Skocz do zawartości
rafek_hon

Passat B5 AJM 115 km prosze o analize logów

Rekomendowane odpowiedzi

1. Za niska temperatura silnika

2. EGR nie działa

3. Lekko synchronizacja przestawiona, ale ujdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Sławek za odpowiedź. Być może temperatura jest taka bo zrobiłem około 5 km. do czasu pomiaru ale z drugiej strony 90 na liczniku już jakiś czas wcześniej pokazywało przed zatrzymaniem miał 80 C. Co może być z EGR? Synchronizacje można ustawić programem?

 

Chciałbym dodać, że samochód posiadam 0d 2 miesięcy i prędkość jaką udało mi się nim osiągnąć na autostradzie wynosiła 180kh. nie miałem wcześniej diesla ale wydaje mi się, że może być coś nie szczelne ponieważ turbina świszczy przy przyśpieszaniu i mam spoconą rure która dochodzi do intercoolera i ogólnie wokół niej jest syf. ale z drugiej strony Vag nie wskazuje błędów

Edytowane przez rafek_hon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zrób komplet dynamicznych logów :-)

Co do egr - wypnij wężyk gumowy idący do jego grzybka, wypnij ten gruby wąż wpięty w układ dolotowy silnika (to grube kolanko) i zaciągając ustami wężyk obserwuj wewnątrz EGR czy podnosi się jego zawór (wewnątrz).

Tu masz obrazek:

http://images.forum-auto.com/mesimages/359238/DSCN26.JPG

U góry mały wężyk który zasysasz, a z lewej gruby wąż, który odpinasz (zabezpieczenie na sprężysty druciany skobel)

Obejrzyj również ten egr wewnątrz (z latarką i lusterkiem) - jeśli jest zabrudzony to warto go wykręcić i wyczyścić.

Jeśli tłoczek w egr będzie się podnosił to sprawdź wężyki idące do N18, ewentualnie włącz sobie silnik kanał 003BS i sprawdź czy na wypiętym małym węzyku czujesz podciśnienie podczas zmiany pracy zaworu (obserwuj VAGa).

Pod egr jestprzykecona na 2 śruby rurka idąca do turbiny - jeśli na którymś końcu pomiędzy tą rurką ktoś podłożył "blaszkę" (zaślepił ją) to egr równiez nie będzie działał.

 

Kąt synchronizacji zostaw w spokoju do czasu zrobienia logów dynamicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki kolego za wskazówki :) narazie nie mam warunków do zrobienia tego ale na początku lipca wracam do swoich rodzinnych stron i tam pogrzebie. A logi dynamiczne postaram się zrobić jutro póki co nie miałem kiedy bo w dzień praca a później za duży ruch na ulicach Krakowa a w nocy spie ;) poszukam jutro jakiejś prostej i zrobie co trzeba :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co sie okazało mam nieszczelny intercooler od dołu puszcza powietrze. Wypatrzylem na allegro takie cuś - http://allegro.pl/vw-volkswagen-passat-b5-intercooler-1-8t-1-9-tdi-i2499870048.html podejdzie to do mojego paska? próbowałem sie też dobrać do zaworu egr ale ciężko drania wykręcić i narazie zostawiłem to przez ten intercooler...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podejdzie. pewnie firmy THERMOTEC - mają najtańsze IC.

Zakładałem ostatnio go Golfa IV - póki co jeździ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli może być rozumiem? Czy jakieś inne propozycje? Nie chciałbym kupić jakiegoś dziadostwa co sie rozsypie za nie długi czas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wejdź sobie na stronkę InterCars i sprawdź - napisałem, że pasuje.

Co do "dziadostwa" - nie mam pojęcia jakie ciśnienie one wytrzymają... Kumpel chciał najtaniej to też taki kupił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź. Już zamówiłem w bardzo przystępnej cenie Icka firmy Nissens. Po zamontowaniu wkleje logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz dynamiczne zrobione na nieszczelnym IC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dynamiczne tylko chyba nie wszystkie. Temperatury nie chce złapać wiec termostat do wymiany jak rozumiem...Nie pamiętałem które logi trzeba było zrobić więc są też niepotrzebne chyba ale zawsze są ;)

Log (14 - 010,006,007)

Log (15 - 023,005,004)

Log (16 - 011,008,013,011,008,013)

Log (17 - 001,002,003)

 

 

I jak one wyglądają na nieszczelnym IC? Jest moc nie piszcie tak bo atramentu zabraknie :P:P:*

Edytowane przez rafek_hon
brak odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności