Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czym mają podnieść moment"na dole" ?:wmorde Wiesz na czym polega różnica w charakterystyce pracy Otto vs Diesel ??

BTW do diesla VW za chwilę dołożą drugą turbinę . I jak wtedy będzie wyglądał ten "dół" w benzynie VW ? Jak dół kloaczny...

 

Tak wiem, diesel ma nizszy moment od benzyny.

Podniosa bez najmniejszego problemu, doladowaniem. A przyjdzie to latwiej niz w dieslu.

 

Dlaczego tdi ma wysoki moment? Bo musi miec. Jakby nie mial to mocy by nie bylo.

Juz dotychczasowe TSI pokazaly charakterystyke niedostepna dla diesli.

 

Ale to wywody dla tych ktorzy wiedza czym faktycznie jest moment i potrafia patrzec na caly wykres zamiast na marketingowe dane "maks".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Moment zalezy głównie od cisnienia gazów , które oddziałują na tłok(a w zasadzie korbę). Ze względu na wysokie sprężanie w dieslu , ten moment jest sporo wyzszy w turbodieslu niz w turbobenzynie. Silnika ZI z turbiną nie mozna dopręzyc.Wręcz robi się odwrotnie (spalanie stukowe) .Byc moze mozna mu dolozyc drugą turbinę jak w dieslu. Ale to sprawi ze moment bedzie wczesniej osiagalny ale nie wiekszy niz w ZS. Mówimy oczywiscie o silnikach porównywalnych konstrukcyjnie. A załozyliscie wyzej ze porownujecie 1,8tsi z 2,0tdi. Co imho jest błędem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego. Moment zalezy głównie od cisnienia gazów , które oddziałują na tłok(a w zasadzie korbę). Ze względu na wysokie sprężanie w dieslu , ten moment jest sporo wyzszy w turbodieslu niz w turbobenzynie. Silnika ZI z turbiną nie mozna dopręzyc.Wręcz robi się odwrotnie (spalanie stukowe) .Byc moze mozna mu dolozyc drugą turbinę jak w dieslu. Ale to sprawi ze moment bedzie wczesniej osiagalny ale nie wiekszy niz w ZS. Mówimy oczywiscie o silnikach porównywalnych konstrukcyjnie. A załozyliscie wyzej ze porownujecie 1,8tsi z 2,0tdi. Co imho jest błędem

 

Ale na cisnienie gazow najwiekszy wplyw ma ilosc spalonego paliwa. Wieksze doladowanie, wiecej paliwa i jest wiekszy moment.

1.4tsi ma wyzszy moment niz 1.4 tdi i nizej o 700rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale na cisnienie gazow najwiekszy wplyw ma ilosc spalonego paliwa. Wieksze doladowanie, wiecej paliwa i jest wiekszy moment.

1.4tsi ma wyzszy moment niz 1.4 tdi i nizej o 700rpm.

 

Z tym ze jeżeli w TSI sprężysz większą ilość paliwa to będziesz miał spalanie stukowe

a w Dieslu nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tym ze jeżeli w TSI sprężysz większą ilość paliwa to będziesz miał spalanie stukowe

a w Dieslu nie

 

w dieslu grozi ci to samozapłonem a w konsekwencji dziurą w tłoku (w najlepszym wypadku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A4 B8 2.0 TFSI S-tronic quattro 211KM 350NM jeździ lepiej od 3.2 FSI w passacie i to dość odczuwalnie. Natomiast jeśli chodzi o różnice między 2.0 TSI to powiem tak: 200 a 211KM obydwa 280NM - różnica bardzo niewielka, ale między 280 a 350NM już dużo bardziej widoczna. Ten 2.0 TFSI 350NM jeździ już naprawdę nieźle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te silniki naprawde mozna juz na samych programach dosc sporo podciagnac ... Ja u siebie zrobilem 276 km i 406 Nm i powiem szczerze ze jak narazie nie zamierzam bawic sie w wieksza moc ze wzgledu na brak 4-motion a przy przednim napedzie taka moc nieraz nie jest w stanie byc przeniesiona na kola szczegolnie przy mokrej nawet delikatnie nawierzchni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4tsi ma wyzszy moment niz 1.4 tdi i nizej o 700rpm.

Litości. 1,4 tdi jest uboższy o jeden garnek. To motor do jazdy o kropelce, a nie ścigant.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam passata tfsi po chipie mam 250KM i jestem bardzo zadowolony co prawda pali okolo 12-14 litrow po miescie ale warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0tsi w programem jest swietne.

Chcialem kupic dla takiego zestawu exeo, seat jako jedyny z grupy pozwala na program na gwarancji. Niestety jak bralem swojego zaczeli laczyc tsi tylko z automatem (nie dsg).

Gdyby mozna bylo zrobic program w pasku by gwarancji nie stracic....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcialem kupic dla takiego zestawu exeo, seat jako jedyny z grupy pozwala na program na gwarancji.

Zależy tez gdzie robią , bo jak np w v-techu to ja bym serdecznie podziękował za taka usługę :bleble

Gdyby mozna bylo zrobic program w pasku by gwarancji nie stracic....

Ja robiłem program już w 3 autach[podpis]:crazy:... w okresie jak one były na gwarancji i ani razu nie miałem problemu ani podejrzenia z tego powodu... jeździć ,jeżdżę na przeglądy do ASO w ostatnim aucie gwarancja kończy mi się w połowie grudnia a program był robiony w Maju , z tego co widziałem to trochę osób tez robiły program na gwarancji :) np z forum octavii

 

Pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znajduja do momentu kiedy nie zglaszasz niczego zwiazenego z silnikiem. Gdybys zglosil uszkodzenie silnika, sprezarki itp to szybko by znalezli :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcialem kupic dla takiego zestawu exeo, seat jako jedyny z grupy pozwala na program na gwarancji. Niestety jak bralem swojego zaczeli laczyc tsi tylko z automatem (nie dsg).

 

Owszem robią w Bielskim EcuSofcie. :) W tej chwili poza 2.0 TSI 200 KM ze skrzynią Multitronic jest dostępny już 2.0 TSI 211 KM z manualem. :) Przy okazji jeździłem tym policyjnym Exeo (może widzieliście w TVN Turbo - Uwaga Pirat). Ten ma program na jakieś 250-260 KM. :) Już fabrycznie Exeo 211 KM ma do "setki" 7,3 sek., a co dopiero tamten. :P No i fajna zabawa jest jak się koguty włączy i ludzi pod firmą straszy... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientuje się ktoś kiedy 211Ps 350Nm pojawi się w VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem troche ostatnio po salonach i w cenie dopasionego 2.0TSI(jakieś 130tyś) najbardziej skłaniam się ku Insignii. Za te pieniądze mam 2.0T (250Ps i 400Nm) napęd na cztery koła i lepsze wyposażenie. Z tego co zuważyłem Insignia w podobnej konfiguracjii jest o 20tyś tańsza od Passata, jakby nie patrzeć to kupa kasy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojeździłem troche ostatnio po salonach i w cenie dopasionego 2.0TSI(jakieś 130tyś) najbardziej skłaniam się ku Insignii. Za te pieniądze mam 2.0T (250Ps i 400Nm) napęd na cztery koła i lepsze wyposażenie. Z tego co zuważyłem Insignia w podobnej konfiguracjii jest o 20tyś tańsza od Passata, jakby nie patrzeć to kupa kasy!!!

OPel to...opel. Przy kupnie zyskasz, przy sprzedazy stracisz. Wyjdzie na to samo. Na pewno piekna .Chociaz to sprawa gustu. 2,0t 4wd kombi dobrze wyposazona wazy prawie 2 tony .To ok 300kg wiecej niz passat. Zezre nadwyzke mocy. No i poczytac forum insigni nalezy. Miasto-16 litrów.Jak troche szybciej to 18. Jeszcze sprawa napędu. Szczerze mówiąc nie wiem co tam siedzi. Ale wiemy jak to bylo z calibrą 2,0t4x4. Czarna rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OPel to...opel. Przy kupnie zyskasz, przy sprzedazy stracisz. Wyjdzie na to samo. Na pewno piekna .Chociaz to sprawa gustu. 2,0t 4wd kombi dobrze wyposazona wazy prawie 2 tony .To ok 300kg wiecej niz passat. Zezre nadwyzke mocy. No i poczytac forum insigni nalezy. Miasto-16 litrów.Jak troche szybciej to 18. Jeszcze sprawa napędu. Szczerze mówiąc nie wiem co tam siedzi. Ale wiemy jak to bylo z calibrą 2,0t4x4. Czarna rozpacz

Skoro podobnie skonfigurowana insignia jest tańsza 20k to argument niższej ceny przy sprzedaży to żaden argument :)

 

Co do Insigni - bardzo ładne auto, ale strasznie ciężkie (tak samo jak Astra) i nawet jeśli mają mocniejsze silniki niż konkurencja (VW) to i tak są wolniejsze, znacznie więcej palą i tutaj nie ma co dyskutować. Wg. testów lepiej też prowadzi się VW. Jednak jeśli po jeździe próbnej wrażenia z Insigni są pozytywne, to brałbym tańsze/lepiej wyposażone auto ;)

 

Na to skarżą się właściciele Insigni.

- Słabo święcące światła dzienne LED, w trybie auto,

- Brak niektórych miejscowości w wyszukiwarce fabrycznej nawigacji DVD800,

- Nieprawidłowe zużywanie się tylnich tarcz hamulcowych,

- Skrzypienie centralnej konsoli, tunelu, plastikow drzwi (Głównie MY2009), - U mnie po kilku miesiącach czasem słychać coś z okolicy zegarów ;) (passat)

- Szum z centralnego głośnika.

-różne problemy z elektroniką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za Passata 5 lat temu dałem prawie 130tyś, obecnie z przebiegiem 287tyś dają mi za niego 30tyś. Nie sądze żebym na insigni po 5-ciu latach stracił więcej!!! gdy na samym starcie zyskuje 20tyś

Pozatym bezawaryjność i solidność VW to mit który się skończył z B6-tką.

A 70Nm różnicy w dwulitrowym beznyniaku, to przepaść podczas normalnej eksploatocjii na Polskich drogach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozatym bezawaryjność i solidność VW to mit który się skończył z B6-tką.

A 70Nm różnicy w dwulitrowym beznyniaku, to przepaść podczas normalnej eksploatocjii na Polskich drogach

 

Spostrzegłeś ,że VW bylo malo awaryjne az do B6. To powiedz do jakiego modelu opel jest bezawaryjny. Albo odwrotnie. Od którego nie jest:fajny. Tez sie psuje jak wiekszosc modeli. Tylko w zamierzchłych czasach kiedy inne marki trzymały fason opel się staczał.

Co do Nm: Nie czytasz dokladnie powyzszych postów. Roznicę mocy i momentu ( w stosunku do vw)niweluje duza masa własna auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności