eckart Zgłoś #1 Napisano 9 Stycznia 2012 Witam kolegów, i proszę o bardzo praktyczną radę. Mam B6 z grudnia 2007 roku, 66 tys km przebiegu, z salonu, jestem pierwszym właścicielem. Wczoraj padła mi skrzynia biegów. Przy tak małym przebiegu Generalnie staram się dbać o auto. Studzę turbinę, nic niewskazanego z silnikiem nie robię. Jechałem trasę 200 km. Po 50 km przestała wskakiwać piątka (efekt dźwiękowy jakby nie wciśnięte sprzęgło), a po 100km nagle obroty na maksa, moc spada do zera, pobocze i laweta. Wk... się niemiłosiernie, bo co by nie było, to nie jest duży przebieg, a już czułem z czym to się wiąże. Mechanik w ASO <nie wiedziałem gdzie pokierować lawetę, to pokierowałem do ASO> powiedział - być może źle cytuję - "to spotykana w tych modelach usterka, łożysko się obróciło i trzeba wymienić obudowę skrzyni". Co według niego sprowadza się do wymiany skrzyni. ASO wyceniło wymianę na ... 30 tys . Śmiech przez łzy. Chciałbym zapytać Was o dwie rzeczy: 1. Czy to jest normalne, że w takim samochodzie, tak poważna usterka przy takim przebiegu? 2. Co ja mam teraz zrobić? Ile kosztuje nowa skrzynia? Pewnie jakąś używaną muszę kupić, ale co jak, gdzie? Sam czuję, że nie dam rady ogarnąć tematu. Tym bardziej, że wolnego czasu mam prawie zero. Mieszkam w Warszawie. Moglibyście polecić mi jakiś warsztat, mechanika, który pomoże mi kompleksowo ogarnąć problem? Z góry dzięki za odpowiedzi. Na razie jak usłyszałem diagnozę to mam maksymalnego doła i zero wiary w niemiecką motoryzację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2012 Skrzynia używka, najlepiej weź od kogoś kto sprzedając skrzynie odrazu Ci ją zamontuje i da jeszcze gwarancje ja co prawda wymieniałem skrzynie automatyczną ale pewnie ten człowiek tez zagwarantuje Ci manuala http://decautomat.pl/ robilem u niego swoje dsg i polecam gorąco, zresztą jak podjedziesz do niego i zobaczysz jakie fury serwisuje w kwestii skrzyń to się zdziwisz, ja jak przywiozłem passata na lawecie to się czułem jakbym poloneza przywiózł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #3 Napisano 9 Stycznia 2012 Witam kolegów,i proszę o bardzo praktyczną radę. Mam B6 z grudnia 2007 roku, 66 tys km przebiegu, z salonu, jestem pierwszym właścicielem. Wczoraj padła mi skrzynia biegów. Przy tak małym przebiegu Generalnie staram się dbać o auto. Studzę turbinę, nic niewskazanego z silnikiem nie robię. Jechałem trasę 200 km. Po 50 km przestała wskakiwać piątka (efekt dźwiękowy jakby nie wciśnięte sprzęgło), a po 100km nagle obroty na maksa, moc spada do zera, pobocze i laweta. Wk... się niemiłosiernie, bo co by nie było, to nie jest duży przebieg, a już czułem z czym to się wiąże. Mechanik w ASO <nie wiedziałem gdzie pokierować lawetę, to pokierowałem do ASO> powiedział - być może źle cytuję - "to spotykana w tych modelach usterka, łożysko się obróciło i trzeba wymienić obudowę skrzyni". Co według niego sprowadza się do wymiany skrzyni. ASO wyceniło wymianę na ... 30 tys . Śmiech przez łzy. Chciałbym zapytać Was o dwie rzeczy: 1. Czy to jest normalne, że w takim samochodzie, tak poważna usterka przy takim przebiegu? 2. Co ja mam teraz zrobić? Ile kosztuje nowa skrzynia? Pewnie jakąś używaną muszę kupić, ale co jak, gdzie? Sam czuję, że nie dam rady ogarnąć tematu. Tym bardziej, że wolnego czasu mam prawie zero. Mieszkam w Warszawie. Moglibyście polecić mi jakiś warsztat, mechanika, który pomoże mi kompleksowo ogarnąć problem? Z góry dzięki za odpowiedzi. Na razie jak usłyszałem diagnozę to mam maksymalnego doła i zero wiary w niemiecką motoryzację. Z opisu wynika, że masz CR-a. Ale w 2007 roku nie było CR-ów!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #4 Napisano 9 Stycznia 2012 (edytowane) Z opisu wynika, że masz CR-a. Ale w 2007 roku nie było CR-ów!!!To tak odnośnie problemu kolegi? Edytowane 9 Stycznia 2012 przez skrzypek1975 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s1bart1 Zgłoś #5 Napisano 9 Stycznia 2012 A jak wygląda sprzęgło? Mieliśmy podobny przypadek tyle że w caddy z 05r. o przebiegu 55.000km i okazało się że rozleciała się tarcza sprzęgła .Tylko muszę zaznaczyć że caddy-m jeździ każdy kto ma dziurę w tyłu -tak za przeproszeniem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2012 Jesli serwisujesz auto a ASO mozesz ubiegać się o partycypacje w kosztach naprawy. Wkońcu auto masz jako 1 wszy wasciciel. Czasami praktykują takie coś. Warto spróbować, a jesli nie to pozostaje zakup skrzyni z drugiej reki. Chyba ze masz wolne 30 k PLN Tylko jeden minus, auto masz uziemione przez długi czas, a na to najprawdopodobniej Cię nie stać, bo normalne że auto pracuje. Ta usterka jest co najmniej dziwna, i na pewno nie jest na porządku dziennym. Skrzynia manual rozumiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2012 Ja bym uderzał do VW Polska. To nie jest normalna usterka (nawet jeśli częsta przypadłość). Niech partycypują w kosztach naprawy lub pokryją ją z własnej kieszeni. W życiu nie widziałem, żeby przy normalnej eksploatacji skrzynia biegów padła przy tak niskim przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2012 ... . Po 50 km przestała wskakiwać piątka (efekt dźwiękowy jakby nie wciśnięte sprzęgło), a po 100km nagle obroty na maksa, moc spada do zera, pobocze i laweta. ... -a moze to jednak "automat" :hmm:?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2012 170 KM najczesciej byly z DSG,ale kto wie co tam siedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2012 Skrzynia za 30 tyś PLN ...to chyba chodzi o DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #11 Napisano 9 Stycznia 2012 nie ma jak to manual bez urazy tansza w eksplatacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eckart Zgłoś #12 Napisano 9 Stycznia 2012 Jakie DSG?! Manual. Nie wiem, co to są CRy. Ale auto jest z grudnia 2007. ---------- Dodano o 23:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:24 ---------- Obdzwoniłem kilka warsztatów "pana Staśka". Są tacy, którzy wstawią mi skrzynię używaną do 5 tys. Ale trzech niezależnych mechaników powiedziało mi, że takie usterki skrzyni rzeczywiście się w passatach zdarzają. A żeby było ciekawiej, zadzwonili do mnie z ASO, gdzie przebywa mój ulubieniec i czeka na decyzję, co z z nim zrobię i mówią, że turbina przecieka, więc pewnie za chwilę znów strzeli. Kolejne 6 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeksz26 Zgłoś #13 Napisano 9 Stycznia 2012 ze skrzynią to masz prawdziwego pecha, sam mam 62 tysie przejechane jutro jadę na akcje serwisową do VW i jak sobie pomyśle że skrzynia może mi paść po tym przebiegu to aż płakać się chce. o autko sie dba nie katuje a tu takie klocki. a turbinka sie nie przejmuj każda cieknie, albo poci się, ten typ tak ma. to że cieknie nie znaczy, że zaraz padnie: może a nie musi nie daj sie naciągnąc na koszty niech ci partycypuja w naprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #14 Napisano 10 Stycznia 2012 Nie wiem, co to są CRy. Ale auto jest z grudnia 2007. CR to common rail, dostępny w B6 od 2009. W 2007 były PD (pumpe duse) - pompowtryski. Tak więc opis do korekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #15 Napisano 10 Stycznia 2012 mówią, że turbina przecieka, więc pewnie za chwilę znów strzeli. Kolejne 6 tys U mnie zaraz po kupnie niecały rok temu okazało się, że turbina przecieka. Mechanik mówił "turbina Ci rzyga olejem i to naprawdę porządnie"... Pochodziłem jak struty przez kilka dni, wilkiem patrzyłem na swojego świeżo zakupionego Passata i.... nie zrobiłem nic. Turbina cały czas ta sama i faktycznie coś tam cieknie, ale na pewno nie rzyga. Oleju dolewam jakieś 1,5 l. na 15.000 km, więc razem z naturalnym zużyciem oleju przez 2.0 TFSI w zasadzie nie ma o czym mówić. Podziel więc słowa ASO przez dwa, albo i trzy. Znam to od podszewki. Nie ma to jak zdesperowany klient w stosunkowo nowym samochodzie po gwarancji. Można mu wmówić wiele i na wiele naciągnąć, a on w akcie rozpaczy zgodzi się na wiele. Moja rada jest taka - jedź do serwisu SEATa, zrób tzw. przegląd przed gwarancyjny do gwarancji Excellente i wykup tą gwarancję. Skrzyni i ew. turbiny Ci gwarancją nie obejmą, ale dwumasę, pompowtryski itp. jak najbardziej (o ile na chwilę obecną nic się z nimi nie dzieje). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldeksz26 Zgłoś #16 Napisano 10 Stycznia 2012 CR to common rail, dostępny w B6 od 2009.W 2007 były PD (pumpe duse) - pompowtryski. Tak więc opis do korekty. można było kupić CR z końcówki roku 2008 model 2009 jak takowego posiadam i tam tez był CR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #17 Napisano 10 Stycznia 2012 można było kupić CR z końcówki roku 2008 model 2009 jak takowego posiadami tam tez był CR. -dokladnie tak jest... ! - CR´y weszly do produkcji od pazdziernika 2008! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #18 Napisano 10 Stycznia 2012 To ja apropo skrzyni, bo tu widze ze kazdy pisze o silniku . W 6 biegowych manualnych skrzyniach (chociaz huk wie co masz, bo słowa o tym nie napisałes a jak nie wiesz jaki masz silnik to skrzyni pewnie tez nie) rozkręcał się wałek skrzyni 6 biegu, i efekt był bardzo podobny. Jest to do naprawy nawet w domu, pytanie jak Ci tam juz namieliło . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #19 Napisano 10 Stycznia 2012 Ze skrzynią biegów rozpadającą się z małym przebiegiem w VW już słyszałem. Passat '06r 2.0TDi przy przebiegu ok 60tyś zmieliło bebechy i rozwaliło obubowe ale o zmielonych skrzyniach to raczej nie słychaćza dużo... DO KOLEGÓW CR-y produkują od czerwca 2008r!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #20 Napisano 10 Stycznia 2012 Moja rada jest taka - jedź do serwisu SEATa, zrób tzw. przegląd przed gwarancyjny do gwarancji Excellente i wykup tą gwarancję. Skrzyni i ew. turbiny Ci gwarancją nie obejmą, ale dwumasę, pompowtryski itp. jak najbardziej (o ile na chwilę obecną nic się z nimi nie dzieje). Ile taka usluga kosztuje?Jakie warunki musza byc spelnione? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach