Skocz do zawartości
bruno360

Proszę o sprawdzenie logów - (bład EGR Golf 1,9 BKC)

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w tytule golfik V plus 1,9 BKC co pewien czas wywala błąd16785 (niesprawność EGR)

Wyczyściłem EGR ale po 200km znów się zapaliła kontrolka.Silnik pracuje bez zmian ale kontrolka wkurza.

Mój silnik nie ma zaworka N18 tylko czarną puszkę od podcisnienia.Wężyki sprawne.

Zrobiłem logi 003 i 011 to moje pierwsze logowanie tak ze proszę o wyrozumiałość.Może ktoś rzuci fachowym okiem czy są poprawne.Po mojemu to egr nie otwiera.

http://vaglog.rtnet.pl/bruno360_84899.html http://vaglog.rtnet.pl/bruno360_84900.html

 

Z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały czas przymknięty, nie zaślepiał ktoś EGR'a u Ciebie ? Zdejmij wężyk z siłownika uchylającego zawór EGR i sprawdź palcem czy na końcu wężyka wyczuwasz podciśnienie (tylko wcześniej na moment wciśnij pedał gazu by aktywować sterowanie zaworem EGR). Jeśli jest podciśnienie na końcu wężyka idącego do siłownika EGR a masz 100% pewności, że dolot spalin z kolektora wydechowego do zaworu EGR nie jest zaślepiony mechanicznie to jedyne wyjaśnienie tego zjawiska to uszkodzona membrana wewnątrz siłownika zaworu (tego srebrnego metalowego grzybka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel za odpowiedz.Nie zaślepiał nikt wcześniej bo sam go czyściłem rok temu i było wszystko OK.

Podcisnienie jest na wężyku jak się go odepnie od egra.Pooglądałem trochę logów na forum i wydaje mi się że mój przepływomierz cały czas pokazuje stałą wartość przepływu powietrza około 500mg.Czy to może być sprawcą ? Dziś wymienię jeszcze filtr powietrza wykasuje błąd i zrobię logi.Wpadłem na pomysł żeby kupić dużą strzykawkę i przez kawałek wężyka zromić podciśnienie na eger i zobaczyć czy grzybek się podniesie.Dobry to jest sposób na prostą diagnozę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby kupować strzykawki. Skoro jest podciśnienie na wężyku idącym do siłownika EGR to tylko zdejmij wąż powietrza doładowania z szybkozłączką z modułu sterownia klapy gaszącej i zerknij do wnętrza obudowy z latarką i zobaczysz czy grzybek zaworu się podnosi po chwilowym depnięciu w pedał gazu. Jeśli nie jesteś pewien co do wartości podciśnienia na tym wężyku to go zdejmij i zaślep jego koniec a wykorzystaj wtedy wężyk idący do gruchy podciśnienia przy turbo i podepnij go do siłownika EGR - na wolnych obrotach na tym wężyku cały czas będzie nominalne podciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po części problem rozwiązany.Zastosowałem się do twojej rady żeby odpiąć na chwilę podciśnienie od gruszki do wysterowania egr.

Okazało się że wężyk jest pęknięty przy samej gruszce z tego powodu pewnie zapalała się kontrolka na desce.

Naprawiłem wężyk ,silnik od razu dostał buta .Wykasowałem błędy,zrobiłem ponownie logi 003 i bez zmian egr zamknięty 65%, otwarty 35%.Moim zdaniem EGR nie pracuje w pełnym zakresie otwarcia/zamnięcia.Czy ja dobrze myślę? Tu są nowe logi po naprawie wężyka gruszki http://vaglog.rtnet.pl/bruno360_85216.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie pracuje. Zauważ że różnica pomiędzy wskazaniami 003 a 003 BS wynika z różnej prędkości obrotowej wału silnika w 003 masz wolne obroty a w 003 BS na poziomie 1407 RPM i dlatego w tym ostatnim logu masa zasysanego powietrza jest większa bo turbo mocniej zasysa powietrze mierzone przez przepływkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kontrolka wróciła szybciej niż się spodziewałem.

Zastosowałem się do twojej rady .Po podmianie wężyków z gruszki i podaniu podciśnienia na egr grzybek nie podnosi się.

Zastanawiam się tylko nad jednym.Jeśli jest pęknięta membrana to czy dmuchając ustami w egr powinien być opór powietrza czy nie ?

U mnie jest opór i nie wchodzi powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy pękniętej membranie i tak nie dasz rady wdmuchnąć powietrza do wnętrza siłownika bo powietrze i tak nie będzie miało ujścia pomiędzy trzonkiem zaworu a tuleją prowadzącą. Nie pozostaje Ci na razi nic innego jak wymontować moduł zaworu EGR i wyczyść jego wnętrze dokładnie z nagaru - nie wykluczone również, że nagar osadził się mocno na trzonku zaworu i blokuje jego ruch w górę. Jeśli po oczyszczeniu trzonka z nagaru nadal nie będzie zawór zasysany do góry podciśnieniem z siłownika to membrana walnięta i konieczność wymiany modułu EGR na inny sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel za wyczerpująca odpowiedz.Jeszcze raz go wymontuje i posprawdzam na luzie.Pewnie zakup nowego tylko załatwi sprawę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności