Skocz do zawartości
passat1.8t

2.8 v6 4 motion , wyrzuca płyn chłodniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak w temacie , po nocy pod autkiem jest kaluza( ale nie zawsze) , najpierw podejrzewalem koreczek od zbiorniczka ale wymieniłem i się powtarza . Odpalam auto , przejezdzam pareset metrów i słyszę gong , wysiadam a w zbiorniczku płynu ani widu ani słychu... Dolewam płyn i mam pare dni spokój.Wale trasy i nic nie spada a potem powtorka z rozrywki. Czy może być winny termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko zagazowane czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko w gazie, kupione od sasiada i mowil ze niby plyn ucieka przez koreczek , a że mam zapas koreczków to sobie zmienilem.. W oleju nie ma sladow wody , ani nie ma sladow oleju w wodzie o;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zobacz skad konkretnie wali. Przez noc nie wyleci ci plyn ze zbiorniczka przy unieruchomionym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm , dzisiaj po trasie znowu na postoju wywalilo , ale to nie ze zbiorniczka , pod autem kaluza , we wtorek daje do mechanika niech szuka bo nie mam juz sily:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hm , dzisiaj po trasie znowu na postoju wywalilo , ale to nie ze zbiorniczka , pod autem kaluza , we wtorek daje do mechanika niech szuka bo nie mam juz sily

 

Jaka jest logika w tym, ze zmieniasz korki od zbiorniczka a leci ci skąd inąd? Poszukaj konkretnie przecieku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozszerzalność temperaturowa. Po trasie kiedy, silnik się mocno nagrzeje, jakiś wąż lub uszczelka lekko się rozszerza i w pewnym momencie powstaje nieszczelność. A przecież w układzie chłodzenia masz ciśnienie. U mnie objawy były identyczne - rozszczelniała się w taki sposób obudowa termostatu, ale to był stary 2,8 tj. AAA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podejrzewałem koreczek , bo i tak mowil poprzedni właścviciel;) , teraz już wiem że to nie on;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w BMW 1.9 + LPG. Przyczyną okazała się uszczelka pod głowicą. Gdzieś dostają się spaliny do płynu chłodniczego i robi się takie ciśnienie, że wywala. Miałem dokładnie to samo czyli po trasie niby ok rano odpalam auto i nagle kałuża płynu. Na początku myślałem, że to któryś wąż ale niestety. Zobacz jak odpalisz węże od płynu czy są miękkie i pojeździj trochę jeżeli robią się twarde jak skała tzn, że spaliny się dostają i walnięta jest uszczelka pod głowicą przynajmniej ja tak miałem.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej ratujcie w którym miejscu w B5 benzyna 2.400 jest termostat?:D,,,wywaliło płyn górą i ponoć to termostat,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej ratujcie w którym miejscu w B5 benzyna 2.400 jest termostat?:D,,,wywaliło płyn górą i ponoć to termostat,,

jak płyn zbuzowal i wywalilo gora to uszczelka pod głowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma gaz , to może ma reduktor Magic , popularne były , a lubią walić gazem w wodę i problem gotowy.

Druga sprawa w tych autach , to pod przepustnicą masz dwa wężyki od ogrzewania przepustnicy -- u mnie spuchły i pękły. Widziałem też wyjęty silnik i też były zamordowane. Dostęp do tego dramatyczny. Jak nie ma oleju w wodzie to raczej nie uszczelka .

 

Odnośnie B5 2.4 (nie było takiego) , ale nie widzę związku miedzy wywaleniem a termostatem - przegrzał się czy co - a może znowu gazik i reduktor magic ;)

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zakręceniu gazu problem ustał.. Narazie sprawdzam czy na 100% to tylko wina reduktora.. po zakręceniu gazu przestały puchnąć wężę i wyglada ze jest ok , ale nie chce przechwalic.

 

---------- Dodano o 12:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:07 ----------

 

w papierach jest napisane reduktor tomassetto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zakręceniu gazu problem ustał.. Narazie sprawdzam czy na 100% to tylko wina reduktora.. po zakręceniu gazu przestały puchnąć wężę i wyglada ze jest ok , ale nie chce przechwalic.

 

---------- Dodano o 12:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:07 ----------

 

w papierach jest napisane reduktor tomassetto

Przerabiałem już pare paskow 2.8 i w tym własnego.

u mnie był uwalony oring pod czujnikiem temperatury i przewód od zbiorniczka płynu ale moze byc jeszcze parę innych mozliwosci :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę nadal obserwował płyn , narazie jest git , butla od podtlenku LPG zakręcona;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podtlenek lpg zakręcony , w aucie przestało smierdziec , poki co plynu nie ubywa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym nieco odświeżyć temat bo nie znalazłem innego, który by pasował do mojego pytania;

a mianowicie mam możliwość zakupu Passata 2.8 2003r "w dobrych pieniądzach", autko poflotowe w ładnym stanie wizualnym.

Niestety, zostałem poinformowany, że ubywa płynu chłodniczego i autko bierze olej.

Świecąca kontrolka płynu oraz silnika. Faktycznie w zbiorniczku dość sucho.

Silnik odpalony po miesiącu stania - pracuje ładnie, jednak przejażdżka była niemożliwa z powodów "polityki firmy".

Chciałbym się dowiedzieć jakie konsekwencje mogą być tych przypadłości, które wymieniłem.

Czy brak płynu chłodniczego to od razu uszczelka pod głowicą ? Jeśli tak to jakie to są koszta ?

Prosiłbym o jakieś uwagi osób obeznanych w temacie 2.8 bo chciałbym oszacować czy warto się "pchać" w taki zakup.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności