Skocz do zawartości
LeonPL

PROBLEM z 1.9 tdi atj - przerywa przeładowuje tryb awaryjny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

 

Mam duży problem z moim pasacikiem. Odwiedziłem już 2 warsztaty, wydałem kase i nie potrafią naprawić .

Problem polega na tym :

1.(sporadycznie): podczas jazdy na trzecim biegu kręcąc wysoko na obrotach autko mi przerywa tak lekko jak by się dusiło po czym łapie tryb awaryjny

2. (sporadycznie) podczas jazdy na czwartym biegu zapala mi się kontrolka od ABS i ESP

3. podczas jazdy raz na kilka przejazdów przy 3000-3100 abortach przy przyspieszaniu włącza się tryb awaryjny

 

Moja diagnostyka : trzeci pompo wtrysk na wykończniu - tu problem nr 2 rozwiązany

Turbina przeładowuje tu problem nr 1 i 3

 

Co zrobiłem :

-oczyszczałem turbine kierownice bo były przycięte - problem nie znikł

-podmieniałem czujnik(zawór) sterowania turbina n75

-wymiana przewodów sterujących od zaworu do gruszki turbo

- w warsztacie jednym i drógim mówią że to wina turbo ale nie potrafią naprawić tylko chcą mi zdejmować na vagu cisnienie doładowania :( a na to się nie chce zgodzić

 

Zachowanie autka , bardzo dobrze przyspiesza na 1-2-3 biegu , bardzo dobrze zapala , nie kopci ani dymku nie da z wydechu, w najgorsze mrozy mnie nie zawiodło

Lekko autkiem trzęsie (pewnie przez kończącą się pompke ? ) Lekko egr mi cieknie ale lekko tą dziurką

 

Błędy :

3 Faults Found:

17675 - Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded

P1267 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1557 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17957 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1549 - 35-00 - Please Register/Activate

po skasowaniu pojawią się po złapaniu trybu awaryjnego

 

LOGI :

statyczne :

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90325.html

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90324.html

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90326.html

dynamiczne :

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90328.html 3 bieg

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90329.html 4 bieg

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90330.html

 

 

PROSZE O POMOC, co to tym myślicie . Ja bym wymienił pompke z 3 cylindra i jeszcze raz wyczyscił turbo bo podejrzewał że może się zabijąć od tej pompki z 3 cylindra , ale z drugiej strony nie kopci to skąd ten nagar ?

Nie wiem mam mętlik w głowie , podsuńcie jakąś diagnozę

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomki zostaw w spokoju sprawdz instalacie do pompek w głowicy czy nie jest uszkodzona i podoginaj blaszki we wtyczkach przy pompkach . co do przeładowania to zrób logi dynamiczne z bloku 11 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomki zostaw w spokoju sprawdz instalacie do pompek w głowicy czy nie jest uszkodzona i podoginaj blaszki we wtyczkach przy pompkach . co do przeładowania to zrób logi dynamiczne z bloku 11 .

 

rozbierałem pokrywę pompo wtrysków tam wszystko wygląda że jest ok , gdyby coś z blaszkami nie grało czy z wiązką to pewnie by nie chodził dany pompowtrysk a tak to ma nr 3 bardzo złe parametry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o jakich złych parametrach ty mówisz bo w tych logach które podałes wszystko jest ok .mozesz miec uszkodzona przewód o 3 gara i bedzie wywalało taki bład ,ale najczesciej wystarczy podgiac blaszki we wtycze i posprawie . ale jak chcesz zaczac naprawe od wymiany pomki to twoja sprawa .

 

---------- Dodano o 22:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:29 ----------

 

jesli ci chodzi o logi z bloku 13 i 23 to te bloki sie loguje tylko i wyłacznie statycznie a nie dynamicznie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zalogowane statycznie 23 i tam pokazuje żę 3 cylnder ma 50-60 strasznie duże wartości w porównaniu do pozostalych bo one maja 10 i mniej , a jak lekko dodaje gezu to 3 cylinder pojazuje 127 czyli maxa a reszta do 30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warosci bipów do 100 w sa w normie .podoginaj blaszkiw we wtyczkach to bipy sie zmiesza . bipy jest to czas rekaci elektrozaworu pompowtryskiwacza jesli masz uszkodzona wiazke lub luzna wtyczke to te wartosci beda wyzsze . najpierw zaczyna sie od prostych zeczy a dopiero jesli to nie da efektu to zaczyna sie wymieniac podzespoły .pozatym jak by pompka padała to by była wieksza korekcia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z pomka zrob tak ja ci napisale a co do doładowania to skasuj błedy i zrob logi dynamiczne o byc moze geometria jest ok tylko gruszka lub n75 szwankuje po logowaniu sprawdz błedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to podegnę te blaszki na 3 pompce , n75 miałem nowy na podmianę i było to samo więc odpada , z gruszką nic nie robiłem jeszcze , żeby było widać to z jakiej grupy ci wkleić 011 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naj lepiej jak zrobisz komplet 3 8 11 kazdy osobno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc tak zrobiłem dziś logi dynamiczne , na pierwszym logu to jest kanał 3 na końcu obrotów złapał tryb awaryjny , włączyłem i wyłączyłem motor ,zrobiłem dwa pozostałe logi rozkrecałem go wysoko i było OK , pojechałem później kawałek w trese wysoko go kręciłem na trzecim czwartym piątym biegu aż do ponad 170 km/h i było dobrze nie złapał awarii

 

Nie wiem sam co już o tym myśleć , bo te awarie łapie często na zimnym silniku i raczej tylko raz

 

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90408.html 3

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90410.html 8

http://vaglog.rtnet.pl/lukasz.leszman_90411.html 11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi z bloku 11 nie wyglondaja zle .spróbuj podmienic n75 z n18 bo byc moze n sie zacina .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
logi z bloku 11 nie wyglondaja zle .spróbuj podmienic n75 z n18 bo byc moze n sie zacina .

 

jak juz pisałem wyżej , miałem na podmianke nowy n75 ze sklepu na 3 dni i to samo , nic nie pomogło . N18 tez może powodowac tryb awaryjny ? co to znaczy że mam podmienić n75 z n18 ;/

 

cisnienie turba , przepływka i iinne sa ok ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wczesniej doładowanie nie wyglonda zle .przepływka ok. jakie błedy sie zapisały po przejsciu w tryb awaryjny w czsie robienia logów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak jak pisałem wczesniej doładowanie nie wyglonda zle .przepływka ok. jakie błedy sie zapisały po przejsciu w tryb awaryjny w czsie robienia logów ?

 

 

caly czas ten sam 17965 - przekroczone cisnienie doładowania

 

może ktos inny ma jakieś pomysły ? pomocy za 1 tydzien jade do wawy a auto nie domaga ; /

 

pomocy :(

Edytowane przez LeonPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wez jeszcze rozepnij gruszke od geometri i sprawdz na zimnym silniku po nocy czy geometria i gruszka chodza płynie .mozesz jeszcze sprawdzic czy przewód od n75 do filtra powietrza jest drorzny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj przegonić na 4000 obr/min na 2 w celu przepalenia katalizatora i zobacz czy nie znika problem na jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii BIP-ów w Twoim silniku (mam taki sam) to maksymalna wartość to 30 (BIP 100 jest dla silników 2.0). Do 40 jak jest to jeszcze jest w miarę spoko, ale przy Twoich wartościach to już nie jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kwestii BIP-ów w Twoim silniku (mam taki sam) to maksymalna wartość to 30 (BIP 100 jest dla silników 2.0). Do 40 jak jest to jeszcze jest w miarę spoko, ale przy Twoich wartościach to już nie jest ok.
Do 120(chodzi o wartości BIP) w AJMie auto normalnie jechało bez błędów i trybów awaryjnych .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności