby turbina byla w stanie agonalnym na pewno w 4 pomiarach nie pozwolilaby na uzyskanie 135ps

 

interesuje mnie jaki luz wirnika jest dopuszczalny?

 

passat bedzie pokonywal teraz trasy +1000km i wolalbym uniknac sytuacji ze stane na srodku trasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakiego koloru był ten dym biały czy czarny ???? Bo to jest ważne . Czy był ciepły silnik ??? Jeśli ciepły to mógł tylko zawór EGR się otworzyć i poszło do wydechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakładu regeneracji turbin to unikaj. oni na każdą przypadłość w aucie proponują regenerację turbiny - czysta kasa. jeśli oleju nie ubywa i przy jeździe ulicznej nie pojawia się dym podczas pałowania to raczej się nie przejmuj. zawsze po spokojnej jeździe próba dynamicznego przyspieszania kończy się wypluciem sadzy z wydechu. nawet zdrowe pd nie jest bezdymne!

 

do kolegi, który wymieniał 3 razy turbinę - fajne masz hobby, ale przypatrz się paru rzeczom w aucie, bo nie jest to normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze sie z nami podzielisz informacja co bylo powodem zakatowania 3 turbin?

 

Zmęczenie materiału, bądź używka bubel :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakiego koloru był ten dym biały czy czarny ???? Bo to jest ważne . Czy był ciepły silnik ??? Jeśli ciepły to mógł tylko zawór EGR się otworzyć i poszło do wydechu

 

Oczywiscie silnik byl cieply. Probe powtorzylismy 4 razy i bialy dym zawsze pojawial sie po przekroczeniu 3500/4000obr/min. W ruchu ulicznym dym sie rozwiewa - jedynie o zmroku widac go w swiatlach aut jadacych za mna. Na hamowni stalem obok i moze dlatego wydawal sie znaczny.

 

Jak okreslic 'recznie' czy luz wirnika jest w normie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stary, wyjedź gdzieś na trasę i przegoń go solidnie, dymienie od razu zniknie :19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no biały dym to po przegonieniu mu nie zniknie ! czarny owszem ! a tu bym uważał bo biały to spalanie oleju jak na wysokich obrotach to prawdopodobnie turbinka przepuszcza olej ! oby nie zassała mocniej oleju bo nawet nie zgasisz kolego auta i silnik się rozpadnie jak w pewnej BMCE na Youtube ! poszukaj dobrej używki , ja w te regeneracje jakoś nie za bardzo wierzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tu bym uważał bo biały to spalanie oleju !

 

 

Kolego Niebieski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie silnik byl cieply. Probe powtorzylismy 4 razy i bialy dym zawsze pojawial sie po przekroczeniu 3500/4000obr/min. W ruchu ulicznym dym sie rozwiewa - jedynie o zmroku widac go w swiatlach aut jadacych za mna. Na hamowni stalem obok i moze dlatego wydawal sie znaczny.

Kolego Niebieski

Ja tylko powtarzam biały bo biały napisał właściciel auta a faktycznie ten dym wpada w kolor niebieski !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności