Krawcol82 Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2011 (edytowane) Witam! Pacjentem jest auto kolegi: VW Bora 1.9 TDI-PD 74kW, rocznik 2001 Objawy: Auto do tej pory funkcjonowało dobrze, ostatnie 2 tygodnie spędziło na parkingu pod chmurką, no i dzisiaj nie dało się uruchomić. Silnik zaskakuje, po czym gaśnie po ok. 2 sekundach. Po uruchomieniu i samoistnym zgaszeniu silnika na zegarach wyskakuje komunikat o niskim ciśnieniu oleju (OLDRUK, MOTOR AUS), podświetla się czerwona konewka. Poziom oleju rzeczywiście był niski (kilka dni przed postojem był w normie), dolano oleju prawie pod maks i dalej klapa-auto nie chce chodzić. Poza tym komunikatem nie świeci żadna inna niepokojąca kontrolka. Pod autem było sucho, tył silnika lekko spocony. Akumulator w pełni sprawny-napięcie jest OK. Oto lista błędów: Typ podwozia: 1J - VW Golf/Bora IV Skanowanie: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75 76 VIN: WVWZZZ1JZ******** Przebieg: 204880km ------------------------------------------------------------------------------- Adres 01: Silnik Plik etykiet: 038-906-019-AXR.lbl Oznaczenie elementu: 038 906 019 CR Komponent: 1,9l R4 EDC 0000SG 1437 Kodowanie: 00002 Kod serwisu: WSC 01317 VCID: WVWZZZ1JZ******** ************** 3 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 17664 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62): Przerwa / zwarcie z plusem P1256 - 35-10 - - - Sporadyczny 18058 - Mag.danych układu napędowego: brak informacji z zestawu wskaźników P1650 - 35-10 - - - Sporadyczny 17978 - Sterownik silnika zablokowany P1570 - 35-00 - - Kody gotowości: 0 0 X X X ------------------------------------------------------------------------------- Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: AKP\1C0-907-37x-ESP-F.clb Oznaczenie elementu: 1C0 907 379 E Komponent: ESP FRONT MK60 0104 Kodowanie: 0019458 Kod serwisu: WSC 01317 785 00200 VCID: Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 3Bx-907-044.lbl Oznaczenie elementu: 3B1 907 044 C Komponent: CLIMATRONIC C 2.0.0 Kodowanie: 11000 Kod serwisu: WSC 01317 VCID: Nie znaleziono błędów. ------------------------------------------------------------------------------- Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\1J0-920-xx5-17.clb Oznaczenie elementu: 1J5 920 826 C Komponent: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05 Kodowanie: 01112 Kod serwisu: WSC 00000 VCID: 2 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01177 - Sterownik silnika 64-10 - Aktualnie nie można sprawdzić - Sporadyczny 01312 - Magistrala danych układu napędowego 37-00 - Uszkodzony ------------------------------------------------------------------------------- Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\6N0-909-901-19.clb Oznaczenie elementu: 6N0 909 901 Komponent: Gateway K<->CAN 0001 Kodowanie: 00006 Kod serwisu: WSC 01317 VCID: Znaleziono 1 błąd: 01312 - Magistrala danych układu napędowego 37-00 - Uszkodzony ------------------------------------------------------------------------------- Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 1C0-959-799.lbl Oznaczenie elementu: 1C0 959 799 B Komponent: 1A Komfortgerát HLO 0003 Kodowanie: 00259 Kod serwisu: WSC 01317 VCID: Oznaczenie elementu: 1C1959801A Komponent: 1A Tőrsteuer.FS KLO 0003 Oznaczenie elementu: 1C1959802A Komponent: 1A Tőrsteuer.BF KLO 0002 Oznaczenie elementu: 1C0959811A Komponent: 1A Tőrsteuer.HL KLO 0002 Oznaczenie elementu: 1C0959812A Komponent: 1A Tőrsteuer.HR KLO 0002 Nie znaleziono błędów. Koniec ----------------------------------------------------------------- No i pytanie-jak ugryźć ten temat Czy możliwe, że komp może być zalany Nie ma żadnego błędu z czujnika ciśnienia oleju-mi to wygląda tak, jakby immo się rozkodował-próba uruchomienia auta była dwoma ori kluczykami. Podpowiecie coś Edytowane 20 Listopada 2011 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2011 Po nocy z odłączonym aku nie pojawia się już komunikat OLDRUK i konewka, ale... Auto nadal nie daje się uruchomić, świeci się kontrolka od zaciągniętego hamulca ręcznego i jest 3-krotny gong, mimo, że hamulec jest zwolniony. Ma ktoś jakieś pomysły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) Ma ktoś jakieś pomysły IMMO zdechło prawdopodobnie. Inna opcja - zdechł komputer silnika. Nic innego tu nie wymyślisz - patrząc po błędach i zachowaniu silnika. Sprawdziłbym jeszcze instalację (kostki, przewody...itp). Może COŚ przegryzło wiązkę, bo brakuje też informacji z zestawu wskaźników. Edytowane 21 Listopada 2011 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #4 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) Danek, a masz jeszcze takie opisy do pozostałych błędów Oprócz czujnika cieczy chłodzącej, bo to oczywista sprawa Mogę tylko dodać info, że kilka miesięcy temu były wyciągane zegary-w celu wyczyszczenia W elektronice nic nie było grzebane. Edytowane 21 Listopada 2011 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 21 Listopada 2011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #6 Napisano 29 Listopada 2011 Autko uruchomione na innym zestawie zegarów-nie ja to robiłem, nie widziałem tego nawet-jak będę wiedział, gdzie leżała usterka, to się podzielę informacją. Najprawdopodobniej był uwalony immo, bo ponowne kodowanie starych zegarów nic nie dawało. Ciekawe tylko jest to, że auto tak w zasadzie zepsuło się "od stania"-przy elektronice nie było żadnych manipulacji, zegary tylko jeden raz wyciągane w celu wyczyszczenia z brudu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2011 Ewidentna wina licznika Nie wiem, czy w liczniku się zmienia element odpowiedzialny za IMMO, bo pewnie jakby go zmienił, to by dało radę zakodować go na nowo. I nie ma sie co dziwić elektronice, bo mój poprzedni pasztet postał 5 dni na parkingu i tak sam z siebie zdechł mu czujnik ABSu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #8 Napisano 29 Listopada 2011 Ewidentna wina licznikaNie wiem, czy w liczniku się zmienia element odpowiedzialny za IMMO, bo pewnie jakby go zmienił, to by dało radę zakodować go na nowo. Nie wiem, jak to dokładnie zrobili-może kwestia tego, że kumpel oddał auto do ASO-walczyli z nim tam przez tydzień i nie mogli usterki znaleźć. Nie mogłem za tabelki kliknąć "Pomógł", to masz tutaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 29 Listopada 2011 Nie mogłem za tabelki kliknąć "Pomógł", to masz tutaj Eeeee tam - ja nie z tych..... Ale dzięks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #10 Napisano 29 Listopada 2011 Eeeee tam - ja nie z tych..... Ale dzięks No nie gadaj-wrzuciłeś przydatne tabelki, które pomogły mi-innym też pewnie pomogą-zasłużyłeś na punkcik i browarek Także to ja dziękuję za podpowiedź W sumie of samego początku zastanawiałem się nad walniętym immo lub przegryzionymi kablami-tylko teraz pytanie, dlaczego nie mrugała kontrolka z kluczykiem I wyskoczył komunikat z olejem Możliwe, że cos tam głębiej było uszkodzone w tych zegarach, rozkodowało immo i zablokowało sterownik silnika Kto to wie Jak będę wiedział więcej, to napiszę tu-bo usterka moim zdaniem bardzo ciekawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2011 Dobra, Panowie, ogólnie nic nie wiadomo, ASO się nie wypowiada nt. usterki... Zegary maja gdzieś usterkę-objawy opisane są wyżej... Czy jest na forum ktoś, kto mógłby podjąć się naprawy tych zegarów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach