Skocz do zawartości
merc

fiat panda vs skoda fabia - nowe co lepsze?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma się co dziwić. Każda marka w grupie VAG ma określone pozycjonowanie i target i nie jest to dziełem przypadku, ale bardzo konsekwentnej, przemyślanej i długofalowej polityki. Skoda to marka dla ubogich - głównie przeznaczona na Europę wschodnią. VW to marka dla bardziej wymagających i jednocześnie dość konserwatywnych klientów oczekujących od auta trwałości, niezawodności oraz klasycznej, nieskomplikowanej stylistyki. Audi to marka dla konserwatystów z grubszym portfelem. Seat ma bardziej awangardową stylistykę. MAN robi ciężarówki, itp, itd.

 

Reasumując, nie ma co się czepiać Skody o to, że robi smutne auta z kiepskimi plastikami, natomiast trwałość, bezawaryjność i niezawodność dzisiejszych aut - wszystkich marek - to temat na dłuższą rozmowę. Wiadomą rzeczą w dzisiejszych czasach jest to, że auta mają się psuć i zużywać bo koncerny zarabiają na częściach i serwisie.

 

Kiedyś auta z grupy VW były kojarzone z ponadprzeciętną trwałością i niezawodnością. Jednocześnie powstało wiele mitów na temat wielu innych marek - np. francuzy są przekombinowane i awaryjne, Fiaty gniją, Ople gniją i nie mają dobrych silników diesla, Ford to w ogóle gówno wort :bezzebow do japończyków drogie części, itp, itd. Z kolei oprócz VW zachwalano jeszcze Mercedesy, Volvo i BMW jako pojazdy nie do zdarcia.

 

Dziś mam wrażenie, że na świecie jest jedna wielka urawniłowka. Koncerny motoryzacyjne to wielkie ponadnarodowe korporacje o tak rozbudowanej sieci podwykonawców i powiązań ekonomicznych, że powoli zatracają się wyraźne granice pomiędzy tym co jest niemieckie, francuskie, japońskie, amerykańskie czy (o zgrozo) chińskie. Wiele osób zapewne nie wie, że Opel jest amerykański, że Nissan i Renault to jedna stajnia, że Ford montuje silniki VW a GM Fiata i Isuzu, że Rover i honda to było przez długi czas to samo, że Chińczycy kupili Volvo a Hindusi Jaguara. Nie da się już dziś przypiąć jakiejś marce łatki dobrej lub złej a generalna tendencja jest do cięcia kosztów i jednoczesnego obniżania jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

jestem zainteresowany kupnem nowego małego samochodu więc proszę was o radę.

Samochodem będzie jeździł mój teść z moimi dziećmi do i ze szkoły , będzie trzecim samochodem więc nie potrzeba żadnego wypasu , najmniejszy silnik benzynowy.

 

Już jedną pandę w domu mam , żona jeździ do pracy - bardzo dobry , bezawaryjny samochodzik ,

przejechane 60 tkm i zero awarii.

 

Fabią nie jeździłem i nawet nie siedziałem ale jest interesująca ze względu na cenę .

 

Proszę was o opinię na temat konfrontacji w/w samochodzików.

 

Skoda jest na podzespołach WV , przewyższa we wszystkim Pande.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoda jest na podzespołach WV , przewyższa we wszystkim Pande.

 

chyba jesteś kolego śmieszny:) skoda przy Pandzie to shit. Co do opla to słyszałem że jeźdzą w nim tak samo jak i chevrolecie niektóre silniki fiata, bo chevrolet i opel to jedno i to samo:) 500 jest piękne;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_JTD

Edytowane przez Krynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu wydawać na diesla 15000 zł więcej lepiej kupić benzynę i zagazować a teściowi elastyczności i tak wystarczy.

 

chyba jednak panda będzie najlepszym wyborem .

 

fiat w ostatnich latach poprawił znacząco jakość wykonania samochodów.

 

przed kupnem swego paska szukałem długo cromę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, teraz jezdze w pracy puntem II 1.2 75km, jestem zaskoczony tym jak cicho pracuje silnik, dobrze zawieszenie i nic nie trzeszczy pomimo tego że auto jest używane do pracy. nowsze to juz całkiem gitara:) także bierz pande tylko uważaj bo teraz podobno bardzo kradną;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem Fabię od nowości przez 10 lat. Bardzo dobrze ją wspominam, nic się psuło, nic nie trzeszczało mimo, że jej nie oszczędzałem. Dopiero pod koniec mojego użytkowania, gdzieś rok przed sprzedażą, silnik był już głośniejszy niż kiedyś.

Kupił ode mnie ojciec, jeździ i jest też zadowolony - zero problemów.

 

Ktoś pisał że głośna powyżej 120 km/h - a jak ma być przy wolnossącym silniku 1,2 i pięciobiegowej skrzyni?

 

Wersję nowszą przetestował mój teść, który dostał jako zastępczy - przejechał nim od Cieszyna (gdzie rozkraczyła mu się Meganka) do Chorwacji i z powrotem. I też mocno chwalił.

 

Pandę używałem jako wypożyczony na Wyspach Kanaryjskich. I generalnie nie umywa się do Fabii - ale to może dlatego, ze z wypozyczalni, więc takie samochody są generalnie mocniej wyeksploatowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa segmenty i nie ma co porownywać.

Jednak jak bym mial wybierac to wybrałbym pande lub fiata 500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś w salonie przyjrzeć się z bliska pandzie i powiem wam , że dużo ładniejsza i lepiej wykonana niż poprzedniczka.

 

teraz muszę wybrać się pooglądać konkurencję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
byłem dziś w salonie przyjrzeć się z bliska pandzie i powiem wam , że dużo ładniejsza i lepiej wykonana niż poprzedniczka.

Mam też wrażenie, że trochę urosła w porównaniu do Pandy II. Czy wynika to z generalnej tendencji do puchnięcia aut wewnątrz segmentów, czy też Panda chce aspirować do segmentu B? Ale to miejsce jest przecież zajęte przez Punto. Po co ci producenci coraz większe te auta robią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w nowym motorze jest porownanie panda vs Up . Kup gazete i przeczytaj , panda ma bardzo dobra opinie. Sam mam w domu punto 1 prawie od nowosci i nic sie w nim niedzieje w porownaniu z moim VW . czyste steoretypy że fiat to G.

 

kolejny + dla fiata to to że ma dostepny silnik starej konstrukcji (bezkolizyjny ) 4cylindrowy o pojemnosci 1.2 . żadne tam 3 cylindrowe eko wynalazki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale wracając do tematu. brałbym Fabię bo FIAT to nic innego jak zakodowana informacja w nazwie firmy :

 

FELLER ITALIAN AUTO TURYN

 

najwięcej szczekają ci ktorzy nie mieli fiata. Panda nie ma nic skomplikowanego. Czesci kosztuja grosze, serwis tani nawet ASO.

Mam w rodzinie dwie pandy ktore sam serwisuje, i oprocz hamulcow, termostatu ostatnio olejow i reszty przy tym aucie nie robi się nic.

A dodam, ze moj dobry kumpel ma ibize z silnikiem 1.4 MPi 120tys najechane i teraz zaczely sie problemy - to centralny nie dziala, to ręczny trzyma, to nie chodzi na jeden cylinder, to budą trzęsie... duzo tego w porownaniu do fiata...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale wracając do tematu. brałbym Fabię bo FIAT to nic innego jak zakodowana informacja w nazwie firmy :

 

FELLER ITALIAN AUTO TURYN

 

Mi się kiedyś strasznie spodobało Fix It Again Tony :haha

 

A tak poważnie to nie ma co do końca wierzyć stereotypom. Akurat Fiat w ostatnim czasie zrobił bardzo wiele, żeby te negatywne opinie o sobie przełamać. Ale takie wdrukowane półprawdy siedzą w ludziach bardzo głęboko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pojedynek to wygranego nie wskaże. Wynika to z specyfiki mojej pracy. Mianowicie ja te Fiaty także sprzedaje ;) Jeżeli potrzebujesz konkretnej informacji odnośnie któregoś z w.w samochodów to śmiało pisz ;)

 

Pozdrawiam

Bartek

 

---------- Dodano o 13:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:10 ----------

 

Mam też wrażenie, że trochę urosła w porównaniu do Pandy II. Czy wynika to z generalnej tendencji do puchnięcia aut wewnątrz segmentów, czy też Panda chce aspirować do segmentu B? Ale to miejsce jest przecież zajęte przez Punto. Po co ci producenci coraz większe te auta robią?

 

 

pewnie dlatego że kolejne Punto zapewne znowu urośnie :) Nowa Pana jest szersza o 6 i dłuższa o 12. To sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze z tej dwojki Fiat Panda jest lepszym wyborem, jesli chcesz bujac sie kilka razy w miesiacu po serwisach wybierz Skode, Fiat zrobil ogromny skok jakosciowy do przodu, Grupa VAG spadla na psy lacznie ze Skoda..

W nowym odcinku Turbokamery poruszony byl problem lamania sie kluczy w nowch Skodzie Fabiach, nawet taki element juz po 1,5 roku ulega uszkodzeniu nagminnie, oczywiscie dealer ma klienta gleboko..a to wada materialowa.

Skoda to jakosc VW? tym gorzej bo VW to awaryjna padaka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najwięcej szczekają ci ktorzy nie mieli fiata. Panda nie ma nic skomplikowanego. Czesci kosztuja grosze, serwis tani nawet ASO.

Mam w rodzinie dwie pandy ktore sam serwisuje, i oprocz hamulcow, termostatu ostatnio olejow i reszty przy tym aucie nie robi się nic.

A dodam, ze moj dobry kumpel ma ibize z silnikiem 1.4 MPi 120tys najechane i teraz zaczely sie problemy - to centralny nie dziala, to ręczny trzyma, to nie chodzi na jeden cylinder, to budą trzęsie... duzo tego w porownaniu do fiata...

 

zgadzam się w 100%. Fiat ciągle poprawia swoje wady jeżeli występują, a nie siada na laurach jak vw, który się sypie jak teściowa. Brakuje mi tylko w gamie produktów fiata, jakiegoś auta typu honda civic sedan albo lancer sedan, coś tej wielkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy uważają, że Panda najlepsza, tylko nikt jej nie chce kupować - tako rzecze prezes Fiata :-)

 

W ostatnich dwóch latach koncern z Turynu wydał 800 mln euro, aby pod Neapolem produkować nową wersję miejskiego auta Panda. Starsza jego wersja jest produkowana w Tychach. Ten transfer Pandy z Tychów pod Neapol to jedyna wykonana dotąd część zamrażanego teraz programu "Fabbrica Italia".

 

A efekt? - To najlepsza Panda w historii, ale rynek jej nie bierze, bo rynku nie ma - stwierdził Marchionne w "La Repubblica" o włoskiej Pandzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kaska odłożona , chyba będzie jednak panda. czekam na wyprzedaż rocznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie już się rozpoczęła ; - )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności