Skocz do zawartości
DarekS

Zmiana ECU 018FS na kompatybilny z OBD2

Rekomendowane odpowiedzi

Oryginalnie u siebie w Passacie mam ECU 038 906 018 FS (4 śruby), który nie łączy się przez OBD2 w celu odczytu mapy - trzeba lutować kostki . Silnik to AHH, auto wg VIN to rocznik 2000r. Instalacja jest częściowo na tzw małym CAN'ie (licznik pod szyne CAN 920, klima 044J).

 

Jest taki ECU, który podejdzie P&P do mojej obecnej wiązki silnika, żebym mógł czytać mapy ECU przez OBD2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiej opcji, niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co wiązka do wymiany względnie do modyfikacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, wiązka do zmiany.

ale po co w ogole takie kombinacje? lutowanie i kości nie takie straszne :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą w 100%, ale chciałbym mieć jakby to powiedzieć "czystą" robote, a nie ciągle lutować itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B5 dostęp do sterownika jest bardzo łatwy, poza tym nie musisz lutować eepromów bezpośrednio do płyty, odpowiednie podstawki i wkładasz/wykładasz kości, szybka robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po raz drugi się zgadzam z Toba, lecz nadal twierdze, że lepiej mieć soft przez kabel niż ciągle wyciągać ecu itp. no i dochodzi sprawa samych podstawek... dobrze wiesz, że nawet te lepszej jakości nie gwarantują, że na nierównościach nie wyskoczy kostka z podstawki.

 

Ponawiam pytanie w innej formie: przerabiał ktoś instalacje, aby można było odczytywać ecu przez złącze obd2? jak tak, to jakieś wskazówki byłyby mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezdyskusyjne jest, że możliwość zmiany oprogramowania przez OBD jest wygodniejsza itd. , tylko zmiana wiązki/sterownika, żeby móc taką operację przeprowadzić jest moim zdaniem bezsensowna.

 

nie ma takiej możliwości,żeby kość wyskoczyła z podstawki, no bo jak :lol czasami zdarzają się problemy, ale dobrej jakości kosze załatwiają sprawę.

poza tym ile razy chciałbyś zmieniać soft w aucie? jeżeli po różnych testach/próbach dojdziesz do wniosku,że konkretny soft jest odpowiedni to wtedy podstawki out i eepromy bezpośrednio do pcb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez to nie eeprom, a flash.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności