Skocz do zawartości
Gość VW 1.8T

Klima działała a nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Funkcja AUTO, jak sama nazwa mówi automatycznie steruje strumieniem nadmuchu. Jak zaczniesz regulować strumieniem powietrza to AUTO się wyłącza - to normalne. Jeżeli chodzi o ciepłe powietrze to faktycznie może być mało czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam prosilbym o pomoc w sprawie klimy....

albowiem w tamtym roku napelnilem i wyczyscilem klime, wszystko bylo git i nagle za jakis miesiac klima nie dziala normalnie nie wlacza sie , nie zalacza wentylatora i nie chlodzi wogole , nie slychac nawet przekaznika.....

i teraz pytanie co moze byc przyczyna i czy podpiecie pod komputer cos wykaze, czy moze po prostu wymienic przekaznik czy czujnik nie mam pojecia a klima by sie przydala..... pomozcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak climatronik, to powinien się wentylator włączać nawet jak sprężarka nie smiga.

Zrób diagnostykę climatronika i podaj kody błędów. Wtedy coś można powiedzieć. Po tym co napisałeś to można powiedzieć, że nie włącza się bo nie naciskasz "AUTO" ;)

Sprawdź bezpiecznik i przekaźnik, zrób samodiagnostykę climatronika. Znając życie to masz nieszczelny układ i nie włącza się, bo nie ma czynnika.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżeli nie masz czynnika to się nie włączy.Zdejmij podszybie i masz tam wentyle od klimy.Naciśnij z wyczuciem i jeżeli jest czynnik to wiadomo,że "syknie".Mając wszystko OK z czynnikiem i napełnieniem,a wiatrak jest nie sprawny to rozwalisz sobie sprężarkę od klimy.

Ja tydzeń wstecz naprawiałem ponieważ nadgorliwy mechanior w zimę wkręcił wkręt w nadkole z prawej strony(pasażera) w połowie wysokości koła i przebił przewód.

Koszt regeneracji przewodu(zasilający)+czynnik,azot do sprawdzenia,kontrast,łożysko w sprężarce i wentylator,łącznie 650pln.

Szerokości i chłodu w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ale jak napelnialem klime to szczelna byla i bylo wporzadku , ok dzis zobacze na wentylki , nie wlaczam auto tylko wylaczam econ i tez powinna chulac, tak

mi sie wydaje

aha i wogóle nie slychac przekaznika wiec najpierw sprawdze bezpieczniki i przekazniki i czynnik;] bledow klimatronika nie umiem sprawdzac ale moze podepne pod kompa u kolegi....

Edytowane przez marcino22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzilem przekaznik i bezpiecznik, pozyczylem od brata :glaszcze aha wentylator po podpieciu na krotko nie dziala ale prad do kostki po wlaczeniue klimy tez nie idzie :niekumam co dalej??? opornica??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przytrzymujesz zamknięcie obiegu+econ przekrecasz kluczyk i czekasz az ekran zacznie migać, jak skończy powinien wyświetlić błędy. Jeśli podłączyłeś wentylator na krótko i nie działa no to od razu wentylator wymień. Prąd nie dochodzi do wentylatora bo za pewne masz pusto w układzie. To że rok temu trzymała klima nie znaczy że miesiąc temu nie skorodowała Ci chłodnica np. Jak wentylator zmienisz to nabij azotem i niech sprawdzą po 1 dniu czy trzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale sprawdzilem uklad i mam czynnik , wentylator wymienie ale mysle ze to tez opornica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam błędy 513 00, 53d , 318 tylko co one oznaczaja ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

318 brak czynnika a reszte nie wiem i zrub tak jak ci mowil darius

Edytowane przez bbzzyyczczeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem klimę i wszystko było OK przez 2 tygodnie i zdechła.Układ napełniony,wentylator śmiga,na sprężarce niby OK bo słychać a klika.Pod spód nie zaglądał gościu bo osłona.Zmieniłem sprężarkę i wszystko lata jak należy.

Żadnych błędów na klimatroniku nie pokazywało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam błędy 513 00, 53d , 318 tylko co one oznaczaja ??

318 - sygnalizacja zadziałania zaworu bezpieczeństwa

___ - za mała ilość czynnika roboczego w układzie

___ - inne błedy w klimie

53d - pojęcia nie mam :P na forum jedynie znalazłem opis, że 53d - kombi (co to oznacza i kto taki taki opis i skąd wziął , to nie wiem )

 

513 - Gateway - ale też nie kumam o co z tym chodzi :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podlącze sie szukałem na forum ale nic nie znalazłem A mam taki problem wczoraj klima działała dziś rano niestety brak reakcji klimatronika nić się nie włącza ekran zgaszony nic się nie dzieje a ze to działo się rano więc pomyślałem padł bezpiecznik i po pracy sprawdzę. Ale nic z tego bezpieczniki sprawne wie hyc do fachowca może coś z czynnikiem ale objaw powinien być inny klima się nie włącza ale wentylator powinien działać a tu nic czynnik jest tyle ile powinno być czy jest jeszcze inny bezpiecznik który odpowiada za klimę oprócz nr 25 i nr5 nie wiem dlaczego panel climatronica jest ciemny czyli bez życia

Zacząłem pomału szukać przyczyny na razie wiem że pali mi bezpiecznik Nr5 5A

Edytowane przez Kosmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok oddam klime do przegladu tzn. ponowne napelnienie itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepne sie do tematu. U mnie dziala kompresor i klima chlodzi, ale wiatrak na chlodnicy klimy ani drgnie. Przekazniki i bezpieczniki sprawne, vag nie pokazuje bledu, wiatrak na krotko smiga bez problemu. Na wtyczce wiatraka (kolo zbiorniczka plynu wspomagania) po wlaczeniu auto diagnostyki lub gdy klima dziala - brak pradu. Czy moze to byc czujnik wiatraka na chlodnicy klimy? Jesli tak to gdzie dokladnie on sie znajduje (115 atj), z gory dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dalsze boje z klimą zawiozłem paska do elektryka w miejsce bezpiecznika 5A był włożony 20A i straszny mętlik z kablami i wyrzuciło masę błędów na kompie mętlik z kablami poprawiony klima działa ale nie można sterować z panelu była propozycja włączania innym przełącznikiem bo nie ma drugiego panelu by sprawdzić czy to panel jest uszkodzony lub zostawić dalej autko i maja dalej szukać na czujniku w zderzaku chcę mieć możliwość normalnego sterowania z panelu i paska zostawiłem i pytanie czy przez ten bezpiecznik 20A mógł się panel zfajczyć i muszę rozglądać się za nowym o takim samym numerze czy podejdzie np z 1998 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze ten bezpiecznik mogl byc przyczyna. Panele z modelu przed i po liftowego wygladaja identycznie, wymontuj swoj i porownaj numer czesci z tymi dostepnymi np na allegro, panel mozna kupic juz od ok 60zl, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tema jest rozwiązany pasek odebrałem od fachowca szukali aż znaleźli oprócz tego że zrobili porządek z kablami to naprawili a przyczyną było to że rozdzielili dwie linie czujnik klimy w zderzaku i czujnik temp. oleju w misce bo nie pisałem że jednocześnie mi wywalało błąd OILSENSOR WERKSTAD jakiś poprzedni fachowiec to zmostkował i ale jest już teraz dobrze klima działa tak jak w książce pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec tema jest rozwiązany pasek odebrałem od fachowca szukali aż znaleźli oprócz tego że zrobili porządek z kablami to naprawili a przyczyną było to że rozdzielili dwie linie czujnik klimy w zderzaku i czujnik temp. oleju w misce bo nie pisałem że jednocześnie mi wywalało błąd OILSENSOR WERKSTAD jakiś poprzedni fachowiec to zmostkował i ale jest już teraz dobrze klima działa tak jak w książce pisze

No to jak nie urok to przemarsz wojska wczoraj apiać znowu problem z klimą. Po włączeniu zapłonu sygnał z z brzęczka żółta konewka i napis OLSENSOR WERKSTATT. i panel klimatronika mruga. Po diagnozie wywaliło kody błędów 256; 4F7; 4F8; 4FA; 318; 4A4 po skasowaniu przyciskiem econ i ponownej diagnozie pozostało 3 błędy 4Fa; 318; 4A4 jadę do elektryka to pewnie znowu połączenie z czujnikiem Nie wszystkie kody rozszyfrowałem może ktoś pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności