wolf13 Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2012 Jak zagrzeje mi się silnik to temperatura wskazuje nieco powyżej 90 stopni... czy to wina termostatu? Nie ma żadnych problemów ale trochę mnie to drażni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2012 Masz możliwość sprawdzeniu na Vagu? To może być wina termostatu albo czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolf13 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2012 na Vag-u pokazuje prawie 92 stopnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2012 Przy takich wskazaniach na VAG-u prawidłowo powinna stać pionowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2012 To wymień termostat nie taki wielki koszt a głowa sokojna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolf13 Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2012 ok dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2012 jak będziesz kupował termostat w sklepach typu intercars, to pamiętaj, żeby kupić z temperaturą otwarcia 87C bo można spotkać jeszcze z temperaturą otwarcia 92-93. I znowu Cię będzie denerwować ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klasycznymaster Zgłoś #8 Napisano 11 Lutego 2012 ja przy wymianie rozrzadu wymienilem termostat bo mi sie zacinal i nie dogrzewal na trasie i teraz tez nieco o grubosc wskazowki ponad pion wskazuje...napewno termostat mam z temp otwarcia 87stC.. tak moze wskazywac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #9 Napisano 11 Lutego 2012 a masz możliwość zobaczenia co wskazuje VAG? Ja wymieniałem termostat przedwczoraj na WAHLER'ka, wskazówka elegancko po 1-2km idzie do pionu i tam już zostaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chiptdi Zgłoś #10 Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) Witam, mam od ok 6m-cy passata 1.8t AWT/2002r Wielka prośba o pomoc z zrozumieniu przyczyny poniższego problemu: 1. ubył płyn chłodniczy do minimum (było czuć płyn w samochodzie) 2. dolałem do maximum 3. po tygodniu (dziennie 60km) znów ubył do minimum 4. dolałem do maximum i jeżdze 2 tyg i jest OK Jaka może być tego przyczyna? Mechanik mówi że widocznie układ był zapowietrzony... Jeśli chodzi o ewentualne objawy: 1/ Jest maź koloru "latte" na korku wlewu oleju, lecz nie zawsze - mechanik mowi ze przy ujemnych temp to normale 2/ Na bagnecie po uruchomieniu silnika mikroskopijne bąbelki - mechanik mówi ze przy ujemnych temp to normalne 3/ Płyn nie ma oczek oleju, ani bąbli powietrza (raz tylko odkręciłęm korek i płyn zaczął podnościć się gwałtownie,aż ledwo zdążyłem go zakecić, ale to był 1m-c temu, od tamtej pory często sprawdzam jak zagrzany i jest ok) 4/ Węże wodne miękkie 5/ Zauważyłem również (lecz nie wiem czy to ma związek z tym płynem), że cos nie tak z nawiewem, tj.: gdy jednoczesnie włacze cilmatronica na szybe-twarz-nogi - przestaje dmuchac na nogi. Gdy jednak wyłączę nawiew na twarz, na nogi dmucha. Jest OK jedynie na LO (poniżej 18st.C), powyżej problem powraca. 6/ No i wreszcie coś co najbardziej mnie zastanawia - po uruchomieniu zimnego silnika po ok.3-5sekundach z miejsca zaznaczonego na rysunku "wylewa" sie woda/plyn, tak na oko 3ml, który po kolejnych 3 sek. wysycha i jest póżniej OK. (na zółto miejsce skąd wycieka woda/płyn) - prośba o informacje co to za ustrojstwo z tymi śrubami. aha przy okazji świeży temat - żona nie mogła dziś odpalić auta - więc poprosiłą sąsiadkę o pomoc: uruchomiły jeden od drugiego przewodami, jednak zanim sie to udało, podłączyły plus z minusem, w naszym zgasło wszystko na zegarach i szły iskry przy podpisaniu do masy gdzie podłączyły minusa. Po poprawnym podłączeniu auto zapałiło za pierwszym razem i chodzi na beznynie. Natomiast nie chce przełaczać sie na lpg. instalacja prins - nie świeci przelacznik pb/lpg i nie słychać zaworu w butli oraz nie pracują wtryski gazu. co mogło sie stać? ps. jakie powinny być obroty "na ssaniu" zaraz po uruchomieniu (np. po nocy) Proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadek, bo wiem ze wizyta u mechanika jest bardzo kosztowna (gdy zacznie wymieniać pół samochodu). ;((( Z góry dziękuję!!! Edytowane 11 Lutego 2012 przez chiptdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #11 Napisano 11 Lutego 2012 Witam, mam od ok 6m-cy passata 1.8t AWT/2002r Wielka prośba o pomoc z zrozumieniu przyczyny poniższego problemu: 1. ubył płyn chłodniczy do minimum (było czuć płyn w samochodzie) 2. dolałem do maximum 3. po tygodniu (dziennie 60km) znów ubył do minimum 4. dolałem do maximum i jeżdze 2 tyg i jest OK Jaka może być tego przyczyna? Mechanik mówi że widocznie układ był zapowietrzony... Jeśli chodzi o ewentualne objawy: 1/ Jest maź koloru "latte" na korku wlewu oleju, lecz nie zawsze - mechanik mowi ze przy ujemnych temp to normale 2/ Na bagnecie po uruchomieniu silnika mikroskopijne bąbelki - mechanik mówi ze przy ujemnych temp to normalne 3/ Płyn nie ma oczek oleju, ani bąbli powietrza (raz tylko odkręciłęm korek i płyn zaczął podnościć się gwałtownie,aż ledwo zdążyłem go zakecić, ale to był 1m-c temu, od tamtej pory często sprawdzam jak zagrzany i jest ok) 4/ Węże wodne miękkie 5/ Zauważyłem również (lecz nie wiem czy to ma związek z tym płynem), że cos nie tak z nawiewem, tj.: gdy jednoczesnie włacze cilmatronica na szybe-twarz-nogi - przestaje dmuchac na nogi. Gdy jednak wyłączę nawiew na twarz, na nogi dmucha. Jest OK jedynie na LO (poniżej 18st.C), powyżej problem powraca. 6/ No i wreszcie coś co najbardziej mnie zastanawia - po uruchomieniu zimnego silnika po ok.3-5sekundach z miejsca zaznaczonego na rysunku "wylewa" sie woda/plyn, tak na oko 3ml, który po kolejnych 3 sek. wysycha i jest póżniej OK. aha przy okazji świeży temat - żona nie mogła dziś odpalić auta - więc poprosiłą sąsiadkę o pomoc: uruchomiły jeden od drugiego przewodami, jednak zanim sie to udało, podłączyły plus z minusem, w naszym zgasło wszystko na zegarach i szły iskry przy podpisaniu do masy gdzie podłączyły minusa. Po poprawnym podłączeniu auto zapałiło za pierwszym razem i chodzi na beznynie. Natomiast nie chce przełaczać sie na lpg. instalacja prins - nie świeci przelacznik pb/lpg i nie słychać zaworu w butli oraz nie pracują wtryski gazu. co mogło sie stać? ps. jakie powinny być obroty "na ssaniu" zaraz po uruchomieniu (np. po nocy) Proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadek, bo wiem ze wizyta u mechanika jest bardzo kosztowna (gdy zacznie wymieniać pół samochodu). ;((( Z góry dziękuję!!! dałeś mocy ,watek nie ma nic wspólnego z tematem "" Mały problem z temperaturą"" a ty wypisałeś cała litanie, która niema nic wspólnego z tematem, pewnie kosz bedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chiptdi Zgłoś #12 Napisano 11 Lutego 2012 zdaję sobie sprawę, jednak jestem tu po raz pierwszy i nie bardzo wiem jeszcze jak się poruszać po forum a niestety temat dla mnie pilny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #13 Napisano 12 Lutego 2012 Co do mazi na korku to norma jak auto jeżdzi na krótkich odcinkach,moim zdaniem to miałeś poprostu zapowietrzony układ nie grzebałeś nic wcześniej przy układzie chłodzenia? Co do gazu to pewnie jakis bezpiecznik wywaliło i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chiptdi Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2012 witam, dzieki za odpowiedź jakies 4 m-ce temu zdejmowali mi kolektor dolotowy a kilka dni później wymieniali jakiś trójnik z boku silknika (coś plastikowego co po kilku latach pod wpływem temp. traci swoje właściwości i puszcza płyn):ocochodzi Skwaru, a czy jestes w stanie nazwać to coś co zaznaczyłem na rysunku na zółto (dzis tez sie przyjrzalem i byl minimalny-chwilowy wyciek ;(), może pompa wody? przy zapalaniu był jakiś dziwny pisk pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gugi11 Zgłoś #15 Napisano 12 Lutego 2012 też miałem problem z grzaniem i po wymianie termostatu jest ok na gazie dławi mi się silnik ale gazownik odkrył że to jakiś wąż podciśnieniowy jest struchlały i łapie lewego powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach