pogromca Zgłoś #1 Napisano 10 Grudnia 2006 Witam! W związku z tym że próbuję znaleźc przyczynę drgań w moim passacie postanowiłem sprawdzic pompę paliwową przy silniku. Wyczytałem że jest tam taki zawór ograniczający ciśnienie, który ma za zadanie utrzymac ciśnienie na poziomie 1 bara co potrzebne jest do prawidłowego działania iglicy zaworu elekromagnetycznego. Więc wydedukowalem że może ten zawór jest jakiś feler i nie trzyma tego zadanego ciśnienia i przez to zawór pompowtryskiwacza nie może się wysterowac i zgłasza błąd. Chciałem wobec tego sprawdzic tą pompę. Podjadę do jakiegoś mechanika żeby mi zmierzył ciśnienie, tylko najpierw to chciałbym się dowiedziec jakie ono powinno byc standardowo i jak je mierzyc, tzn. na jałowym czy na obrotach? Może i mechanik będzie to wiedział ale ja chce wiedziec swoje Proszę o podpowiedź. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 10 Grudnia 2006 na jałowym czy na obrotach? Na wszystkich obrotach ciśnienie jest takie samo jedynie tylko zwiększa się prędkość obrotowa którą ustalamy poprzez deptanie w pedał. Pomiaru dokonuje się najpierw na wtryskiwaczach. Sprawdza się ono w specjalnym urządzeniu pomiarowym VAG 1322 Wymagana wartość: - nowy wtryskiwacz: 190 do 200 bar (granica zużycia: 170 bar.) (Pompa wtryskowa wytwarza podobne ciśnienie minimalnie większe) Specjalistyczne dane techniczne posiadają specjaliści od napraw pomp wtryskowych (w zależności od rodzaju/symbolu pompy lub pompowtryskiwacza). Natomiast przyczyną drgań najpierw należy przeprowadzić w poduszkach silnika które należą do elementów często wymienialnych i kosztownych (z czujnikiem 700zł szt.) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #3 Napisano 10 Grudnia 2006 Marek ale ja nie mam pompy wtryskowej tylko pompowtryskiwacze, silnik AVB, chodzi mi o tą pompę podwójną przy silniku, podobno od tyłu jest specjalne miejsce gdzie podpina się manometr w celu dokonania pomiaru. Chyba że je źle zrozumiałem Twoją wypowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 10 Grudnia 2006 No więc jaką wartośc na mierniku powinna wskazywac sprawna pompa podciśnienia? U mnie to nie są poduszki bo je wymieniłem. Opisywałem problem w dziale diagnostyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #5 Napisano 10 Grudnia 2006 W silnikach AEK, AVB, AVF, AVL i AWX są pompowtryskiwacze i pompa paliwa (pompa podciśnienia) 038 145 209E Sprawdzanie ciśnienia pompy: – podłączyć urządzenie do pomiaru ciśnienia VAS 5187 – uruchomić silnik; – podnieść obroty do wartości 1500/min; – obserwować wskazywane ciśnienie na manometrze: (wymagana wartość: min. 3,5 bar.) Jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość – wymienić pompę. Po wymontowaniu przyrządu do pomiaru ciśnienia dokręcić śrubę zamykającą momentem 25 Nm. Wymienić uszczelki. Nieszczelna instalacja paliwowa może doprowadzić do powstawania: - piany lub pęcherzyków powietrznych w przewodach doprowadzających paliwo, - braków mocy i wypadania zapłonów, - trudności przy uruchomianiu silnika. Temperatura przewodów instalacji paliwowej lub paliwa może wynosić w samochodach z silnikami wyposażonymi w układ pompowtryskiwaczy, w ekstremalnych warunkach 100oC. Przed otwarciem złącz przewodów odczekać na ochłodzenie się paliwa, ponieważ istnieje niebezpieczeństwo oparzenia. Zakładać rękawice i okulary ochronne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #6 Napisano 11 Grudnia 2006 Dzięki Marek o to chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mareq Zgłoś #7 Napisano 19 Czerwca 2007 Marek, Jestem zainterosawany "Miernik ciśnienia paliwa" ,Jaki cena i gdzie sklep? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz avf Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2013 ja kupilem w liroju manometr do 1 bara i do 10 bar za 40zl do tego 1 metr weza 8 mm koncowka oczkowa i do tego sroba przelotowa i tym zestawem moge sprawdzac pompe w zbiorniku i ta przy glowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rudek Zgłoś #9 Napisano 2 Października 2014 Witam, czy mógłbym się dowiedzieć jakie są wymiary tej śruby przelotowej? Chodzi mi o średnicę, gwint i długość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach