lukaszstatucki Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2012 Witam!!! Jakiś czas temu zatarła mi się sprężarka od klimy... w związku z tym moje pytanie czy do mojego Passata (2.8 v6) jest jeden typ sprężarki czy muszę najpierw ją zdemontować by zobaczyć numery lub coś takiego??? dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2012 Witam!!! Jakiś czas temu zatarła mi się sprężarka od klimy... w związku z tym moje pytanie czy do mojego Passata (2.8 v6) jest jeden typ sprężarki czy muszę najpierw ją zdemontować by zobaczyć numery lub coś takiego??? dzięki za pomoc Podaj nr VIN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszstatucki Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2012 Wvwzzz3bzxe417826 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2012 Wvwzzz3bzxe417826 Dlaczego po nr VIN wychodzi, że kod silnika to APR, a Ty w profilu masz ALG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszstatucki Zgłoś #5 Napisano 28 Stycznia 2012 Dlaczego po nr VIN wychodzi, że kod silnika to APR, a Ty w profilu masz ALG? już poprawiłem nie zauważyłem tego błędu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2012 Więc tak: są dwa numery pasujące do Twojego samochodu 1. 4B0 260 805 B 2. 4B0 260 805 BX - jeśli masz ten numer to starą sprężarkę będziesz musiał oddać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszstatucki Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2012 ok czyli sprężarkę z takimi numerami mogę szukać tak? dziękuję bardzo za pomoc. wiesz planuję zakup używanej więc myślę że nie bedę musiał starej oddać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #8 Napisano 28 Stycznia 2012 ok czyli sprężarkę z takimi numerami mogę szukać tak? dziękuję bardzo za pomoc. wiesz planuję zakup używanej więc myślę że nie bedę musiał starej oddać Tak, te numery są zamienne. A co do zdawania starej części, to podałem jak pisze w Etce żeby później nikt nie robił problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #9 Napisano 28 Stycznia 2012 Tylko tak, zalezy czy zatarla ci sie "w srodku" np. z braku czynnika czy na lozysku na kole pasowym. Jak na kole pasowym to nawet chyba nie musisz jej zdejmowac a lozysko to koszt 50zl a jak w srodku to tylko uzywka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszstatucki Zgłoś #10 Napisano 28 Stycznia 2012 Witam wiesz co bardzo dobre pytanie... najpierw pojechałem do elektronika i stwierdził ze uszkodzone jest "sprzęgiełko" bo nie dostaje prądu, po czym pojechałem do kolesia od klimy i powiedział że nie może jej w ogóle ruszyć że się nie obraca wiesz ja się na tym nie znam dlatego jakoś próbuje rozwiązać ten problem sam a koleś od klimy powiedział tak: zostaw auto a koszt naprawy to ok 1200 zl bo musi przód rozebrać i takie tam aaaaa i najważniejsze czynnik chłodzący był tylko stwierdził że na filtrze klimy było dużo brudu tyle wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarlim87 Zgłoś #11 Napisano 29 Stycznia 2012 myślę ze powinieneś zmieścić siew jakichś 600-700zł.tylko pamietaj że przy wymianie sprężarki musisz płukać cały układ bo będzie pełno opiłków w układzie.I żadna maszyna do płukania tu nie pomoże.Każdy waz z osobna trzeba wyciagnać i przepłukać.Przy tym wymiana filtra i powinno działać jak nowe.Bez płukania układu możesz zapomnieć o chłodzie z kratek i nastawić sie na ponowną wymianę sprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #12 Napisano 29 Stycznia 2012 myślę ze powinieneś zmieścić siew jakichś 600-700zł.tylko pamietaj że przy wymianie sprężarki musisz płukać cały układ bo będzie pełno opiłków w układzie.I żadna maszyna do płukania tu nie pomoże.Każdy waz z osobna trzeba wyciagnać i przepłukać.Przy tym wymiana filtra i powinno działać jak nowe.Bez płukania układu możesz zapomnieć o chłodzie z kratek i nastawić sie na ponowną wymianę sprężarki.żadne płukanie nie jest potrzebne ja sam wymieniałem sprężarkę w garażu ponad rok temu i od tamtej pory śmiga jak ta lala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2012 a koleś od klimy powiedział tak: zostaw auto a koszt naprawy to ok 1200 zl bo musi przód rozebrać i takie tam Co!? Zmień mechanika... ze sprezarka max to 350-400zl! Nie wiem jak jest w V6, bo nigdy nie dobieralem sie do tego silnika. Ale do TDI, i benzyn <2.0 zdejmujesz bez edmontazu przedniej czesci, tylko pasek. Wydaje mi sie, ze w V6 sprezarka bedzie w tym samym miejscu... I tak, pojedz do goscia co ma sprzet do sciagania czynnika, niech sciagnie pozniej Ty wymianiasz sprezarke u mechanika i z powrotem jedziesz do niego na czynnik i ew. braki uzupelniasz Zadnej filozofiitylko troche jezdzenia. I zalezy jak jest zatarta. Musiszto obadac - podstawowa kwestia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszstatucki Zgłoś #14 Napisano 29 Stycznia 2012 czynnik już mam ściągnięty, niestety przy 2.8 trzeba ściągać wszystko pas chłodnice itp nie wiem co do płukania bo ten fachowiec powiedział że ma urządzenie do czyszczenia układu to niby czyści cały układ i później jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #15 Napisano 29 Stycznia 2012 Jak bedziesz potrzebowal sprezarke to ja mam z moj rozbitej Cordoby jak bedzie pasowala to jest na sprzedaz jak by co Klima dzialala do samego konca Silnik w Cordobie byl AHU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarlim87 Zgłoś #16 Napisano 29 Stycznia 2012 (edytowane) żadne płukanie nie jest potrzebne ja sam wymieniałem sprężarkę w garażu ponad rok temu i od tamtej pory śmiga jak ta lala.Widocznie nie była zatarta spręzarka.Uwierz mi że w układzie pozostaje sporo opiłków.A passat ma przed zaworem rozprężnym taka siateczkę która to ma zatrzymać.Zapchana siateczka =nie działajacy układ, albo ograniczenie jego wydajności na tłoczeniu co wiaże sie ze wzmożonym wysiłkiem dla spręzarki a w konsekwencji jej ponownym zatarciem.Także nie wypłukanie układu a działajaca (do czasu)sprężarka nie koniecznie musi oznaczać sukces. I tak, pojedz do goscia co ma sprzet do sciagania czynnika, niech sciagnie pozniej Ty wymianiasz sprezarke u mechanika i z powrotem jedziesz do niego na czynnik i ew. braki uzupelniaszNie wiem czy wiecie ale po ściągnięciu czynnika z auta przez zakład, automatycznie zakład staje sią jego własnością(Ustawa o czynnikach zubożających warstwę ozonowa)Warsztat ten sam czynnik może nam wtedy sprzedać a nie przechować.Oczywiście Jeżeli maja uprawnienia do obracania takimi czynnikami. Edytowane 15 Czerwca 2012 przez artmin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2012 Nie wiem czy wiecie ale po ściągnięciu czynnika z auta przez zakład, automatycznie zakład staje sią jego własnością(Ustawa o czynnikach zubożających warstwę ozonowa)Warsztat ten sam czynnik może nam wtedy sprzedać a nie przechować.Oczywiście Jeżeli maja uprawnienia do obracania takimi czynnikami.to prawda ale ja jak scioągfałem 3 razy w ciągu tygodnia to za każdym razem mi dawał na nowo a dopłacałem tylko po 10 zł za usługę więc i tak było cacy wg mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość BIEPIO Zgłoś #18 Napisano 13 Września 2012 Witam serdecznie. Wystąpił u mnie problem z sprzeżarką Zexel. W trybie eco słychać piski łożyska - zewnętrzny pierścień koła kręci się a co jakiś czas obraca wewnętrzny klimy. Natomiast jak odpale klime wszystko działa chłodzi ale całe koło się trzęsie kiwa telepie ??? I tak się zastanawiam która część mogła się zepsuć. Czy wystarczy wymienić łożysko sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #19 Napisano 13 Września 2012 u mnie też piszczy i też nie wiem co. hałasuje tylko jak załącze klime na AUTO na ECO jest cicho boje się że to bedzie sprzęgło a troche kosztuje. Czy w 2.0 benzyna 115KM i 2,3 benzyna 170 KM V5 są takie same sprężarki klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sopel-85 Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2012 Wrazie czego mam sprezarke o nr 4A0 260 850AE na sprzedaż za dobre pieniadze taki ot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach