R@lph Zgłoś #1 Napisano 22 Czerwca 2012 (edytowane) Witam.Passat B3 93' 1,9TD AAZ climatronik załącza sprężarkę po ruszeniu,na postoju nie włączy sie za Boga. Po samodiagnostyce wyskakuje błąd na wyświetlaczu 2312 czyli czujnik temp cieczy chłodzącej (ten czujnik wymieniłem),po wykasowaniu dalej jest ten kod. Jak odepnę linkę prędkościomierza to błąd znika,ale sprężarka klimy nie załączy się. Co to może być? Czy to jakiś czujnik prędkości,że dopiero jak przejadę parę metrów to klima się załącza? Poza tym jak juz sie załączy to chłodzi,ale ma niskie obroty silnika ok.500-550obr/min. Edytowane 22 Czerwca 2012 przez R@lph Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 22 Czerwca 2012 ,po wykasowaniu dalej jest ten kod. skoro dalej jest ten sam kod to dalej coś nie tak z czujnikiem lub z wtyczką od niego... na pewno dobry czujnik wymieniłeś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #3 Napisano 22 Czerwca 2012 skoro dalej jest ten sam kod to dalej coś nie tak z czujnikiem lub z wtyczką od niego... na pewno dobry czujnik wymieniłeś?? Na króćcu są dwa czujniki,jeden jak odłącze to nie pokazuje temperatury na desce rozdzielczej,a ten drugi właśnie wymieniłem.Jest jeszcze trzeci ale ten jest dwu-pinowy.Zastanawia mnie co ma prędkość do tego błędu skoro jak odłącze linkę od licznika to błąd w climatronicu znika,wyskakują 4444. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #4 Napisano 22 Czerwca 2012 Na króćcu są dwa czujniki,jeden jak odłącze to nie pokazuje temperatury na desce rozdzielczej,a ten drugi właśnie wymieniłem. te na króćcu są też dwupinowe?? bo jeżeli chodzi o climatronic to czujnik temperatury płynu znajduje się na wężu idącym od głowicy do nagrzewnicy... przynajmniej u mnie.. Zastanawia mnie co ma prędkość do tego błędu skoro jak odłącze linkę od licznika to błąd w climatronicu znika mnie też.. dziwna sprawa.. może ktoś miał taki przypadek ale mi nic do głowy nie przychodzi.. wyskakują 4444. chyba 0000... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2012 (edytowane) te na króćcu są też dwupinowe?? Ten dwupinowy własnie wymienilem,kodu juz nie wyswietla,ale wyswietla drugi bląd czujnik ciśnienia klimatyzacji,czyli pewnie padł,bo rano sprążarka chodziła,potem przestała chłodzić,okazało się,że wentylatory chodzą,a kompresor stoi w miejscu,więc odsłoniłem tą gumę na czujniku ciśnienia i było tam zwarcie na tych kabelkach czterech,strzeliło coś i teraz nie chodzą ani wentylatory,ani kompresor,ciśnienie w układzie jest. Na krotko gdy podłącze mu prąd słychac sprężarkę i wentylatory też chodzą.Gdzie mozna dostac taki czujnik ciśnienia,ewentualnie czy on sie da naprawić???A moze strzeliło coś innego??? Edytowane 23 Czerwca 2012 przez R@lph Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2012 A moze strzeliło coś innego??? sprawdź przekaźnik 106 skoro wentylator się nie załącza...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2012 Polutuj kable w czujniku i będzie działać, przerabiałem to ostatnio. U mnie też klima włącza się jak ruszę na postoju nie ma szans i nie mam pojęcia co tym steruje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2012 u mnie też klima włącza się jak ruszę na postoju nie ma szans i nie mam pojęcia co tym steruje. vss?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #9 Napisano 25 Czerwca 2012 vss?? To na pewno tylko czemu u Koxa startuje klima po odpaleniu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 25 Czerwca 2012 (edytowane) VSS reguluje klapę obiegu zamkniętego i "mapę" climatronica, zatem zacząłbym od sprawdzenia poprawności odczytów ze wszystkich czujników temperatury, czujnika nasłonecznienia (w szczególności) i przełącznika w parowniku E33 EDIT: jestem prawie pewny że uwalony masz czujnik nasłonecznienia Edytowane 25 Czerwca 2012 przez ormowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2012 no właśnie Jacku, jak tam odczyty wskazań temperatur i nasłonecznienia?? nie wywala żadnych błędów?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 25 Czerwca 2012 jestem prawie pewny że uwalony masz czujnik nasłonecznienia no właśnie Jacku, jak tam odczyty wskazań temperatur i nasłonecznienia Brak ci go u mnie panocki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 25 Czerwca 2012 Brak ci go u mnie panockiNo to już wiesz co go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2012 To pora z szuflady przenieść go do auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robi_GT Zgłoś #15 Napisano 28 Czerwca 2012 Witam. Podepnę się do tematu. Po diagnostyce Climatronica wystąpiły 4 błędy : 4122 Actuator Temperature Flap 4123 Actuator Central Flap 2312 Refrigerant Temperature Sender 3133 Outside Temperature Sender Pierwsze dwa to wiem, bo od jakiegoś czasu dziwnie się reguluje nawiewami. Dręczą mnie natomiast pozostałe dwa. Przy odczytywaniu aktualnych wartości na zimnym silniku czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje -73*C. Przy nagrzewaniu się silnika rośnie do -38, max do -25. Czyli pewnie walnięty czujnik. A czujnik temp. zewn. też wskazuje -73*C cały czas (przy aktualnych wartościach). A w normalnym trybie na wyświetlaczu jest wyświetlana właściwa temp. a nie te -73. Chociaż czasem mi się tak jakby resetuje Climatronic i wtedy ma te -73 i powoli rośnie do właściwej. O co chodzi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #16 Napisano 2 Lipca 2012 Polutuj kable w czujniku i będzie działać, przerabiałem to ostatnio. U mnie też klima włącza się jak ruszę na postoju nie ma szans i nie mam pojęcia co tym steruje. Polutowałem ale nie startuje i pewnie go uwaliłem tą zwarą do masy,a w samodiagnostyce wywala tylko błąd od czujnika ciśnienia klimy,nowy kosztuje 60zł to tragedii nie ma,tylko problem pewnie bedzie z wymianą bo gaz z układu ucieknie jak to wykręce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robi_GT Zgłoś #17 Napisano 5 Lipca 2012 Nikt nie pomoże ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #18 Napisano 6 Lipca 2012 O co chodzi ?? Posprawdzaj połączenia a jak nie pomoże to podmień panel i czujniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #19 Napisano 6 Lipca 2012 (edytowane) Po wymianie czujnika ciśnienia nadal wywala błąd ze to czujnik i klima nadal nie chodzi...juz nie mam pomysłów co to moze byc Edytowane 10 Lipca 2012 przez R@lph Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #20 Napisano 10 Lipca 2012 EDIT: jestem prawie pewny że uwalony masz czujnik nasłonecznienia Czujnik założony przy teście w procentach pokazuje wartość nasłonecznienia jak przykrywam/odkrywam wartości się zmieniają a błąd wywala dalej i klima nie startuje dopiero jak przekroczę 5 km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach