r1u0d2y Zgłoś #1 Napisano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Witam, wlasciwie od nowosci obserwowalem u siebie w aucie nastepujacy objaw i wystepuje nadal: Jak ruszam dunamicznie ze skreconymi kolami (nie musi byc na maksa, wystarczy 1 obrot, skret w ciasna uliczke o 90 stopni) wystepuje dziwne uderzanie (walenie) z przodu (srodka) auta. Sprawe zglaszalem w ASO, ale nie zauwazyli nic nienormalnego. Czy u Was tez cos takiego wystepuje? Pozdrawiam Edytowane 27 Lutego 2012 przez r1u0d2y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #2 Napisano 19 Grudnia 2011 Dynamiczne ruszanie ze skreconymi kolami = najprostsza metoda na pourywanie przegubów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kardynalski Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2011 Moim zdaniem masz włączony ABS i to on powoduje " dziwne walenie", spróbuj wyłączyć ABS i tak samo ruszyć. ---------- Dodano o 10:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:50 ---------- Dynamiczne ruszanie ze skreconymi kolami = najprostsza metoda na pourywanie przegubów to jest prawda:dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2011 wystepuje dziwne uderzanie (walenie) z przodu (srodka) auta.przeguby wewnętrzne lub coś w skrzyni Dynamiczne ruszanie ze skreconymi kolami = najprostsza metoda na pourywanie przegubówzgadzam się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2011 Często włączam się do ruchu z podporządkowanych uliczek, gdzie trzeba dynamicznie wystartować ze skręconymi już kołami i nic takiego u siebie nie zauważyłem. ESP oczywiście włączony (bo chyba o to kardynalskiemu chodziło). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukop2 Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2011 spróbuj na wyłączonym ESP , aczkolwiek przedmówcy maja racje ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kardynalski Zgłoś #7 Napisano 19 Grudnia 2011 Napisałem tak, bo u mnie gdy jest włączony ABS , przy gwałtownym ruszaniu koła "chcą zabuksować", a ABS im nie pozwala i jest efekt "tarki", gdy wyłączę ABS to koła "piszczą" i nie ma tego efektu, może Radkowi też i oto chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2011 Napisałem tak, bo u mnie gdy jest włączony ABS , przy gwałtownym ruszaniu koła "chcą zabuksować", a ABS im nie pozwala i jest efekt "tarki", gdy wyłączę ABS to koła "piszczą" i nie ma tego efektu, może Radkowi też i oto chodziło. Piszczą to chyba jak ESP wyłączysz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #9 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam, wlasciwie od nowosci obserwowalem u siebie w aucie nastepujacy objaw i wystepuje nadal: ... Czy u Was tez cos takiego wystepuje? Pozdrawiam -sorry Radek, ale od nowosci "mordujesz" w ten sposób przeguby, a stuki to po prostu skutek NORMALNYCH LUZÓW W TOLERANCJI PRODUCENTA! -bo luzy sa wszedze i w KAZDYM napedzie "od nowosci" pojazdu! - taki juz jest ten swiat fizyki i nic tutaj nie poczniesz! :ocochodzi ... ! -u mnie w/w problem nie wystepuje, bo juz z zasady nie " morduje gwaltem" przegubów w swoim aucie :zliscia ...! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #10 Napisano 19 Grudnia 2011 Witam, wlasciwie od nowosci obserwowalem u siebie w aucie nastepujacy objaw i wystepuje nadal: Jak ruszam dunamicznie ze skreconymi kolami (nie musi byc na maksa, wystarczy 1 obrot, skret w ciasna uliczke o 90 stopni) wystepuje dziwne uderzanie (walenie) z przodu (srodka) auta. Sprawe zglaszalem w ASO, ale nie zauwazyli nic nienormalnego. Czy u Was tez cos takiego wystepuje? Pozdrawiam Przeczytaj post 6 http://forum.vw-passat.pl/threads/77421-Przeguby-wymienione-a-po-jakims-czasie-znowu-przy-skrecie-stuka?highlight=glo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #11 Napisano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Dzieki za odpowiedzi. Swoje auto szanuje i napisalem ze ruszam, nie przy kolach skreconych na maksa, tylko co najwyzej 1 obrot kierownicy Jestem swiezo po przegladzie na 60k i nic tam nie znalezli, wiec widocznie moj tak juz ma... Edytowane 27 Lutego 2012 przez r1u0d2y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #12 Napisano 19 Grudnia 2011 Mój przy podobnym skręceniu kół (ale przy normalnym ruszaniu, czy skręcaniu) robi takie ciche "uuuuuuu". Napisałem tak, bo u mnie gdy jest włączony ABS , przy gwałtownym ruszaniu koła "chcą zabuksować", a ABS im nie pozwala i jest efekt "tarki", gdy wyłączę ABS to koła "piszczą" i nie ma tego efektu, może Radkowi też i oto chodziło. A w tym przypadku chyba chodzi Ci o TCS/ASR? ABSu nie da się wyłączyć (przynajmniej nie przyciskiem ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kardynalski Zgłoś #13 Napisano 19 Grudnia 2011 Mój przy podobnym skręceniu kół (ale przy normalnym ruszaniu, czy skręcaniu) robi takie ciche "uuuuuuu". A w tym przypadku chyba chodzi Ci o TCS/ASR? ABSu nie da się wyłączyć (przynajmniej nie przyciskiem ). W stu % masz rację, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roziok Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2011 U mnie przy lekko skreconych kolach i ruszaniu (wcale nie ostrym ) przegob wewnetrzny sie rozsypal a zadnych objawow przed nie bylo.Ale proscizna z wymiana mozna to zrobic pod blokiem z lewarkiem , kompletem kluczy w godzine Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel77 Zgłoś #15 Napisano 19 Grudnia 2011 Z tego co piszesz to prawdopodobnie masz któryś z przegubów uszkodzony a słychać po" środku" bo czasami jakaś wiązka kabli lub czegoś innego tam przechodzi i dźwięk tamtędy się dostaje do środka kabiny i wtedy wydaje się że to jest po środku. Podjedz na jakiś plac ( lub przy wjeździe w ulicę) opuść szybę skręć koła na maxa i i powoli jedź słuchaj czy słychać potem w drugą stronę i to samo. Jeżeli będzie słychać pukanie to raczej przeguby Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach