genesis Zgłoś #1 Napisano 12 Października 2012 Faktem jest, że podnoszenie i opuszczanie kierownicy zmienia nieco jej położenie. Można to zauważyć na postoju przy wyłączonym silniku (kiedy nie działa wspomaganie) - kiedy podnosimy kierownicę do góry, skręca się ona nieznacznie w prawo, kiedy opuszczamy w dół, skręca się nieznacznie w lewo. Różnicę widać wyraźnie między skrajnym górnym, a skrajnym dolnym położeniem. Ale czy to ma wpływ na zachowanie się samochodu? Na pewno ma niewielki wpływ na ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost (w zależności od ustawienia kolumny, będzie idealnie prosto, lub nieznacznie przekręcona) Macie tak u siebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacis Zgłoś #2 Napisano 12 Października 2012 Witam Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem ale u mnie w aucie jest tak samo. Ja zrobiłem tak, odpalone auto i ruszałem obudową kierownicy z góry na dół i kierownica sama się ruszała (układała) tak jak powinna być, więc sądzę, że nie ma to najmniejszego wpływu na jazdę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #3 Napisano 12 Października 2012 Właśnie chodzi o to czy w skrajnych ustawieniach góra - dół przy jeździe na wprost kierownica nie jest idealnie prosto. Jaka jest zasada działania tego mechanizmu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacis Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2012 Hmm musiałbym przejechać się z kierownicą na samym dole i na samej górze i zobaczyć czy jest różnica w ustawieniu się kierownicy. Może projektant kolumny kierowniczej miał coś na myśli, bądź jest to błąd konstrukcyjny Później dam znać co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gaudenty Zgłoś #5 Napisano 12 Grudnia 2012 Koledzy. Czy regulując kierownicę w poziomie ostatni ruch wykonujecie przysuwając ją do siebie, czy może odsuwając ją od siebie? To samo chciałbym zapytać o oparcie fotela? Czy ostatnim ruchem jest przesunięcie go do bardziej wyprostowanej pozycji czy rozłożenie? Przesuwając fotel na szynach sprawdzacie czy zatrzask po obu stronach fotela wskoczył na ten sam ząbek? Pytam w kwestii równego ustawienia fotela. Pytam, bo zawsze ustawiałem kierownicę w ten sposób iż wyciągałem ją do siebie, a teraz odepchnałem ją od siebie przed zablokowaniem. I tak od trzech dni myślę czy tak może być czy jednak wrócić do poprzedniego sposobu? Do tego jak zapamiętujecie moment zamknięcia blokady przy ustawianiu kierownicy, bo mi się zawsze wydaje, że tego nie zrobiłem i uderzam tak przez godzinę tą wajchą aż uznam, że jest zamknięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artekdzg Zgłoś #6 Napisano 12 Grudnia 2012 bez komentarza :ocochodzi Koledzy. Czy regulując kierownicę w poziomie ostatni ruch wykonujecie przysuwając ją do siebie, czy może odsuwając ją od siebie? To samo chciałbym zapytać o oparcie fotela? Czy ostatnim ruchem jest przesunięcie go do bardziej wyprostowanej pozycji czy rozłożenie? Przesuwając fotel na szynach sprawdzacie czy zatrzask po obu stronach fotela wskoczył na ten sam ząbek? Pytam w kwestii równego ustawienia fotela. Pytam, bo zawsze ustawiałem kierownicę w ten sposób iż wyciągałem ją do siebie, a teraz odepchnałem ją od siebie przed zablokowaniem. I tak od trzech dni myślę czy tak może być czy jednak wrócić do poprzedniego sposobu? Do tego jak zapamiętujecie moment zamknięcia blokady przy ustawianiu kierownicy, bo mi się zawsze wydaje, że tego nie zrobiłem i uderzam tak przez godzinę tą wajchą aż uznam, że jest zamknięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach