sivy07 Zgłoś #61 Napisano 29 Listopada 2013 temat ogarnięty za pomocą kabelka kkl i VAGeeprom programer 1,19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #62 Napisano 23 Stycznia 2014 Witam!!! Odświeżę trochę temat Mam następujący problem z MFA. Mianowicie kiedy jadę po mieście i zatrzymuję się na światłach, skrzyżowaniu itd. to wskazanie średniego spalania na 100km rośnie mi. Czasami zanim światła zmienią się ponownie na zielone to spalanie wzrasta mi nawet o 1l/100km. Wcześniej nie zauważyłem takiego zjawiska a jeżdżę paszczurem już 3 lata. Ma ktoś jakieś pomysł na przyczynę takiego stanu rzeczy? Szczerze, to czytając poprzednie posty to było tam wiele przykładów o wskazaniach MFA ale mało rozwiązań problemów? Czy ktoś zauważył podobne zjawisko u siebie? A może ktoś miał taki problem i uporał się z nim? Proszę Was koledzy o pomoc Pozdrawiam Marcin kolego uporałeś się ze swoim problemem?? bo ja od dwóch miechów mam identyczny problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MartinZCH Zgłoś #63 Napisano 15 Sierpnia 2014 Witam panowie,mam podobny problem jak kolega.Mam passata B5 FL silnik AWX 131 koni w tiptronicu.Filtry powymieniane,auto po wymianie uszczelniaczy na pompo wtryskach ponieważ 4 troszkę lał za mocno więc wymieniłem komplet,turbo ok,przepływka ok.Z autem mam taki problem że komputer na postoju nie pokazuje spalania tak jak powinien 0,4 czy tam 0,6 litra tylko mam znaczek --II-- przy jeździe mam wskazanie że spala od 7 do 9 litrów (waha się to różnie) ,przy hamowaniu potrafi pokazać nawet 90L,nie czepiał bym się tego,ale przez to że wskakują przy hamowaniu dziwne wyniki spalania a to 74L,a to 80L jak mu się podoba,to potem mi wychodzi spalanie średnie 12-14L,i tak auto pali troszkę za dużo,na pełnym zbiorniku na autostradzie niemieckiej zrobiłem 860km przy prędkości 140km/h. Troszkę chyba za mało.Autko było podłączane pod kompa,żadnych błędów nie ma,wtryski po wymianie pokazuje że są jak nowe,turbo też ok,auto nie ma żadnego muła,zbiera się ładnie.Co może być przyczyną wariacji komputera i zbyt dużego moim zdaniem spalania.No i dlaczego komputer na postoju nie pokazuje mi spalania w danej chwili? Dodam też że miałem cofnięty przebieg w aucie przez jakiegoś dupka,Czy może to być wina cofniętego przebiegu i ktoś nie umiejętnie zjeb...licznik że przekłamuje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MartinZCH Zgłoś #64 Napisano 16 Sierpnia 2014 Tak,to są realne wskazania.Po zatankowaniu pełnego baku komputer pokazuje że można przejechać na pełnym baku 600km,po przejechaniu 30km wskoczy na 700km.Coś mam namieszane ale nie wiem co.No i dlaczego ten komputer tak szaleje przy hamowaniu że pokazuje 80 czy 90L że spala.A w aku oby dwie klemy odłączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian7444 Zgłoś #65 Napisano 17 Sierpnia 2014 witam panowie mam podobny problem. passat b5 1,9 115km chodzi o spalanie a mianowicie; przy odpaleniu samochodu rano jak jest zimny komp pokazuje na biegu jalowym 6,8 albo nawet i wiecej. po ruszeniu i ujechani okolo 3-4 km na kompie nawet wyskakuje 37 a nie raz nawet 40l/100km po rozgrzaniu auta tez jest cos nien tak przy predkosci 90km/h na 5tym biegu jadac pokazuje mi 11-12l/100km pedał delikatnie jest wcisniety i jadąc prosta droga zadnych górek itp. wczesniej tego nie bylo jak kupilem auto komp calkiem inne wartosci mi pokazywał. zaczeły sie takie dziwne rzeczy robic jak mi turbo padlo została zakupione NOWE!!! po założeniu wyskakuja takie cyrki. mało tego stan oleju mi sie podnosi co jakisz czas jak by ropa szla do oleju. pytalem mechaników powiedzieli ze pompa VAKUM puszcza zostala wyciegnieta nowe uszczelki z ASO i dalej ten problem sie pojawia!!! pompo wtryski sa ok nie leja byl podpinany pod VAG-COMa i nic nie pokazało. ma ktos jakies pomysły albo porady czego to spalanie pokazuje takie duze? PS; ostatnio robilem trase okolo 450km i srednie mi pokazalo 8,4 na troasie ale nie przekroczylem nawet 120km/h ledwo obrocilem na 30l;/ a co kiedys jak jechalem do zakopanego i podobne km wychodzily i droga byla inna bo gory itp i auto dostalo troche w piz... wyszlo mi 5,7 na trosie ale to przed wymiana turbiny, pomoże ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz90 Zgłoś #66 Napisano 7 Grudnia 2014 Również miałem cofany licznik i chyba tym gość coś sknocił Byłem przygotowany na spalanie w mieście max 10l (B5 FL 1,9 TDI 4x4) według FIS (chyba mam duże FIS bo pomiędzy zegarami). Ale auto przy bardzo lekkim traktowaniu z trudem schodzi do 9,9-10,5l normalnie 12-13l .A to auto jeszcze korków nie widziało .Trasa Kraków-Zakopane z lekkim szaleństwem wyszła ok. 8,5l .Wydaje mnie się ,ze to są spore wartości. Stąd moje pytanie .Nie ma zielonego pojęcia ile 4x4 może zwiększyć spalanie ale już u mnie w domu przez wskazania FIS . Ciężko jest mnie dokładnie określić realne spalanie bo przejechałem tym samochodem ok. 200km i jak na razie spadło wskazanie na wskaźniku paliwa o jedną kreskę ( zatankowałem praktycznie pod korek chyba 3 max 4 litrów brakło. Dodatkowo strasznie skacze odległość , która można przejechać na paliwie . Auto jak wyruszałem z domu miało w baku ok. 6-7 litrów paliwa na stację mam ok. 5km i w ciągu tej trasy zaczynając od zasięgu 140km spadło do kresek. Dodatkowo chyba nie jest powiązane ale temperatura ( na trasie w jedną stronę prawie 100km) długo utrzymywała się na 50 stopniach podskoczyła do 90 i po chwili spadła do 50 i tak została do końca podróży. To jest normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #67 Napisano 7 Grudnia 2014 Dodatkowo chyba nie jest powiązane ale temperatura ( na trasie w jedną stronę prawie 100km) długo utrzymywała się na 50 stopniach podskoczyła do 90 i po chwili spadła do 50 i tak została do końca podróży. To jest normalne? To wychodzi że masz niesprawny czujnik temp. co równocześnie wpływa na zwiększone spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz90 Zgłoś #68 Napisano 7 Grudnia 2014 Koszt niewielki jutro go zamówię , na jakim poziomie powinna zatrzymać się temperatura w takim okresie jak teraz powiedzmy ,,na trasie"? Bo jeżeli to nie czujnik to trzeba będzie szukać dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #69 Napisano 7 Grudnia 2014 Musi być 90 i koniec. Najlepiej sprawność czujnika sprawdzić VAGiem bo licznik pokazuje uśrednioną temperaturę a nie aktualną, ale trzymając się zasady powinno być 90 i nie powinno spadać podczas jazdy nawet w chłodniejsze dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyn Zgłoś #70 Napisano 25 Kwietnia 2015 Cześć mam passata b5 z 1999 roku w kombi w automacie 115 koni i pali mi wg kompa średnio po mieście 15l , nie chwilowo tylko średnio, co może być grane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #71 Napisano 25 Kwietnia 2015 Cześć mam passata b5 z 1999 roku w kombi w automacie 115 koni i pali mi wg kompa średnio po mieście 15l , nie chwilowo tylko średnio, co może być grane? A jak wygląda temperatura silnika, trzyma te 90 równo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyn Zgłoś #72 Napisano 25 Kwietnia 2015 Jak przejadę około 3-4 km to nie wchodzi na 90 st, chyba nawet nie drgnie, może lekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #73 Napisano 25 Kwietnia 2015 Jak przejadę około 3-4 km to nie wchodzi na 90 st, chyba nawet nie drgnie, może lekko A ile potrzebuje km. aby uzyskać temp. roboczą? Jeśli nie ma osiągniętej temp. roboczej to więcej spali, po za tym przydało by się spr. pompo wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyn Zgłoś #74 Napisano 25 Kwietnia 2015 Mam też po podłączeniu do kompa takie info, nie wiem, może ma związek : bramka CAN KW71 (19h) Identyfikacja 6n090909901 (vag fmly 19 6n0-909-901 Kody błędów 1/1 1044- sterownik nieprawidłowo kodowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #75 Napisano 25 Kwietnia 2015 Mam też po podłączeniu do kompa takie info, nie wiem, może ma związek : bramka CAN KW71 (19h) Identyfikacja 6n090909901 (vag fmly 19 6n0-909-901 Kody błędów 1/1 1044- sterownik nieprawidłowo kodowany To coś z komunikacją, a po za tym możesz normalnie sczytywać błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyn Zgłoś #76 Napisano 25 Kwietnia 2015 A ile potrzebuje km. aby uzyskać temp. roboczą? Jeśli nie ma osiągniętej temp. roboczej to więcej spali, po za tym przydało by się spr. pompo wtryski Wydaje mi się, że chyba po około 7-8km, raczej jeżdżę po mieście i jak załatwiam parę spraw jedna po drugiej to dopiero osiąga 90 st, a jakie spalanie powinienem mieć normalnie, średnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyn Zgłoś #77 Napisano 25 Kwietnia 2015 To że pokazuje 90*C, nie oznacza że tak jest w rzeczywistości. Po osiągnięciu> 75*C na blacie jest 90 ,najlepiej podłączyć vag i sprawdzić. Czyli podczas jazdy podłączyć kompa tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #78 Napisano 25 Kwietnia 2015 Wydaje mi się, że chyba po około 7-8km, raczej jeżdżę po mieście i jak załatwiam parę spraw jedna po drugiej to dopiero osiąga 90 st, a jakie spalanie powinienem mieć normalnie, średnie? Masz automat to będzie więcej ale po mieście powinno być <10 Po za tym masz kompa to sprawdź to http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Jak to dobrze to robić logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerzyn Zgłoś #79 Napisano 25 Kwietnia 2015 Dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #80 Napisano 25 Kwietnia 2015 15l to nawet przy ciężkiej nodze nie powinno być, no chyba, że jeździsz but/hamulec/but/hamulec. Nie dymi Ci to auto? Logi wypadałoby zrobić, może wtryski leją aż miło, chmurę zostawiasz, a co za tym idzie ropa ubywa nieprzepalona... mi 115'tka (mam manual) na malutkich trasach 2-3km po mieście nie wychodzi więcej niż 9l i to jadąc w miarę dynamicznie, większe "trasy" po mieście (malutkie miasteczko, co chwila pasy i skrzyżowania) to 7-7.5l a na trasie nie więcej jak 6 i to jadąc dość dynamicznie, normalnie okolice 5. Licz nawet tego 1-1.5 litra więcej na automacie w serio skrajnym przypadku i nadal nijak do tych 15... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach