niemniem Zgłoś #21 Napisano 15 Stycznia 2008 jeżeli pasuje od silnika 1,9 TDI 1Z to będe mógł niedługo sprzedać tobie swoją bo zmieniam u siebie na inny cwancyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #22 Napisano 16 Stycznia 2008 wrocław sołtysowice. najlepsi są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel_s Zgłoś #23 Napisano 10 Października 2014 Nie pomylcie sobie RADKÓW jak będziecie regenerować turbiny w okolicach Mielca DR Radka (Dariusz) nie polecam. Natomiast Magdalena Czachor-Radka (polecam), szybko, za rozsądną cenę, doradztwo i dokładna instrukcja co jak i gdzie. http://www.turbosprezarki.mielec.pl Ciekawostka: robią też jako jedni z pierwszym w Polsce - Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine), zmienna geometria a także turbosprężarki z elektroniką i pół-elektroniczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #24 Napisano 10 Października 2014 robią też jako jedni z pierwszym w Polsce - Garrett VNT Pierwsi może zaczęli ale robią je wsumie wszyscy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #25 Napisano 12 Października 2014 Witam. Mam takie pytanie odnośnie Turbiny, otóż moje objawy to zalany z zewnątrz całkowicie IC, chlapie olejem aż na akumulator. Do tego tył silnika zawalony olejem. Pytanie czy to turbina? Czytałem wiele tematów i piszą ludzie że odma może też tak chlapać ale czy do tego stopnia? Dodam że spadek mocy jest raczej minimalny oraz oleju nie ubywa również za dużo. Czasami porządnie zakopci na czarno ale to ostatnio taki efekt był z 2 miesiące temu ale to przeszło po jednym dniu. Mechanik zaglądał bo przy okazji wymiany łożyska z przodu poprosiłem aby luknął skąd jest tak silnik zachlapany i mówił że prawdopodobnie turbo. Ktoś coś dopowie? Koszt nie mały wymiany turbo a chciałbym być w miarę pewny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #26 Napisano 12 Października 2014 Nikt Ci na odległość nie oceni stanu turbiny. Zdejmij rurę idącą od filtra do turbiny i poruszaj ręką za wirnik. Dopuszczalne są minimalne luzy wzdłuż osi wirnika, luzy poprzeczne oznaczają zużycie turbiny. Zawsze możesz umyć silnik i zobaczyć skąd jest podciek. Można też odłączyć odmę od rury dolotowej powietrza, dziurę w dolocie można zaślepić czymkolwiek a koniec odmy do butelki i zobaczysz ile oleju leci z odmy. Wada jest taka, że będzie lekko pod maską dymić. Ile oleju Ci ubywa między wymianami? Moim zdaniem jak litr lub mniej to nie ma co się przejmować i jeździć dalej, dopóki nie zacznie łapać trybu awaryjnego, kuleć, lub się silnik nie rozkręci - obejrzyj sobie na jutubie jak to wygląda i módl się aby sprzęgło się nie poślizgnęło jak do dojdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #27 Napisano 12 Października 2014 Jest wręcz odwrotnie niż napisałeś. Luzy promieniowe zawsze będą, później olej je kasuje, natomiast luzów wzdłużnych być nie może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #28 Napisano 12 Października 2014 Jest wręcz odwrotnie niż napisałeś. Luzy promieniowe zawsze będą, później olej je kasuje, natomiast luzów wzdłużnych być nie może. W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd, to już wiem czemu nie spotkałem jeszcze turbiny z luzem osiowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #29 Napisano 13 Października 2014 między wymianami dolewam 0.3l teraz jeździłem trochę dłużej z racji braku czasu to 0.5 wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #30 Napisano 13 Października 2014 Jak dolewasz 0,3l na 10000km to nie ma się czym przejmować tylko jeździć. Niektórzy do nowych samochodów tyle to na 1000km dolewają i muszą z tym żyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach