Skocz do zawartości
klasycznymaster

Nierówna praca silnika po odpaleniu AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z silnikiem 1.9 TDi AVB 101KM 2003r otórz auto odpala i jeździ bezproblemu ale od 2 tyg zauważyłem że jak stoi np na parkingu i odpale go pochodzi kilka minut to ma objaw jakby przestawał "palić na wszystkie gary" i poprostu gaśnie !!! odpalenie wygląda tak samo kilkanaście sekund kręcenia i pedał gazu w podłodze to odpali !!! jeżeli chodzi o jazde to nie ma problemu światła lub inne korki auto działa bez zarzutu ;) a na postoju niestety lipa ;) POZDRAWIAM i dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że coś z zaworem EGR.Jak dawno nie był czyszczony to może zasyfiony jest aż tak.

EGR się chyba po trzech minutach aktywuje czy jakoś tak na biegu jałowym, a może coś z podciśnieniowymi wężykami?

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzeję temat.

Ostatnio padły u mnie 2 pompki, wymieniony komplet. Wcześniej nie chciało auto odpalić.

Korekcje na pompkach to max 0,15-0,20mg na każdej.

Po wymianie odpala bez problemów.

Ale dwa razy mi zgasł, pierwszy jak ruszając z jedynki przez nierówność a drugi raz jak kopnąłem tylne koło, co jest bardzo dziwne.

Później już nie gasł.

Ale od wczoraj mam problem z nierówną pracą silnika, nie za każdym razem, ale trochę ciężej zapala i nierówno pracuje, przygazuję i jest ok, po kilku sekundach przestaję i chodzi normalnie.

Jak odpala normalnie, bez dłuższego kręcenia to chodzi równiutko.

Jak jest ciepły zapala bez problemów (wystarczy że przejadę 1km i zgaszą i odpalam bez problemów).

Gorzej jak dłużej postoi, chociaż dzisiaj rano odpalił normalnie po całej nocy stania w garażu.

Nie wiem czy to będzie to, ale dziwnie mi wskazuję czujnik temp. cieczy, otóż na zimnym mam wskazania podobne w grupie 1 jak i w grupę 17 czy z G62 i G2, ale jak już jest rozgrzany to wskazanie mam na instrumenty normalne 90 stopni a na silnik mam dużo zaniżoną około 65 stopni i czasami skaczę.

Świecę chyba nie powodują takich problemów, tym bardziej że mamy teraz takie upały.

Być może mechanik mi nie wymienił uszczelniaczy na pompkach i tu jest problem?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być może mechanik mi nie wymienił uszczelniaczy na pompkach i tu jest problem?

Słabo mi, to prawie tak jak wymieniać olej bez filtra oleju. :blady

Wymień je obowiązkowo, tylko u kogoś kto ma pojęcie w prawidłowej regulacji PD. :ok

I co najważniejsze porządnie przejrzy stan gniazd bo też mogą być powycierane.

P.S. Wymień czujnik G2/G62. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby mówił że wymienił te uszczelniacze, ale jak poczytałem o problemach z nierówną pracą silnika to tak się zacząłem zastanawiać czy rzeczywiście tak zrobił.

Wymienię jak najszybciej czujnik G2/G62 i te uszczelniacze i dam znać czy pomogło.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności