matcher Zgłoś #41 Napisano 10 Września 2012 Nie.Tego auta nie logowałem. Jest to 90KM audi.Wg mnie chodzi bardzo dobrze , może nawet lepiej niż mój 110KM passat.Spróbuję załatwić jeszcze jedna przepływkę może akurat ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #42 Napisano 19 Listopada 2012 Panowie sprawdzone już chyba wszystko. 3 przepływki z aut które nie mal fruwały w porównaniu do mojego paszczaka, podpieranie sztangi w max doładowaniu , luzowanie wydechu i nic ... Auto jak nie jechało z dołu tak nie jedzie. Została turbina .... Czy można coś z nią zrobić , czy tylko wymiana/regeneracja ? Dodam,że nie puszcza oleju , wirnik ma bardzo słabo wyczuwalne luzy , auto nie kopci w ogóle w interc , są śladowe tylko ilości oleju. Ma Ktoś jakiś pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #43 Napisano 19 Listopada 2012 Ja wymienilem turbo i oprocz tego ze przesatl kopcic na niebiesko to praktycznie 0!!! poprawy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #44 Napisano 19 Listopada 2012 podpieranie sztangi w max doładowaniu Opisz dokładniej ten proces, gdzie podparłeś. Może nie w tą stronę? Powinieneś maksymalnie wciągnąć cięgno gruszki, aby z dołu był ogień jak najwcześniej. Powiedz jeszcze, czy sprawdzałeś jak wygląda kolektor ssący za egrem do głowicy - czy nie jest zawalony nagarem? Masz trochę za duże napięcie na nastawniku (0,76V) ja skorygowałbym to również na 0,7-0,72V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #45 Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) Sztanga podparta w max górnym położeniu. Podłączałem ją nawet bezpośrednio pod trójnik vacum. Kolektor wypaliłem , a egr wyczyściłem. Podstawiałem wtryskiwacze i zwiększyłem dawkę na 3.2mg. Myślisz , ze taka wartość napięcia może mieć wpływ na niedoładowanie w niskiej partii obrotów ? Edytowane 20 Listopada 2012 przez matcher Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #46 Napisano 20 Listopada 2012 Mam pewną teorie, ale musisz mi odpowiedzieć na pare pytań: - jest to nowy nabytek i tak cały czas jeździ od zakupu czy nagle przestał dobrze przyśpieszać? - turbo było ostatnio regenerowane lub czyszczone? - rozbierałeś samemu turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #47 Napisano 20 Listopada 2012 Auto mam od 4 lat. Jak tylko je kupiłem , to zapie .. jak głupie do momentu czyszczenia turbiny. Po tym zabiegu auto słabo ciągneło z dołu i do tego przy raptownym wciśnięciu pedału gazu na 4 biegu - noflaut. Cały czas przeładowywało od 3tys obr. Okazało się po dwóch latach,ze mechanik założył odwrotnie pierścień sterujący kierownicami turbiny.Rozebrałem sprężarkę , wyczyściłem , obróciłem pierścień i auto rozpędza się do 180km/h bez noflauta , lecz z dołu nie ciągnie nadal ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #48 Napisano 21 Listopada 2012 Po rozebraniu turbo na części 1sze, oczyszczeniu itp. szlifowałeś kierownice papierem ściernym? Zwróciłeś uwagę jaką maja przerwę kierownice pomiędzy płaską powierzchnią muszli gorącej? Na poniższym foto zaznaczyłem na czerwono przerwe o którą się pytam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #49 Napisano 21 Listopada 2012 Tak czyściłem. Jeśli chodzi o tą przerwę , to szczerze powiedziawszy nie zwracałem na nią uwagi. Rozbierałem turbo jakiś rok temu i od tamtej pory nie przeładowuje. Nawet profilaktycznie ostatnimi czasy odkręciłem gruszkę i sprawdzałem jak chodzi cięgno kierowniczek - pracowało bardzo lekko i płynnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #50 Napisano 21 Listopada 2012 To dobrze, że pracuje zmienna geometria, lecz możliwe jest, że masz za dużą tą przerwe i występuje teraz lag z dołu. Prawdopodobnie w tym leży problem, czyli przedobrzyles w szlifowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #51 Napisano 21 Listopada 2012 Nie możliwe . Szczotka druciana na wiertarce i papier 800 ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #52 Napisano 21 Listopada 2012 Zobacz na fotkę - wydaje mi się, że przy zmiennej geometrii (110kM) powinna szybciej wstawać. Tak turbina wstaje u mnie (log robiony dzisiaj): Wszystko wskazuje na to, że wina tkwi w turbinie. Jak sam napisałeś, po czyszczeniu się pogorszyło. Druga sprawa to należy pamiętać, że moc w dolnym zakresie obrotów w tdi bierze się ze sprawności silnika - dobrej kompresji, odpowiedniej temperatury spalin. Turbina rozpędza się od spalin, więc jeśli cykl spalania będzie kiepski to i gazy będą słabe, które wylatując mają rozpędzić wirnik turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #53 Napisano 21 Listopada 2012 Nie możliwe . Szczotka druciana na wiertarce i papier 800 ... A jednak możliwe:oszit Znajomy podobnie szlifował i efekt miał podobny do twojego opisu. Po zeszlifowaniu tych tulejek i zmniejszeniu przerwy lag udało mi się zlikwidować. Nie będe cię na siłe zmuszał do rozbierania, ale podaje możliwą opcje. Z resztą tak jak pisze banshee na wstawanie turbo z dołu mają wpływ też inne czynniki. Szukaj a znajdziesz przyczyne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #54 Napisano 21 Listopada 2012 Ok , dzięki za pomoc. Turbo rozbiorę i oglądnę dokładnie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #55 Napisano 22 Listopada 2012 Powiedzcie mi jeszcze na które dokładnie elementy zwrócić uwagę po rozebraniu turbo ? co wymienić itd. Kupie ewentualnie na części druga sprężarkę i coś z dwóch się może skleci. Ps.Dodam , że również podmieniałem wtryskiwacze , bo moje maja już troszkę za niskie ciśnienie , ale poprawy też nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #56 Napisano 22 Listopada 2012 (edytowane) Musisz zweryfikować luzy na wirniku - przede wszystkim te wzdłużne. Luzy poprzeczne lekkie mogą być, lecz wirnik nie może ocierać o obudowę muszli. Kolejna sprawa to płaska i gładka powierzchnia bieżni części gorącej, którą widać po demontażu pierścienia z żaluzjami. Jeśli chodzi o to co pisał wyżej Darek musisz sprawdzić luz jaki uzyskują żaluzje przez 3 tulejki dystansowe. Jeśli luz wzdłuż osi żaluzji jest zbyt duży turbo nie da ciśnienia na niskich obrotach. Jedyna zaleta dużego luzu to po prostu brak przycinającej się geometrii po pewnym przebiegu i stylu PSJ, pozostałe to same minusy. Edytowane 22 Listopada 2012 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #57 Napisano 23 Listopada 2012 (edytowane) Dzięki za pomoc. Ewentualne uwagi bardziej doświadczonych kolegów ode mnie mile widziane Edytowane 23 Listopada 2012 przez matcher Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach