tomascor Zgłoś #1 Napisano 28 Czerwca 2012 Witam Ostatnio trochę zacząłem interesować się trochę z nudów w/w zagadnieniem może kogoś to zainteresuje do czego to się może przydać , np. do programu RaceDroid Litle na androida ( programik wykorzystujący akcelerometr ) można pomierzyć fizyczne przyśpieszenie paszczaka i nie tylko Zestawienie kilku marek aut i ich współczynnika oporu powietrza : Audi 100 '82 - 0,30 BMW serii 8 - 0,29 Bristol Fighter - 0,27 Chevrolet Spark - 0,34 Chrysler PT Cruiser - 0,37 Citroen C4 - 0,28 Citroen C4 Grand Picasso - 0,31 Citroen C6 - 0,31 Citroen CX - 0,30 Citroen DS - 0,38 Citroen GSA - 0,31 Citroen XM - 0,28 Citroen Xsara I - 0,32 Daewoo Espero - 0,28 Ferrari F50 - 0,37 Fiat 125 p - 0,42 Fiat 126 p - 0,47 Fiat Brava - 0,32 Fiat Ducato '06 - 0,31 Fiat Siena - 0,33 Fiat Uno - 0,35 Ford Ka - 0,36 Honda Accord I - 0,30 Honda Accord II - 0,26 Honda Insight - 0,25 Kia Cee'd - 0,33 Lamborghini Murcielago - 0,33 Lexus IS200 - 0,28 Maybach 57 - 0,30 Maybach Exelero - 0,27 Opel Astra II - 0,30 Opel Calibra '89 - 0,26 Opel Corsa '98 - 0,35 Opel Vectra A - 0,29 Opel Vectra B - 0,28 Polonez Caro - 0,36 Porsche 959 - 0,32 Renault Fuego - 0,34 Renault Laguna I - 0,30 Renault Megane I - 0,33 Saab 9-5 - 0,29 Seat Toledo II - 0,31 Skoda Felicia - 0,34 Skoda Octavia II Kombi - 0,30 Toyota Corolla Verso - 0,30 Toyota Avensis Wagon - 0,29 Toyota Land Cruiser 100 - 0,40 Toyota Prius - 0,26 VW Passat B3 '88 - 0,29 VW Passat B5 '96 - 0,27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2012 W ścisłej czołówce calibra 89'. :takiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2012 Polecam artykuł: Aerodynamika w Formule 1. Zapewne nie przyda się on w w/w programie na androida, ale może zainteresować. Gdzieś kiedyś czytałem, że bolidy F1 mają Cx ponad 1 przez "skrzydła", które gwarantują im docisk. Gdyby te skrzydła zdjąć Cx wynosiłby poniżej 0,2, ale bolid nie "kleił" by się do toru. A odnośnie CALIBRY - utrzymanie niskiego Cx zmotywowało inżynierów OPLA do stworzenie lamp soczewkowych (na 90% dotyczyło to Calibry - czytałem dawno i nie pamiętam na 100%). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #4 Napisano 5 Września 2012 Część ludzi nawet nie wie że to jest istotny element odnośnie ekonomi osiągów itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #5 Napisano 5 Września 2012 Powiedziałbym nawet, że kluczowy element. Kto nie wierzy, niech wystawi głowę przez szyberdach przy 50 km/h Podobno Citroen CX swoją nazwę zawdzięczał właśnie rewolucyjnie niskiemu współczynnikowi oporów powietrza w swojej klasie w tamtych czasach. Tylko ciekawe jak wytłumaczyć późniejsze BX, AX i ZX A co do Passata B5 to jestem pod wrażeniem bo to w końcu kawał klocka jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach