Skocz do zawartości
bob_dg

Prośba o sprawdzenie logów silnik 1.9 tdi ASV

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj po raz pierwszy zabrałem się za logowanie autka. Za każdym razem podczas próby dynamicznej przy około 3500 tys obr/min autko przechodziło w tryb awaryjny i wywalało błąd :

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

 

To co się udało zrobić:

Logi statyczne

Log (0 - 011)

Log (1 - 008)

Log (2 - 000)

Log (3 - 003)

Log (4 - 010)

Log (5 - 004)

Log (6 - 001)

Logi statyczne BS

Log (0 - 011)

Log (1 - 000)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

Logi dynamiczne

Log (0 - 000)

Log (1 - 003,003)

Log (2 - 008)

Log (3 - 010)

Log (4 - 001)

Log (5 - 011)

Log (6 - 004)

 

Dodam że robiłem to po raz pierwszy więc gdyby coś było źle zrobione proszę o wskazówki

Z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wyczyszczenia kolego geometria w turbinie.

Poza tym wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka dobra ? Nie za wysokie wartości podaje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem chyba wyraźnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej dzięki wielki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, turbo po czyszczeniu. Zamieszczam nowe logi: Z góry dziękuje za zerknięcie

 

Logi statyczne:

Log (0 - 014)

Log (1 - 000)

Log (2 - 004)

Log (3 - 007)

Log (4 - 003)

Log (5 - 013)

Log (6 - 001)

 

logi statyczne BS

Log (0 - 011)

Log (1 - 003)

Log (2 - 000)

 

logi dynamiczne

Log (0 - 003)

Log (1 - 000)

Log (2 - 001)

Log (3 - 004)

Log (4 - 008,011)

Log (5 - 011)

Log (6 - 008)

Log (7 - 010)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak już przeładowania, niestety coś źle zrobiłeś, ponieważ z dołu turbina śpi.

Sprawdź całe podciśnienie, czyli wężyki ewentualnie podmień N75 z N18.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat tego nie robiłem byłem u szpeca. Podciśnienie mówił że sprawdzał i że jest wszystko okej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zmień mechanika, bo jest do pi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mechanik polecany z forum w dodatku zajmuje się też chiptuningiem i grupę VAG robi na codzień. Mówił że podciśnienie na gruszkę sprawdzał i wynosi 0,9 i że wszystko jest okej. Wspominał że może to być wina samego turbo, które było jakiś czas temu regenerowane przez poprzednią właścicielkę. Na innym forum wyczytałem że może to być problem w regulacji skoku samej sztangi. Może skrócić o jeden obrót sztange ?

Edytowane przez bob_dg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie mechanik polecany z forum w dodatku zajmuje się też chiptuningiem i grupę VAG robi na codzień. Mówił że podciśnienie na gruszkę sprawdzał i wynosi 0,9 i że wszystko jest okej. Wspominał że może to być wina samego turbo, które było jakiś czas temu regenerowane przez poprzednią właścicielkę. Na innym forum wyczytałem że może to być problem w regulacji skoku samej sztangi. Może skrócić o jeden obrót sztange ?

 

Oszukujesz sam siebie, ponieważ sam zerknij jak wyglądało doładowanie w pierwszych logach.

Jeżeli wtedy turbina pompowała od dołu jak trzeba to po czyszczeniu dół powinien przynajmniej być jeszcze lepszy.

Jak jest? Jest tak, że teraz pompuje ci dopiero przed 3k rpm.

Błąd w sztuce mechanika i tyle.

Może kręcił przy sztandze, ale jak sam się nie przyzna to nikt ze szklanej kuli nie wywróży.

 

Masz częściowo rację - coś było dłubane ze sztangą - pytanie po co ktoś tam grzebał?

Po współczynniku wypełnienia widać, że sztanga jest zbyt długa.

Trzeba ją skrócić najpierw o 1 obrót i zrobić logi.

 

Zaskakujące jest to, że tej spec majster (co drugi na forum) nie zrobił logów po naprawie i oddał ci go w takim stanie.

:debil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skróć sztage do momentu, aż wypełenienie max zaworku n75 będzie 70%. Co to za mechanik ci czyścił turbo? Może być na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Co to za mechanik ci czyścił turbo? Może być na PW.

 

Napisz na forum, też chciałbym wiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ELEKTRONIKA POJAZDOWA

MOTO-MAX

CHIP TUNING

Dąbrowa Górnicza - Strzemieszyce ul. Sosnowa 6

691 364 062

880 373 130

http://www.chiptuning-dabrowa.pl

Diagnostyka podzespołów, elektromechanika, chip tuning, znają sie na rzeczy, fachowo i można na nich liczyć

 

Z forum www.vwgolf.pl

Skasował mnie 350 zł

 

Byłem u niego i powiedział że regulacji sztangi nie ruszał i żeby tego nie ruszać.

Edytowane przez bob_dg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stronka mi nie wchodzi - mniejsza z tym.

 

Kolego musisz poszukać nieszczelności w podciśnieniu lub błędu przy turbinie.

Uwierz, nie raz robiłem taki zabieg i nigdy nie miałem takiego problemu, jaki pojawił się u ciebie.

Sprawdź, czy na 011BS zaciąga gruszka od końca do końca. Jeśli tak to niestety ale trzeba będzie pokręcić tą sztangą.

Teraz z dołu auto nie jedzie...

 

 

Pytałeś co oni na to?

 

---------- Dodano o 16:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:05 ----------

 

Dodam jeszcze, że EGR pracuje prawidłowo, więc problem musi być na odcinku N75 - gruszka lub sama regulacja cięgna.

Pomijam póki co turbinę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem ruch sztangi http://w58.wrzuta.pl/film/8pC8oKtajck/ruch_sztangi_1.9_tdi_asv

Przejrzałem cały wężyk od N75 do samej gruchy wygląda na cały żadnych dziur czy pęknięć. Zrzuciłem wężyk z gruchy i przytykałem palec i wyraźnie czuć zasysanie. Wystarczyło tylko lekko go przyłożyć z powrotem do gruchy i od razu sztanga wykonywała ruch. Więc wydaje mi się że z podciśnieniem jest wszystko okej. Jeżeli regulacja sztangi nic nie da to znaczy że mechanik coś spartolił przy składaniu ???

Edytowane przez bob_dg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby chodzi, ale ten film jest kiepsko zrobiony.

Skróć sztangę o 1 obrót i zrób loga 011 dynamicznego.

Porównamy czy coś się zmieniło i wyciągniemy wnioski co dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dam radę z kanału bez wyciągania gruszki skrócić tą sztangę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kanału nie, ale od góry tak.

Zdejmij rurę harmonijkową od filtra powietrza idącą do rury plastikowej turbo i od drugiej strony silnika zdejmij kolanko gumowe łączące EGR z czarną rurą idącą przy zbiorniczkach.

Masz dostęp do gruszki obiema rękami i można to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następnie odpinam zawleczkę łącząc sztangę z geometrią w turbo popuszczam kontrę i sztangę obracam jeden obrót do góry ? Dobrze myślę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności