Skocz do zawartości
marek29

Kompletny schemat 3BG 2002 ,Nie z volkswagen.msk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

J/W potrzebuję kompletny schemat Passata 3BG powyżej 2001 roku (czyli pełny CAN).

Mam z volkswagen.msk i elektrody ,ale to nie jest to.

Generalnie chodzi o pełną rozpiskę komfortu po 07/2001.

Są w necie opisy komfort_3bg ,ale tak naprawdę to modele 2000/2001 czyli 1J0...

Ja ptrzebuję 1C0...(może być golf po 2002).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak z tymi schematami bo mi z 1C0 pasowało wszystko. schemat do passata 2002 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co jest nie tak z tymi schematami bo mi z 1C0 pasowało wszystko. schemat do passata 2002 rok

tzn. którymi ?

Potrzebuję:

1.piny can komunikacji z zegarami (nie z zamkami).

2.pin maski przedniej

3.pin klapy tylnej.

4,pin "crash data" do Airbag i ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad1. 23/9 - CAN H

23/6 - CAN L

to samo co can do komunikacji z modułami w drzwiach. Zobacz sobie jak wygląda struktura magistrali CAN.

 

ad2. 15/5

ad3. 23/4

ad4. Otwieranie zamków podczas wypadku jest za pomocą magistrali CAN w passatach z przed 2000 z airbag idzie kabelek na pin 23/17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23/6 - CAN L

to samo co can do komunikacji z modułami w drzwiach. Zobacz sobie jak wygląda struktura magistrali CAN.

 

No właśnie o to mi chodziło.Znalazłem kiedyś blokowy schemat na rosyjskiej stronie (komunikacji CAN w całym samochodzie) i z niego wychodziło że can do zamków i can do zegarów był wyprowadzony z oddzielnych wyjść sterownika komfortu.

Dlatego zapytałem w tym temacie ,bo z moich schematów wynika właśnie to co napisałeś.

 

 

ad4. Otwieranie zamków podczas wypadku jest za pomocą magistrali CAN w passatach z przed 2000 z airbag idzie kabelek na pin 23/17

 

No i tu mam problem (myślałem że źle podłączyłem.

Generalnie chodzi o ECU silnika.Założyłem po przeróbce wiązki sterownik 012 zamiast 018 i mam cały czas błąd "wypadku" (crash data-błąd połączenia) w pamięci sterownika silnika.47pin z ECU podłączałem do 17 komfortu i dalej nic.

Generalnie w niczym to nie przeszkadza ,ale sam fakt że jest błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to robiłeś za zmiany?

 

Można powiedzieć że mam 2 elektryki passata poskładane "na stole". Przed liftem 90% podzespołów, po lifcie 75%.

Wszystko działa jak należy, co do schematów to kilka problemów miałem z tym przedliftowym, po lifcie jak narazie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co to robiłeś za zmiany?

 

Tak jak pisałem swoje tematy na forum...

1.projekt zmiany ecu 018 na CAN (adaptacja nowych zegarów).

2.Co za tym poszło ..zmiana Air na CAN.

Teraz zmieniłem stary 018ga na 012ah (od audi AFN/AVG ).Oczywiście przelut wiązki.

http://forum.vw-passat.pl/threads/122458-Wymiana-sterownika-018x-(80-pin)-na-012x-(121pin)

Z tym że w audi crash data to nie tylko KOMFORT-AIRBAG ale dodatkowo ECU.(przez to pytałem o pin).

Cały czas błąd crash w ECU.

Można wgrać wsad od VW/Audi A3/Seat ,ale wszystkie wsady są od nowszych silników i z kolei zgłasza błąd klapy gaszącej (w AFN brak) i komunikacji CAN ECU-ABS.

Nikt z modyfikujących mapy nie jest w stanie stwierdzić gdzie w sofcie są "dodatki" ,aby je wyeliminować.

Nawet sam ori. soft od 012AH był w dwóch wersjach.Na jednej brak kontrolki tempomatu na drugiej jest .

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem schematy od Audi A6 00-02 z silnikiem AVG i z nich wynika ze sygnał Crash Signal analogowo łączy sterownik silnika, sterownik poduszek, centralnego zamka i świateł awaryjnych.

Na złączu sterownika silnika jest to pin nr. 47

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz

 

Sprawdziłem schematy od Audi A6 00-02 z silnikiem AVG i z nich wynika ze sygnał Crash Signal analogowo łączy sterownik silnika, sterownik poduszek, centralnego zamka i świateł awaryjnych.

Na złączu sterownika silnika jest to pin nr. 47

 

Wiem o tym ,ale nie działa .

Pin 47 ecu nie jest sterowany "analogowo" stan "h" i "l" tylko cyfrowo.

Ze sterownikiem Air-Bag passat/golf IV nie działa .

W A4/A6 był stosowany inny sterownik ,i stąd brak komunikacji.

Zresztą ,jak masz schematy to Widzisz że ten pin ECU jest wpięty tylko w A4/A6 ,w b5 jest wolny (nc).

Pozdrówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. czytając jeszcze raz faktycznie wychodzi że jest to swego rodzaju jednoprzewodowa magistrala cyfrowa. U mnie 038906019AJ w ATJ wygląda ze jest spięty tym pinem z sterownikiem Airbag 6Q0909605B. Rozumiem że taki sterownik też sprawdzałeś i się nie dogaduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to swego rodzaju jednoprzewodowa magistrala cyfrowa

Dokładnie tak jest,wysyła podobne informacje jak czujnik (poziomu/temperatury) oleju w misie do zegarów.

Wysyłane są 2 ramki co 25ms (poziom i temperatura).

W przypadku Airbag (crash data) też jest ramka.

6Q0909605B.

Mam taki sterownik (zmieniłem) ,ponieważ orginalny nie miał CAN-u.

I niestety po podłączeniu dalej lipa. (tak jak zresztą pisałem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności