Skocz do zawartości
Adix62

Proszę Passat AJM, słabo się zbiera od 80 km/h, nie czuć tych 285 NM

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoże ktos? Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przepływka lekko tnie. Filtr powietrza wymieniany na czas? Niech mnie ktoś jeszcze potwierdzi w razie czego.

Edytowane przez wojtek_82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza wymieniany 7 tys km temu na Mann'a, a co możesz powiedzieć na grupę 001? jakieś dziwnie niskie dawki paliwa :/ Pasek tak ma od momentu kupna czyli 30 tys i nic od tamtej pory się nie zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niskie dawki ..... ?? Popatrz na grupę 008. Od około 3500obr dawka jest lekko cięta przepływką ale minimalnie to tyle co widzę. piszesz , że auto słabo się zbiera, na podstawie czego tak mówisz.. wcześniej było lepiej ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto juz od 2 lat (kupna) jest takie zamulone, czyli 80km/h 4 bieg i nędza Golf TDI ALH lepiej się zbiera od 4 biegu, że juz nie wspomnę o A4 w AFN wtedy to robi ze mną co chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób logi statyczne z bloku 13 18 23 ale wyglonda to na padniete pompki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi statyczne z wymienionych grup są zamieszczone powyżej. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na logach, ale by sprawdzić stan motoru, pojechałem na hamownię. Okazało się, że jest ponad serie. Koszt 50 zł.

 

PS.

A może masz gdzieś nieszczelność w dolocie (rury, złączki, IC), może jakiś wężyk od podciśnienia się odłączył/przetarł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z pompkami wszystko oki, chyba że są inne niż powinny być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem szczelność przewodów wszystko wygląda ok, pompa vacuum wytwarza podciśnienie na poziomie 0,9 bara na wolnych obrotach. W poniedziałek zaślepie EGR zobaczymy czy to coś da bo strasznie łatwo go zdławić przy ruszaniu zwłaszcza pod górkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podmieniłem przepływomierz i zero efektu. Zastrzeżenia mam do EGR ewentualnie klapy gaszącej, podczas gaszenia trochę telepie budą i 3s po zgaszeniu słychać takie "puk" z okolic EGR. Czy to jest prawidłowe zjawisko w AJM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze troche zatelepie, taka jest fizyka, tego zaden nawet najbardziej zmyslny mechanizm nie oszuka. A co do puk czy pyk po paru sekundach od zgaszenia to normalne, gdyz klapa gaszaca wraca do swojej pierwotnej pozycji - sprzed zgaszenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tych wszystkich dywagacjach może jednak warto by było pojechać gdzieś na roleczki i sprawdzić czy masz te 285NM. Widzę że różne pomysły się tu pojawiają, ale nic konkretnego, bo i z logów nic takiego nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba będzie się wybrać na hamownię bo od 4 biegu przyspiesza identycznie jak Golf IV 90KM a wydaje mi się, że AJM w Passacie powinien lepiej przyspieszać. U was AJM-a też tak łatwo zdławić przy ruszaniu? ALH w Golfie rusza jak czołg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to PD jest o wiele latwiej zdlawic przy ruszaniu niz VP - obie technologie posiadaja inny sposob dawkowania, PD jest bardziej jak benzyna, tzn. w sensie, ze bardziej czula od tradycyjnej VP, ktora zeby zgasic to trzeba byc juz naprawde "kozakiem" ;)

 

Jedz na hamownie i zobaczysz jaki wypluje wykres, po nim naprawde wiele mozna wywnioskowac...

 

Co do G4 90KM to nie ma bata by zdrowe AJM przyspieszalo identycznie, nawet pomimo tych paru kg wiecej.

G4 ma 90KM/200nm, a Twoj odpowienio o 25/85 wiecej, musi byc cos nie halo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tragedii nie ma , ale czy Twoje auto nadal słabo się zbiera ? Przydałyby się aktualne logi przede wszystkim... Zobacz jak wygląda wykres u mnie w A4 Avant AWX przed regeneracją pompek i po:

 

20130109136.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto od 3 lat jeździ tak samo, logi robiłem niedawno ale nie ma różnic z poprzednimi wstawionymi na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu oddałbym pompki do sprawdzenia, najlepiej do BOSCHA. Miałem ten sam problem, z tym, że auto było jeszcze słabsze co widać na wykresie. Logi były ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności