dziki_pl Zgłoś #21 Napisano 25 Listopada 2011 Czym mają podnieść moment"na dole" ? Wiesz na czym polega różnica w charakterystyce pracy Otto vs Diesel ??BTW do diesla VW za chwilę dołożą drugą turbinę . I jak wtedy będzie wyglądał ten "dół" w benzynie VW ? Jak dół kloaczny... Tak wiem, diesel ma nizszy moment od benzyny. Podniosa bez najmniejszego problemu, doladowaniem. A przyjdzie to latwiej niz w dieslu. Dlaczego tdi ma wysoki moment? Bo musi miec. Jakby nie mial to mocy by nie bylo. Juz dotychczasowe TSI pokazaly charakterystyke niedostepna dla diesli. Ale to wywody dla tych ktorzy wiedza czym faktycznie jest moment i potrafia patrzec na caly wykres zamiast na marketingowe dane "maks". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #22 Napisano 25 Listopada 2011 Kolego. Moment zalezy głównie od cisnienia gazów , które oddziałują na tłok(a w zasadzie korbę). Ze względu na wysokie sprężanie w dieslu , ten moment jest sporo wyzszy w turbodieslu niz w turbobenzynie. Silnika ZI z turbiną nie mozna dopręzyc.Wręcz robi się odwrotnie (spalanie stukowe) .Byc moze mozna mu dolozyc drugą turbinę jak w dieslu. Ale to sprawi ze moment bedzie wczesniej osiagalny ale nie wiekszy niz w ZS. Mówimy oczywiscie o silnikach porównywalnych konstrukcyjnie. A załozyliscie wyzej ze porownujecie 1,8tsi z 2,0tdi. Co imho jest błędem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #23 Napisano 25 Listopada 2011 Kolego. Moment zalezy głównie od cisnienia gazów , które oddziałują na tłok(a w zasadzie korbę). Ze względu na wysokie sprężanie w dieslu , ten moment jest sporo wyzszy w turbodieslu niz w turbobenzynie. Silnika ZI z turbiną nie mozna dopręzyc.Wręcz robi się odwrotnie (spalanie stukowe) .Byc moze mozna mu dolozyc drugą turbinę jak w dieslu. Ale to sprawi ze moment bedzie wczesniej osiagalny ale nie wiekszy niz w ZS. Mówimy oczywiscie o silnikach porównywalnych konstrukcyjnie. A załozyliscie wyzej ze porownujecie 1,8tsi z 2,0tdi. Co imho jest błędem Ale na cisnienie gazow najwiekszy wplyw ma ilosc spalonego paliwa. Wieksze doladowanie, wiecej paliwa i jest wiekszy moment. 1.4tsi ma wyzszy moment niz 1.4 tdi i nizej o 700rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #24 Napisano 25 Listopada 2011 Ale na cisnienie gazow najwiekszy wplyw ma ilosc spalonego paliwa. Wieksze doladowanie, wiecej paliwa i jest wiekszy moment.1.4tsi ma wyzszy moment niz 1.4 tdi i nizej o 700rpm. Z tym ze jeżeli w TSI sprężysz większą ilość paliwa to będziesz miał spalanie stukowe a w Dieslu nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #25 Napisano 25 Listopada 2011 Z tym ze jeżeli w TSI sprężysz większą ilość paliwa to będziesz miał spalanie stukowea w Dieslu nie w dieslu grozi ci to samozapłonem a w konsekwencji dziurą w tłoku (w najlepszym wypadku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #26 Napisano 25 Listopada 2011 A4 B8 2.0 TFSI S-tronic quattro 211KM 350NM jeździ lepiej od 3.2 FSI w passacie i to dość odczuwalnie. Natomiast jeśli chodzi o różnice między 2.0 TSI to powiem tak: 200 a 211KM obydwa 280NM - różnica bardzo niewielka, ale między 280 a 350NM już dużo bardziej widoczna. Ten 2.0 TFSI 350NM jeździ już naprawdę nieźle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misiekeg3 Zgłoś #27 Napisano 25 Listopada 2011 Te silniki naprawde mozna juz na samych programach dosc sporo podciagnac ... Ja u siebie zrobilem 276 km i 406 Nm i powiem szczerze ze jak narazie nie zamierzam bawic sie w wieksza moc ze wzgledu na brak 4-motion a przy przednim napedzie taka moc nieraz nie jest w stanie byc przeniesiona na kola szczegolnie przy mokrej nawet delikatnie nawierzchni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #28 Napisano 25 Listopada 2011 1.4tsi ma wyzszy moment niz 1.4 tdi i nizej o 700rpm. Litości. 1,4 tdi jest uboższy o jeden garnek. To motor do jazdy o kropelce, a nie ścigant. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mattin2005 Zgłoś #29 Napisano 27 Listopada 2011 polecam passata tfsi po chipie mam 250KM i jestem bardzo zadowolony co prawda pali okolo 12-14 litrow po miescie ale warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #30 Napisano 27 Listopada 2011 2.0tsi w programem jest swietne. Chcialem kupic dla takiego zestawu exeo, seat jako jedyny z grupy pozwala na program na gwarancji. Niestety jak bralem swojego zaczeli laczyc tsi tylko z automatem (nie dsg). Gdyby mozna bylo zrobic program w pasku by gwarancji nie stracic.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #31 Napisano 27 Listopada 2011 Chcialem kupic dla takiego zestawu exeo, seat jako jedyny z grupy pozwala na program na gwarancji. Zależy tez gdzie robią , bo jak np w v-techu to ja bym serdecznie podziękował za taka usługę Gdyby mozna bylo zrobic program w pasku by gwarancji nie stracic.... Ja robiłem program już w 3 autach[podpis]... w okresie jak one były na gwarancji i ani razu nie miałem problemu ani podejrzenia z tego powodu... jeździć ,jeżdżę na przeglądy do ASO w ostatnim aucie gwarancja kończy mi się w połowie grudnia a program był robiony w Maju , z tego co widziałem to trochę osób tez robiły program na gwarancji np z forum octavii Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #32 Napisano 28 Listopada 2011 Nie znajduja do momentu kiedy nie zglaszasz niczego zwiazenego z silnikiem. Gdybys zglosil uszkodzenie silnika, sprezarki itp to szybko by znalezli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #33 Napisano 28 Listopada 2011 Chcialem kupic dla takiego zestawu exeo, seat jako jedyny z grupy pozwala na program na gwarancji. Niestety jak bralem swojego zaczeli laczyc tsi tylko z automatem (nie dsg). Owszem robią w Bielskim EcuSofcie. W tej chwili poza 2.0 TSI 200 KM ze skrzynią Multitronic jest dostępny już 2.0 TSI 211 KM z manualem. Przy okazji jeździłem tym policyjnym Exeo (może widzieliście w TVN Turbo - Uwaga Pirat). Ten ma program na jakieś 250-260 KM. Już fabrycznie Exeo 211 KM ma do "setki" 7,3 sek., a co dopiero tamten. No i fajna zabawa jest jak się koguty włączy i ludzi pod firmą straszy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #34 Napisano 30 Listopada 2011 orientuje się ktoś kiedy 211Ps 350Nm pojawi się w VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #35 Napisano 5 Grudnia 2011 Pojeździłem troche ostatnio po salonach i w cenie dopasionego 2.0TSI(jakieś 130tyś) najbardziej skłaniam się ku Insignii. Za te pieniądze mam 2.0T (250Ps i 400Nm) napęd na cztery koła i lepsze wyposażenie. Z tego co zuważyłem Insignia w podobnej konfiguracjii jest o 20tyś tańsza od Passata, jakby nie patrzeć to kupa kasy!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #36 Napisano 5 Grudnia 2011 a ja bym poczekal na nowe cc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #37 Napisano 5 Grudnia 2011 Pojeździłem troche ostatnio po salonach i w cenie dopasionego 2.0TSI(jakieś 130tyś) najbardziej skłaniam się ku Insignii. Za te pieniądze mam 2.0T (250Ps i 400Nm) napęd na cztery koła i lepsze wyposażenie. Z tego co zuważyłem Insignia w podobnej konfiguracjii jest o 20tyś tańsza od Passata, jakby nie patrzeć to kupa kasy!!! OPel to...opel. Przy kupnie zyskasz, przy sprzedazy stracisz. Wyjdzie na to samo. Na pewno piekna .Chociaz to sprawa gustu. 2,0t 4wd kombi dobrze wyposazona wazy prawie 2 tony .To ok 300kg wiecej niz passat. Zezre nadwyzke mocy. No i poczytac forum insigni nalezy. Miasto-16 litrów.Jak troche szybciej to 18. Jeszcze sprawa napędu. Szczerze mówiąc nie wiem co tam siedzi. Ale wiemy jak to bylo z calibrą 2,0t4x4. Czarna rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #38 Napisano 6 Grudnia 2011 OPel to...opel. Przy kupnie zyskasz, przy sprzedazy stracisz. Wyjdzie na to samo. Na pewno piekna .Chociaz to sprawa gustu. 2,0t 4wd kombi dobrze wyposazona wazy prawie 2 tony .To ok 300kg wiecej niz passat. Zezre nadwyzke mocy. No i poczytac forum insigni nalezy. Miasto-16 litrów.Jak troche szybciej to 18. Jeszcze sprawa napędu. Szczerze mówiąc nie wiem co tam siedzi. Ale wiemy jak to bylo z calibrą 2,0t4x4. Czarna rozpacz Skoro podobnie skonfigurowana insignia jest tańsza 20k to argument niższej ceny przy sprzedaży to żaden argument Co do Insigni - bardzo ładne auto, ale strasznie ciężkie (tak samo jak Astra) i nawet jeśli mają mocniejsze silniki niż konkurencja (VW) to i tak są wolniejsze, znacznie więcej palą i tutaj nie ma co dyskutować. Wg. testów lepiej też prowadzi się VW. Jednak jeśli po jeździe próbnej wrażenia z Insigni są pozytywne, to brałbym tańsze/lepiej wyposażone auto Na to skarżą się właściciele Insigni. - Słabo święcące światła dzienne LED, w trybie auto, - Brak niektórych miejscowości w wyszukiwarce fabrycznej nawigacji DVD800, - Nieprawidłowe zużywanie się tylnich tarcz hamulcowych, - Skrzypienie centralnej konsoli, tunelu, plastikow drzwi (Głównie MY2009), - U mnie po kilku miesiącach czasem słychać coś z okolicy zegarów (passat) - Szum z centralnego głośnika. -różne problemy z elektroniką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andreus1979 Zgłoś #39 Napisano 6 Grudnia 2011 Za Passata 5 lat temu dałem prawie 130tyś, obecnie z przebiegiem 287tyś dają mi za niego 30tyś. Nie sądze żebym na insigni po 5-ciu latach stracił więcej!!! gdy na samym starcie zyskuje 20tyś Pozatym bezawaryjność i solidność VW to mit który się skończył z B6-tką. A 70Nm różnicy w dwulitrowym beznyniaku, to przepaść podczas normalnej eksploatocjii na Polskich drogach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #40 Napisano 6 Grudnia 2011 Pozatym bezawaryjność i solidność VW to mit który się skończył z B6-tką. A 70Nm różnicy w dwulitrowym beznyniaku, to przepaść podczas normalnej eksploatocjii na Polskich drogach Spostrzegłeś ,że VW bylo malo awaryjne az do B6. To powiedz do jakiego modelu opel jest bezawaryjny. Albo odwrotnie. Od którego nie jest:fajny. Tez sie psuje jak wiekszosc modeli. Tylko w zamierzchłych czasach kiedy inne marki trzymały fason opel się staczał. Co do Nm: Nie czytasz dokladnie powyzszych postów. Roznicę mocy i momentu ( w stosunku do vw)niweluje duza masa własna auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach